vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Hölmöjä pikakysymyksiä

Poissa Bazeeba

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 129
    • Profiili
Onko Faceliftissä jo konepellissä kaasupumppu? Pre-FL semmoinen uupuu ja olisi mielestäni kätevä. Toimiiko nuo jälkiasenteiset hyvin vai jänkääkö vastaan sulkiessa peltiä tai pakkasella ei jaksa pitää konepeltiä ylhäällä?

Mistä olette noita ostaneet? Kannattas varmaan olla oikealla puolella, jos leviää niin vasemmalla olisi alkuperäinen "keppi" tallessa.

Ostin omaan -06 superskodalta ja se ainakin tuntuu toimivan pakkasellakin eikä vänkää vastaan kun pellin laittaa kiinni. Otin tuon vasemmalle puolen tarkotetun mutta ei se sopinu paikalleen kun ottaa siihen alkuperäseen pidikkeeseen mikä on hitsattu peltiin kiinni. Muokkasin tuon käymään oikealle puolen.

http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA-II/Octavia-II-04-12-power-hood-damper-system-KI-R-LEFT tuommonen, ilmeisesti pitäs mennä paikalleen mutta en ite saanu sitä sopimaan.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 28, 2015, 04:05:33 ip kirjoittanut Bazeeba »


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Onko Faceliftissä jo konepellissä kaasupumppu? Pre-FL semmoinen uupuu ja olisi mielestäni kätevä. Toimiiko nuo jälkiasenteiset hyvin vai jänkääkö vastaan sulkiessa peltiä tai pakkasella ei jaksa pitää konepeltiä ylhäällä?

Mistä olette noita ostaneet? Kannattas varmaan olla oikealla puolella, jos leviää niin vasemmalla olisi alkuperäinen "keppi" tallessa.

Ostin omaan -06 superskodalta ja se ainakin tuntuu toimivan pakkasellakin eikä vänkää vastaan kun pellin laittaa kiinni. Otin tuon vasemmalle puolen tarkotetun mutta ei se sopinu paikalleen kun ottaa siihen alkuperäseen pidikkeeseen mikä on hitsattu peltiin kiinni. Muokkasin tuon käymään oikealle puolen.

http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA-II/Octavia-II-04-12-power-hood-damper-system-KI-R-LEFT tuommonen, ilmeisesti pitäs mennä paikalleen mutta en ite saanu sitä sopimaan.

Näkyy Superskoda mainostavan, että saa kummalle puolelle tahansa. Ei kuitenkaan nettikaupan uumenista oikealle puolelle löydy.

Jouduitko paljon muokkaamaan? Ei viittis aikaa polttaa siihen. Ei väännätä peltiä siis avatessa ja pelti menee kiinni normaalisti tipauttamalla?
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa Bazeeba

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 129
    • Profiili
Onko Faceliftissä jo konepellissä kaasupumppu? Pre-FL semmoinen uupuu ja olisi mielestäni kätevä. Toimiiko nuo jälkiasenteiset hyvin vai jänkääkö vastaan sulkiessa peltiä tai pakkasella ei jaksa pitää konepeltiä ylhäällä?

Mistä olette noita ostaneet? Kannattas varmaan olla oikealla puolella, jos leviää niin vasemmalla olisi alkuperäinen "keppi" tallessa.

Ostin omaan -06 superskodalta ja se ainakin tuntuu toimivan pakkasellakin eikä vänkää vastaan kun pellin laittaa kiinni. Otin tuon vasemmalle puolen tarkotetun mutta ei se sopinu paikalleen kun ottaa siihen alkuperäseen pidikkeeseen mikä on hitsattu peltiin kiinni. Muokkasin tuon käymään oikealle puolen.

http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA-II/Octavia-II-04-12-power-hood-damper-system-KI-R-LEFT tuommonen, ilmeisesti pitäs mennä paikalleen mutta en ite saanu sitä sopimaan.

Näkyy Superskoda mainostavan, että saa kummalle puolelle tahansa. Ei kuitenkaan nettikaupan uumenista oikealle puolelle löydy.

Jouduitko paljon muokkaamaan? Ei viittis aikaa polttaa siihen. Ei väännätä peltiä siis avatessa ja pelti menee kiinni normaalisti tipauttamalla?

Joo ihan normaalisti menee kiinni pelti ja avautuu kans. Ei siihen rautaan tarvinnu kun hitsata pieni raudanpala ja porata reikä. Eipä tullu kuvaa otettua mutta ei mikään mahdoton homma.


Poissa Erno

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 744
    • Profiili
Onko Faceliftissä jo konepellissä kaasupumppu? Pre-FL semmoinen uupuu ja olisi mielestäni kätevä. Toimiiko nuo jälkiasenteiset hyvin vai jänkääkö vastaan sulkiessa peltiä tai pakkasella ei jaksa pitää konepeltiä ylhäällä?

Mistä olette noita ostaneet? Kannattas varmaan olla oikealla puolella, jos leviää niin vasemmalla olisi alkuperäinen "keppi" tallessa.

Ostin omaan -06 superskodalta ja se ainakin tuntuu toimivan pakkasellakin eikä vänkää vastaan kun pellin laittaa kiinni. Otin tuon vasemmalle puolen tarkotetun mutta ei se sopinu paikalleen kun ottaa siihen alkuperäseen pidikkeeseen mikä on hitsattu peltiin kiinni. Muokkasin tuon käymään oikealle puolen.

http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA-II/Octavia-II-04-12-power-hood-damper-system-KI-R-LEFT tuommonen, ilmeisesti pitäs mennä paikalleen mutta en ite saanu sitä sopimaan.

Näkyy Superskoda mainostavan, että saa kummalle puolelle tahansa. Ei kuitenkaan nettikaupan uumenista oikealle puolelle löydy.

Jouduitko paljon muokkaamaan? Ei viittis aikaa polttaa siihen. Ei väännätä peltiä siis avatessa ja pelti menee kiinni normaalisti tipauttamalla?

Joo ihan normaalisti menee kiinni pelti ja avautuu kans. Ei siihen rautaan tarvinnu kun hitsata pieni raudanpala ja porata reikä. Eipä tullu kuvaa otettua mutta ei mikään mahdoton homma.

Itse ostin täältä Myynti-palstalta oikean puolen kaasupumpun, SuperSkodan paketissa tuli, eli on niitä ainakin joskus ollut. Piti vaan ruuvata paikalleen. Ja mitään ongelmia ei tuon kanssa ole ollut.


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Tarviikos näihin muuten laatikkoöljyjä vaihdella? (Manuaali)
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa RS_OCUstin

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 309
  • Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey
    • Profiili
Kyllä olen muutamaan manuskaan vaihtanut huollossa. Ei kyllä Räsäsiä. Paremmin vaihteet vaihtuu tuon jälkeen. Jos ollut jotain takeltelua havaittavissa.

https://www.spritmonitor.de/en/detail/1050663.html
Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Meta


Poissa WERTICAL

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 7
    • Profiili
Pakkaset tuli ja AIRBAG FAULT siinä samalla. Mahtaakohan liittyä toisiinsa. Pikaisen foorumin selauksen mukaan hommaa pitäisi alkaa selvittämään vikakoodit lukemalla
Löytyykö Kirkkonummi/Espoo akselilta VCDS omistajia? Onnistuisiko koodien luku jossain PK-seudulla kohtuullista korvausta vastaan?

Kannattaako vikaa lähteä edes etsimään ennen vikakoodien lukemista? Onko näissä joku piuha/liitos, joka rupeaa yleensä ensimmäisenä oireilemaan? Kyseessä on siis -07 TDI 217tkm mittarissa.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Pakkaset tuli ja AIRBAG FAULT siinä samalla. Mahtaakohan liittyä toisiinsa. Pikaisen foorumin selauksen mukaan hommaa pitäisi alkaa selvittämään vikakoodit lukemalla
Löytyykö Kirkkonummi/Espoo akselilta VCDS omistajia? Onnistuisiko koodien luku jossain PK-seudulla kohtuullista korvausta vastaan?

Kannattaako vikaa lähteä edes etsimään ennen vikakoodien lukemista? Onko näissä joku piuha/liitos, joka rupeaa yleensä ensimmäisenä oireilemaan? Kyseessä on siis -07 TDI 217tkm mittarissa.


Tuo saattaa liittyä matalaan akkujännitteeseen, jolloin pakkanen on voinut aiheuttaa tuon. Toisaalta vika voi olla penkkien alla olevissa liittimissä tai ovien sisällä olevissa antureissa, niiden liittimissä tai johdotuksissa. Vaihtoehtoja on siis monia ja suosittelen lukemaan vikakoodit ennenkuin alkaa repimään paikkoja auki. Lisäksi on hyvä muistaa että se airbag:n vikavalo ei sammu, vaikka vika korjaantuisikin, vaan se pitää aina kuitata testerillä tai VCDS:llä.


Poissa jonze

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 57
    • Profiili
itsellä alkoi eilen yli 20 pakkasilla puhaltimen moottori vinkumaan. Pystyykö sitä jotenkin rasvaamaan tai jotain? vai joutuuko odottaa lauhempia kelejä. Ja sit eilen sytty pissapojan valo vaik säiliön pitäis olla täysi. Toivottavasti ei vain ole jäässä ja haljennut jostain.
Skoda Octavia RS 2006 *black*


Poissa WERTICAL

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 7
    • Profiili
Pakkaset tuli ja AIRBAG FAULT siinä samalla. Mahtaakohan liittyä toisiinsa. Pikaisen foorumin selauksen mukaan hommaa pitäisi alkaa selvittämään vikakoodit lukemalla
Löytyykö Kirkkonummi/Espoo akselilta VCDS omistajia? Onnistuisiko koodien luku jossain PK-seudulla kohtuullista korvausta vastaan?

Kannattaako vikaa lähteä edes etsimään ennen vikakoodien lukemista? Onko näissä joku piuha/liitos, joka rupeaa yleensä ensimmäisenä oireilemaan? Kyseessä on siis -07 TDI 217tkm mittarissa.


Tuo saattaa liittyä matalaan akkujännitteeseen, jolloin pakkanen on voinut aiheuttaa tuon. Toisaalta vika voi olla penkkien alla olevissa liittimissä tai ovien sisällä olevissa antureissa, niiden liittimissä tai johdotuksissa. Vaihtoehtoja on siis monia ja suosittelen lukemaan vikakoodit ennenkuin alkaa repimään paikkoja auki. Lisäksi on hyvä muistaa että se airbag:n vikavalo ei sammu, vaikka vika korjaantuisikin, vaan se pitää aina kuitata testerillä tai VCDS:llä.

Kiitos vastauksesta JaVa^! Nopeastihan akun jännitteen tarkistaa yleismittarilla. Eli VCDS tarvitaan joka tapauksessa, vaikka vika olisikin jo korjaantunut. Mistähän sellasen sais lainaan, muuten joutuu juoksemaan korjaamolla vähän väliä... Se taitaa kuitenkin maksaa useamman satasen jos kaupasta hakee. Jos jollain RS harrastajalla sellainen sattuu olemaan PK-seudulla tai PK-seutu-Tampere akselilla voisin piipahtaa kun pakkaset hellittää.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Kiitos vastauksesta JaVa^! Nopeastihan akun jännitteen tarkistaa yleismittarilla. Eli VCDS tarvitaan joka tapauksessa, vaikka vika olisikin jo korjaantunut. Mistähän sellasen sais lainaan, muuten joutuu juoksemaan korjaamolla vähän väliä... Se taitaa kuitenkin maksaa useamman satasen jos kaupasta hakee. Jos jollain RS harrastajalla sellainen sattuu olemaan PK-seudulla tai PK-seutu-Tampere akselilla voisin piipahtaa kun pakkaset hellittää.

Jollei PKS seudulla piuhan ole piuhan ja softan omaavia forumilaisia, niin tässä puolivälissä HKI - TRE olisi Hämeenlinnassa VCDS käytettävissä. Ja alkuperäinen kampe tosiaan maksaa noin 300 ja kiinalaisen saa 50€ sijoituksella, mutta ne ovat vähän arvaamattomia ja ainakin tuo mun piuha katkoo välillä yhteyttä.


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Täältä nummelasta löytyy vcds sekä torque joilla voi koodeja nollailla, kunhan pakkanen hellittää sen verta ettei näpit jäädy toimenpiteen aikana..
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa mehtäkonekuski

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 130
    • Profiili
Ei vissiin kovin normaalia että tällä pakkasella etupäästä, kuskin puolelta kuuluu montuissa ja hidasteissa kolahdus. Lämpimällä kelillä ei kolahtele mitenkään. Tuntuu et tulis jostain yläpäästä se ääni.
Skoda Octavia RS 2.0 TSI, FL Combi -2010


Poissa Migeh

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 45
    • Profiili

 Jos jollain RS harrastajalla sellainen sattuu olemaan PK-seudulla


Vantaalta löytyy myös tuore VCDS piuhan omistaja.
Octavia vRS TDI -08 combi


Poissa RS_OCUstin

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 309
  • Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey
    • Profiili
Täältä nummelasta löytyy vcds sekä torque joilla voi koodeja nollailla, kunhan pakkanen hellittää sen verta ettei näpit jäädy toimenpiteen aikana..

No helvattu. Sähän voisit mulle tehdä laatikon sopeutuksen :) Katotaan ensin mitä liike vastaa kyselyyn.
Hiidenrannassa on tässä yks aktivisti.

https://www.spritmonitor.de/en/detail/1050663.html
Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Meta