vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Hölmöjä pikakysymyksiä

Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Täältä nummelasta löytyy vcds sekä torque joilla voi koodeja nollailla, kunhan pakkanen hellittää sen verta ettei näpit jäädy toimenpiteen aikana..

No helvattu. Sähän voisit mulle tehdä laatikon sopeutuksen :) Katotaan ensin mitä liike vastaa kyselyyn.
Hiidenrannassa on tässä yks aktivisti.

Passaa hyvin, jos vaan osataan tehdä se :)
Aika alottelija oon ton vcds:n kanssa
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa RS_OCUstin

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 309
  • Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey
    • Profiili
Täältä nummelasta löytyy vcds sekä torque joilla voi koodeja nollailla, kunhan pakkanen hellittää sen verta ettei näpit jäädy toimenpiteen aikana..

No helvattu. Sähän voisit mulle tehdä laatikon sopeutuksen :) Katotaan ensin mitä liike vastaa kyselyyn.
Hiidenrannassa on tässä yks aktivisti.

Passaa hyvin, jos vaan osataan tehdä se :)
Aika alottelija oon ton vcds:n kanssa

Siihen on ok simppeli ohjeet. Aikaa palaa varmaan tunti. Pitää kaivella ne esiin.

Ot.
Mulla on sellanen ekohimmeli 1.6tdi cr dsg7 2010 valkonen ogu kombi.
Montaa Räsää ei Nummelassa kyl pyöri. Itelle tosiaan Räsä kuume vaivaa. Sedania hakusessa manuskana 08-09 mallinen.

https://www.spritmonitor.de/en/detail/1050663.html
Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Meta


Poissa mehtäkonekuski

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 130
    • Profiili
Mistäs mää saisin herätteen otettua aktiivisubbarille? Ymmärtääkseni radio ohjataan päälle can väylällä eli sieltä ei voi ottaa mitään. Soittimena tosiaan vieläkin swing, paremmissa soittimissa olisikin sitten vissiin liitännät sound systeemille mistä sais otettua herätteen.

Mitään selvää vastausta en löytänyt omalla googlettamisella.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 08, 2016, 06:27:53 ip kirjoittanut mehtäkonekuski »
Skoda Octavia RS 2.0 TSI, FL Combi -2010


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili

Montaa Räsää ei Nummelassa kyl pyöri.

No jaa, en oo missään kylässä nähny yhtä montaa räsää kun nummelassa.. Välillä jopa kolme kerralla
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Mistäs mää saisin herätteen otettua aktiivisubbarille? Ymmärtääkseni radio ohjataan päälle can väylällä eli sieltä ei voi ottaa mitään. Soittimena tosiaan vieläkin swing, paremmissa soittimissa olisikin sitten vissiin liitännät sound systeemille mistä sais otettua herätteen.

Mitään selvää vastausta en löytänyt omalla googlettamisella.

Swing -soittimen kanssa ainoa vaihtoehto taitaa olla linjamuunnin ja sillä ryöstää heräte kaiutinpiuhoista tai sitten ottaa suoraan sulakerasialta virta, jolloin vahvistin on aina päällä, kun autossakin on virrat käännettynä avaimesta päälle...


Poissa hardude

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 170
    • Profiili
Tollasella ei oo monimutkanen ainakaan laittaa
Skoda octavia rs 1.8T -02


Poissa mehtäkonekuski

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 130
    • Profiili
Mistäs mää saisin herätteen otettua aktiivisubbarille? Ymmärtääkseni radio ohjataan päälle can väylällä eli sieltä ei voi ottaa mitään. Soittimena tosiaan vieläkin swing, paremmissa soittimissa olisikin sitten vissiin liitännät sound systeemille mistä sais otettua herätteen.

Mitään selvää vastausta en löytänyt omalla googlettamisella.

Swing -soittimen kanssa ainoa vaihtoehto taitaa olla linjamuunnin ja sillä ryöstää heräte kaiutinpiuhoista tai sitten ottaa suoraan sulakerasialta virta, jolloin vahvistin on aina päällä, kun autossakin on virrat käännettynä avaimesta päälle...

Tuo sulakkeelta ottaminen vaikuttaa kaikista parhaimmalta vaihtoehdolta. Nyt voinkin siis aloittaa aktiivisubbarin metsästyksen :D.
Skoda Octavia RS 2.0 TSI, FL Combi -2010


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Joskus liikkeelle lähdön jälkeen, kun on vaihtanut 2. vaihteelle kuuluu "rusahdus"? Ääni kuulostaa samalle kuin luistoneston ääni, jos liukkaalla puuttuu peliin. Ääni ei kuulu laatikon synkroista (vaihde jo kytketty ja veto alkanut) eikä renkaat lyö tyhjää kuuluu vaan joskus rusahdus. Ei mielestäni aina. Kun on kerran rusahtanut ei enää samalla ajo reissulla tee sitä. Muilla samoja havaintoja?
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa erttu

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 25
    • Profiili
Akkuasiaa..

Onko tosiaankin niin että RS TDI:ssä joutuu avaamaan ilmansuodattimen kotelon ja putkia työntää pois tieltä, jotta saa akun kiinnityspultin irti? Oli tarkotus ite vaihtaa tuo, mutta en ollutkaan tommoseen operaatioon varautunut -10c pakkasessa. Piti sitten tänään kaapeleilla startata auto uuden akun avulla, lähti kyllä ilosesti käyntiin, vanhalla (joku Banner 70ah, alkuperäinen?) ei lähe sit millään vaikka alle -10c..


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Akkuasiaa..

Onko tosiaankin niin että RS TDI:ssä joutuu avaamaan ilmansuodattimen kotelon ja putkia työntää pois tieltä, jotta saa akun kiinnityspultin irti? Oli tarkotus ite vaihtaa tuo, mutta en ollutkaan tommoseen operaatioon varautunut -10c pakkasessa. Piti sitten tänään kaapeleilla startata auto uuden akun avulla, lähti kyllä ilosesti käyntiin, vanhalla (joku Banner 70ah, alkuperäinen?) ei lähe sit millään vaikka alle -10c..

Juuh... Samaa kiroilin itsekkin sormet jäässä..
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Onko Faceliftissä jo konepellissä kaasupumppu? Pre-FL semmoinen uupuu ja olisi mielestäni kätevä. Toimiiko nuo jälkiasenteiset hyvin vai jänkääkö vastaan sulkiessa peltiä tai pakkasella ei jaksa pitää konepeltiä ylhäällä?

Mistä olette noita ostaneet? Kannattas varmaan olla oikealla puolella, jos leviää niin vasemmalla olisi alkuperäinen "keppi" tallessa.

Ostin omaan -06 superskodalta ja se ainakin tuntuu toimivan pakkasellakin eikä vänkää vastaan kun pellin laittaa kiinni. Otin tuon vasemmalle puolen tarkotetun mutta ei se sopinu paikalleen kun ottaa siihen alkuperäseen pidikkeeseen mikä on hitsattu peltiin kiinni. Muokkasin tuon käymään oikealle puolen.

http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA-II/Octavia-II-04-12-power-hood-damper-system-KI-R-LEFT tuommonen, ilmeisesti pitäs mennä paikalleen mutta en ite saanu sitä sopimaan.

Kahtelin tota superskodan kuvaa uudestaan niin eikös tuon vasemman puolen version kuulukin ottaa siihen alkuperäiseen pidikkeeseen kiinni? Nivelpultti tulee sen alkuperäisen osan lävitse myös?

Alla olevasta kuvasta tihrustin.

http://www.superskoda.com/images/Plasty/o2-hdamp-l2.jpg
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa Bazeeba

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 129
    • Profiili
Onko Faceliftissä jo konepellissä kaasupumppu? Pre-FL semmoinen uupuu ja olisi mielestäni kätevä. Toimiiko nuo jälkiasenteiset hyvin vai jänkääkö vastaan sulkiessa peltiä tai pakkasella ei jaksa pitää konepeltiä ylhäällä?

Mistä olette noita ostaneet? Kannattas varmaan olla oikealla puolella, jos leviää niin vasemmalla olisi alkuperäinen "keppi" tallessa.

Ostin omaan -06 superskodalta ja se ainakin tuntuu toimivan pakkasellakin eikä vänkää vastaan kun pellin laittaa kiinni. Otin tuon vasemmalle puolen tarkotetun mutta ei se sopinu paikalleen kun ottaa siihen alkuperäseen pidikkeeseen mikä on hitsattu peltiin kiinni. Muokkasin tuon käymään oikealle puolen.

http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA-II/Octavia-II-04-12-power-hood-damper-system-KI-R-LEFT tuommonen, ilmeisesti pitäs mennä paikalleen mutta en ite saanu sitä sopimaan.

Kahtelin tota superskodan kuvaa uudestaan niin eikös tuon vasemman puolen version kuulukin ottaa siihen alkuperäiseen pidikkeeseen kiinni? Nivelpultti tulee sen alkuperäisen osan lävitse myös?

Alla olevasta kuvasta tihrustin.

http://www.superskoda.com/images/Plasty/o2-hdamp-l2.jpg

Niin se saattaa olla. Eipä tullu sitte tarkemmin tutkittuakaan kun äkikseltään näytti ettei sovi.


Poissa Roinari81

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 8
    • Profiili
Jatkan taas tätä termostaatti kyselyä. :-\ Onko kellään kokemusta termarin vaihdosta ccza konetyyppiin? Marmoritiskiltä kysyin samalla kun vaihtovat lämpömittarin anturin että millainen homma se olisi niin vastasivat vaan että koko vesipumppu pitäisi vaihtaa jossa tulee termari mukana, erikseen sitä ei kuulema myydä. No nyt kun katselee motonettiä yms niin siellähän on noita termareita erikseenkin eli ei tartteis koko pumppua vaihtaa samalla. Eli onko nuita termareita kukaan pelkästään vaihdellut??
Skoda Octavia RS 2.0Tfsi-11


Poissa Jyrki

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • Octavia 2.0 Tdi Rs -08
    • Profiili
Akkuasiaa..

Onko tosiaankin niin että RS TDI:ssä joutuu avaamaan ilmansuodattimen kotelon ja putkia työntää pois tieltä, jotta saa akun kiinnityspultin irti? Oli tarkotus ite vaihtaa tuo, mutta en ollutkaan tommoseen operaatioon varautunut -10c pakkasessa. Piti sitten tänään kaapeleilla startata auto uuden akun avulla, lähti kyllä ilosesti käyntiin, vanhalla (joku Banner 70ah, alkuperäinen?) ei lähe sit millään vaikka alle -10c..



Jaa no ei ainakaan minulla ole tarvista purkaa mitään pois. Akun kengät vaan irti ja edestä katsoen akun vasemmalta puolelta 13mm hylsyllä ja jatkovarressa kiinnike auki. Sitten vaan käsi sinne välin ja kiinnitysrauta pultteineen talteen.
Akku veks ja uus tilalle. Kausaus päin vastasesa järjestyksessä.
Se akun edessä oleva muovisuoja kannattaa riipasta irti vaihdon ajaks ni ei hänksätä akun kengät tiellä jatkuvasti.
Vaihtotyö ottaa -08 räsässä sen 10 min jos pihalla tekee ja tunteella.


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Akkuasiaa..

Onko tosiaankin niin että RS TDI:ssä joutuu avaamaan ilmansuodattimen kotelon ja putkia työntää pois tieltä, jotta saa akun kiinnityspultin irti? Oli tarkotus ite vaihtaa tuo, mutta en ollutkaan tommoseen operaatioon varautunut -10c pakkasessa. Piti sitten tänään kaapeleilla startata auto uuden akun avulla, lähti kyllä ilosesti käyntiin, vanhalla (joku Banner 70ah, alkuperäinen?) ei lähe sit millään vaikka alle -10c..



Jaa no ei ainakaan minulla ole tarvista purkaa mitään pois. Akun kengät vaan irti ja edestä katsoen akun vasemmalta puolelta 13mm hylsyllä ja jatkovarressa kiinnike auki. Sitten vaan käsi sinne välin ja kiinnitysrauta pultteineen talteen.
Akku veks ja uus tilalle. Kausaus päin vastasesa järjestyksessä.
Se akun edessä oleva muovisuoja kannattaa riipasta irti vaihdon ajaks ni ei hänksätä akun kengät tiellä jatkuvasti.
Vaihtotyö ottaa -08 räsässä sen 10 min jos pihalla tekee ja tunteella.

Hassua. Mulla se akkukotelo aukeaa vain puoliksi, ja akku ikäänkuin vedetään sieltä ulos
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela