vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Hölmöjä pikakysymyksiä

Poissa mehtäkonekuski

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 130
    • Profiili
Tulipahan tilattua uudet xenon polttimot kun vanhat alkaa jo punertaan ja valoteho aika huono. Muistelin että siinä vaihto operaatiossa on joku heikko osa, ilmeisesti se lukituskaulus millä polttimo lukittuu paikalleen. Kannattaisko nuo käydä ostaan marmorilta varalle kun rupee polttimoita vaihteleen? Ei taida hintaakaan olla ihan hirveästi.

Niin ja jos kannattaa niin tarvisi myöskin osakoodin millä ostaa se :D
Skoda Octavia RS 2.0 TSI, FL Combi -2010


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Tulipahan tilattua uudet xenon polttimot kun vanhat alkaa jo punertaan ja valoteho aika huono. Muistelin että siinä vaihto operaatiossa on joku heikko osa, ilmeisesti se lukituskaulus millä polttimo lukittuu paikalleen. Kannattaisko nuo käydä ostaan marmorilta varalle kun rupee polttimoita vaihteleen? Ei taida hintaakaan olla ihan hirveästi.

Niin ja jos kannattaa niin tarvisi myöskin osakoodin millä ostaa se :D

Vähän riippuu.
Mulle sanottiin kanssa että se pitää kliksauttaa varovasti auki ettei mene paskaks, mutta mulla ne olikin ihan ruuveilla kiinni..
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa mehtäkonekuski

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 130
    • Profiili
Tulipahan tilattua uudet xenon polttimot kun vanhat alkaa jo punertaan ja valoteho aika huono. Muistelin että siinä vaihto operaatiossa on joku heikko osa, ilmeisesti se lukituskaulus millä polttimo lukittuu paikalleen. Kannattaisko nuo käydä ostaan marmorilta varalle kun rupee polttimoita vaihteleen? Ei taida hintaakaan olla ihan hirveästi.

Niin ja jos kannattaa niin tarvisi myöskin osakoodin millä ostaa se :D

Vähän riippuu.
Mulle sanottiin kanssa että se pitää kliksauttaa varovasti auki ettei mene paskaks, mutta mulla ne olikin ihan ruuveilla kiinni..

Ilmeisesti pre-FL on ruuveilla kiinni ja FL on ihan pelkästään kiertämällä kiinni. Sen verta lukasin asian suhteen.
Skoda Octavia RS 2.0 TSI, FL Combi -2010


Poissa RS_OCUstin

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 309
  • Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey
    • Profiili
Minkälaisia kokemuksia on 08/09 vRS+DSG6 CR TDI laitteista? BKD Alteassa oli sellanen ihan ok. Tää nykyisessä olva dsg7 nojoo, ehkä parempi jos ois tehoja.
Kokemuksia vähä kaivattaisiin.

https://www.spritmonitor.de/en/detail/1050663.html
Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Meta


Poissa erttu

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 25
    • Profiili
Ei mitään vikaa ollut -09 TDI CR DSG:ssä vaikka auto oli ohjelmoitu johonkin 220hp/450nm. 190 000 oli mittarissa kun vaihdoin pois ja kaikki toimi täydellisesti.
Tosta oli myös DSG ohjelmoitu niin toimi vielä mukavammin  :)
Kovilla pakkasilla joskus hiukan epäröi aluksi vaihteiden kanssa, muuten ei mitään. Noista DSG7 en oo pahemmin hyvää kuullut.. Kuutoset kestää jos ei oo maanantaikappale.
Vauhtipyörä noissa taitaa ensin antautua.. kolkotti jonkun verran tuossa mun vanhassa.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 29, 2016, 12:12:13 ap kirjoittanut erttu »


Poissa RS_OCUstin

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 309
  • Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey
    • Profiili
Ei mitään vikaa ollut -09 TDI CR DSG:ssä vaikka auto oli ohjelmoitu johonkin 220hp/450nm. 190 000 oli mittarissa kun vaihdoin pois ja kaikki toimi täydellisesti.
Tosta oli myös DSG ohjelmoitu niin toimi vielä mukavammin  :)
Kovilla pakkasilla joskus hiukan epäröi aluksi vaihteiden kanssa, muuten ei mitään. Noista DSG7 en oo pahemmin hyvää kuullut.. Kuutoset kestää jos ei oo maanantaikappale.
Vauhtipyörä noissa taitaa ensin antautua.. kolkotti jonkun verran tuossa mun vanhassa.


Juu massathan noista menee mulla seiskassa 250tkm mittarissa ja kolkutellut jo 70tkm. Jos vaihtaa niin autoa ei kannata vaihtaa enään pois.
Pakkasilla jäykät öljyt aiheutti sen että anto mekatroniikalle koodia. Vaihdettu 60tkm sitten kamppiksessa uusiin ja softa laatikkoon myös.

Nyt pitäis vaihtaa öljyt laatikosta ja mekatroniikasta. Samalla putsata mekatronikkaa siellä mangneettiosissa paskoja mahdollisesti. 300-400e töineen tuo homma.
Ei paha ja samalla näkee onko kuinka mustat paskat laatikossa. Epäilen että näihinkin pitää ölpät vaihtaa 60tkm välein vaikka ei tarvitsisi. Kun tekivät tuon kampanjan niin toimi vuoden / 40tkm ihan ok.
Epäilen että likaset öljyt taas ja siksi tuota aiheuttaa. Kytkin pakat vaihdettu 100tkm sitten joten niissä ei vikaa, vaikka välillä vähän tuntuu että luistaa. Se 105hp joka luistattaa :)

Joskus oli -06 TDI RS Combi manuska ja se oli kiva :)

Konetta ja laatikkoa kyllä sais vähän tässä softata. 

https://www.spritmonitor.de/en/detail/1050663.html
Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Meta


Poissa erttu

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 25
    • Profiili
Mulle tehtiin DSG6 öljyjen vaihto semmoisella huuhtelulaitteella, ei tarvitse purkaa autoa palasiksi, että vaihto onnistuu. Samalla laitettiin joku suoja-aine. Varmasti teetän 60 tkm huollossa samalla tyylillä tässä uudemmassa RS. Helppoa ja nopeeta.

http://www.arpre.fi/automaattivaihteiston-oljynvaihtolaite-atf2000.html

Jollain tuon tyylisellä laitteella ne teki sen homman.

---

Tuo DSG ohjelmointi pitäisi auttaa luistamiseen myös, kun siinä lisätään kytkimien painetta yms. Voipi lisätä vaihteiston kestoa jos on autoa ohjelmoitu.. Mulla DSG ohjelmoinnin jälkeen aluksi pienemmälle vaihteelle vaihdot oli hiukan töksähteleviä, mutta sitten auto ilmeisesti sopeutu uuteen koodiin niin hävisi tuo tökkömäisyys. Vaihtojen nopeus perstuntumalla muuttui about puolet nopeammaksi. Launch Control samalla toki aktivoitiin  :)
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 29, 2016, 05:21:10 ip kirjoittanut erttu »


Poissa mehtäkonekuski

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 130
    • Profiili
Jaah. Kuskin puoleisen takaoven mini kajari päätti sanoa sitten sopimuksen irti ( rätisee ). Onkohan pre-FL ja FL samat kajarit?
Skoda Octavia RS 2.0 TSI, FL Combi -2010


Poissa RS_OCUstin

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 309
  • Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey
    • Profiili
Mulle tehtiin DSG6 öljyjen vaihto semmoisella huuhtelulaitteella, ei tarvitse purkaa autoa palasiksi, että vaihto onnistuu. Samalla laitettiin joku suoja-aine. Varmasti teetän 60 tkm huollossa samalla tyylillä tässä uudemmassa RS. Helppoa ja nopeeta.

http://www.arpre.fi/automaattivaihteiston-oljynvaihtolaite-atf2000.html

Jollain tuon tyylisellä laitteella ne teki sen homman.

---

Tuo DSG ohjelmointi pitäisi auttaa luistamiseen myös, kun siinä lisätään kytkimien painetta yms. Voipi lisätä vaihteiston kestoa jos on autoa ohjelmoitu.. Mulla DSG ohjelmoinnin jälkeen aluksi pienemmälle vaihteelle vaihdot oli hiukan töksähteleviä, mutta sitten auto ilmeisesti sopeutu uuteen koodiin niin hävisi tuo tökkömäisyys. Vaihtojen nopeus perstuntumalla muuttui about puolet nopeammaksi. Launch Control samalla toki aktivoitiin  :)

Muutama lisäkysymys.

Missä teetit öljynvaihdon, näitkö minkälaista tuli ulos?
Missä ohjelmoit auton ja laatikon?

https://www.spritmonitor.de/en/detail/1050663.html
Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Meta


Poissa erttu

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 25
    • Profiili
Mulle tehtiin DSG6 öljyjen vaihto semmoisella huuhtelulaitteella, ei tarvitse purkaa autoa palasiksi, että vaihto onnistuu. Samalla laitettiin joku suoja-aine. Varmasti teetän 60 tkm huollossa samalla tyylillä tässä uudemmassa RS. Helppoa ja nopeeta.

http://www.arpre.fi/automaattivaihteiston-oljynvaihtolaite-atf2000.html

Jollain tuon tyylisellä laitteella ne teki sen homman.

---

Tuo DSG ohjelmointi pitäisi auttaa luistamiseen myös, kun siinä lisätään kytkimien painetta yms. Voipi lisätä vaihteiston kestoa jos on autoa ohjelmoitu.. Mulla DSG ohjelmoinnin jälkeen aluksi pienemmälle vaihteelle vaihdot oli hiukan töksähteleviä, mutta sitten auto ilmeisesti sopeutu uuteen koodiin niin hävisi tuo tökkömäisyys. Vaihtojen nopeus perstuntumalla muuttui about puolet nopeammaksi. Launch Control samalla toki aktivoitiin  :)

Muutama lisäkysymys.

Missä teetit öljynvaihdon, näitkö minkälaista tuli ulos?
Missä ohjelmoit auton ja laatikon?

Riihimäellä Chip-Tuning.fi teki molemmat hommat. Hoiti tuon DSG öljynvaihdon muualla, kun ei omista itse tuommoista laitetta eikä kannata ostaa noin kallista vehjettä, kun aika harvoin noita tekee kuitenkin.. Pistä mailia tonne niin saat varmaan vastauksen nopeaan. En kummemmin ole perehtynyt ton laitteen toimintaan, mutta kuulemma on helvetin kätevä tuohon vaihtohommaan, kun huuhtee niin kaikki paskat lähtee pois, suoja aineet ja kaikki hoituu samalla, ja nopeasti.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 02, 2016, 02:13:07 ip kirjoittanut erttu »


Poissa Bazeeba

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 129
    • Profiili
Hommasin tuon vcds:n ja tutkailin autoa sillä. Mstähän tuo johtuu ettei pysty esim tuota turvavyövarotusta koodaaman pois? Onko tuo ominaisuus poistettu tuosta uusimmasta versiosta? Jonku ohjeen löysin ross techin sivulta mutta se oli 12. jotaki versioon ja tuossa uudemmassa ei semmosta valikkoa ollu. Toinen mikä olis kiinnostanu tehdä ni nostaa tuo kaistanvaihtovilkun välähdykset viiteen, sitäkään ei valikosta löytyny.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Hommasin tuon vcds:n ja tutkailin autoa sillä. Mstähän tuo johtuu ettei pysty esim tuota turvavyövarotusta koodaaman pois? Onko tuo ominaisuus poistettu tuosta uusimmasta versiosta? Jonku ohjeen löysin ross techin sivulta mutta se oli 12. jotaki versioon ja tuossa uudemmassa ei semmosta valikkoa ollu. Toinen mikä olis kiinnostanu tehdä ni nostaa tuo kaistanvaihtovilkun välähdykset viiteen, sitäkään ei valikosta löytyny.

Mistähän ohjeesta nyt on kyse? Katsoitko kohdasta [17] - Instrument Cluster ja sieltä [Coding - 07] ja tuolta pitäisi löytyä 7 numeroinen koodi josta kolmas ja neljäs numero (00??x0x) säätää seuraavia toimintoja:

00 - No available equipment
+01 - Brakepad wear sensor warning active
+02 - Seatbelt warning active
+04 - Washer fluid level warning active
+16 - Sedan (Jetta)

VCDS:stä ei ole käsittääkseni missään vaiheessa poistunut mitään, vaan tiettyjen optioiden sijainti riippuu moduleista, joita autoon on asennettu. Eli 2009 ja sitä vanhemmissa konsernin V -korimallin johdannaisissa tuo piippaus saadaan pois päältä edellä mainitulla tavalla, mutta esimerkiksi 2010 on vaihtunut uudempi BCM, jossa tuo pimputus disabloidaan Long Coding:n kautta...

Kaistanvaihtovilkun välähdyksien määrää ei tuossa vuosimallissa voi säätää Ross-Tech:n mukaan.


Poissa Bazeeba

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 129
    • Profiili
Hommasin tuon vcds:n ja tutkailin autoa sillä. Mstähän tuo johtuu ettei pysty esim tuota turvavyövarotusta koodaaman pois? Onko tuo ominaisuus poistettu tuosta uusimmasta versiosta? Jonku ohjeen löysin ross techin sivulta mutta se oli 12. jotaki versioon ja tuossa uudemmassa ei semmosta valikkoa ollu. Toinen mikä olis kiinnostanu tehdä ni nostaa tuo kaistanvaihtovilkun välähdykset viiteen, sitäkään ei valikosta löytyny.

Mistähän ohjeesta nyt on kyse? Katsoitko kohdasta [17] - Instrument Cluster ja sieltä [Coding - 07] ja tuolta pitäisi löytyä 7 numeroinen koodi josta kolmas ja neljäs numero (00??x0x) säätää seuraavia toimintoja:

00 - No available equipment
+01 - Brakepad wear sensor warning active
+02 - Seatbelt warning active
+04 - Washer fluid level warning active
+16 - Sedan (Jetta)

VCDS:stä ei ole käsittääkseni missään vaiheessa poistunut mitään, vaan tiettyjen optioiden sijainti riippuu moduleista, joita autoon on asennettu. Eli 2009 ja sitä vanhemmissa konsernin V -korimallin johdannaisissa tuo piippaus saadaan pois päältä edellä mainitulla tavalla, mutta esimerkiksi 2010 on vaihtunut uudempi BCM, jossa tuo pimputus disabloidaan Long Coding:n kautta...

Kaistanvaihtovilkun välähdyksien määrää ei tuossa vuosimallissa voi säätää Ross-Tech:n mukaan.

http://www.myturbodiesel.com/threads/my-vcds-tweaks.7613/ Tuommosen löysin, nuohan tosiaan on uudempaan golffiin. Löysin kyllä tuon mainitsemasi valikon mutta sekotti juurikin tuo long codingin puute. Eipä sen puoleen, saapi siitä tuon johdon irti mutta ihan mielenkiintosta tutkia nuita.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
http://www.myturbodiesel.com/threads/my-vcds-tweaks.7613/ Tuommosen löysin, nuohan tosiaan on uudempaan golffiin. Löysin kyllä tuon mainitsemasi valikon mutta sekotti juurikin tuo long codingin puute. Eipä sen puoleen, saapi siitä tuon johdon irti mutta ihan mielenkiintosta tutkia nuita.

Juu, ei nuo 2010 (MKVI) -> eteenpäin ohjeet toimi Pre-FL Ocussa. Ja miksi repiä johto irti, kun sen pimputuksen saa tuolla koodauksellakin pois.  :)


Poissa Bazeeba

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 129
    • Profiili
http://www.myturbodiesel.com/threads/my-vcds-tweaks.7613/ Tuommosen löysin, nuohan tosiaan on uudempaan golffiin. Löysin kyllä tuon mainitsemasi valikon mutta sekotti juurikin tuo long codingin puute. Eipä sen puoleen, saapi siitä tuon johdon irti mutta ihan mielenkiintosta tutkia nuita.

Juu, ei nuo 2010 (MKVI) -> eteenpäin ohjeet toimi Pre-FL Ocussa. Ja miksi repiä johto irti, kun sen pimputuksen saa tuolla koodauksellakin pois.  :)

Tulipas taas tutkittua lisää tuota, vähän pihalla mutta sain tuon pois. Eli koodi piti laittaa 0012101 että lähti tuo pois. Alun perin oli 0007101. Muuttuukos tuolla muut asetukset tuolla koodilla? En ainakaan huomannu muuta muutosta. Jossain kohtaa sain mittariston matkan maileiksi ja lämpötilan fahrenhaitiksi.  ;D