vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Hölmöjä pikakysymyksiä

Poissa hajoje

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 344
    • Profiili
Jos auton mittariston lämpömittari näyttää 90 astetta ja eculta katsottuna 73astetta, niin onko jossain noin äkkiseltään sanottuna vikaa?
Edelleen en oo saanu autoa vietyä tutkituttavaksi miks lämmöt nousee pirun hitaasti.
Marmori huollosta sanoivat että anturi vika ja parissa muussa paikassa sanovat että termari jumissa, täysin auki.
Tästä marmorilla intettiin ja totes että eivät ole kuulemma koskaan vaihtanu termareita skodaan tommosen vian takia, mutta antureita kylläkin.
Eli auto lämpenee webastolla tällä ajolla normaaliin 90 asteeseen noin 30km ajolla. Sisälle puhaltaa kyllä lämmintä ja kuumaa ilmaa vallan hyvin.
Jos laitan sisälämmityksen kokonaan pois päältä, niin noin 15km lämpenee siihen 90 asteeseen, mutta kun heitän taas ilmastoinnin päälle, ja pyynti vaikka 23 asteesee, niin koneen lämmöt tippuu heti sinne 70 asteeseen.
Sama jos webastolla lämmitän autoa vaikka 20min, niin lämmöt on startatessa noin 70 astetta, mutta 100m ajo tiputtaa lämmöt nollaan.
Eli kertokaas viisaammat (java) että missä vika?
Ajattelin ensviikolla viedä ehkä marmorille tutkituttavaksi
Niin ja auto on tdi vm-11 ja kilsoja takana kohta 180tkm


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Jos auton mittariston lämpömittari näyttää 90 astetta ja eculta katsottuna 73astetta, niin onko jossain noin äkkiseltään sanottuna vikaa?

Käsittääkseni täysin normaalia toimintaa. Samalta anturilta sekä mittaristo että ECU saa tiedon lämpötilasta. Se että mittaristo näyttää 90 astetta koko ajan johtuu siitä että ihmisille on iskostunut sellainen käsitys että kaikki on ok, kun mittari näyttää tuon lukeman.

Marmori huollosta sanoivat että anturi vika ja parissa muussa paikassa sanovat että termari jumissa, täysin auki.
Tästä marmorilla intettiin ja totes että eivät ole kuulemma koskaan vaihtanu termareita skodaan tommosen vian takia, mutta antureita kylläkin.
Eli auto lämpenee webastolla tällä ajolla normaaliin 90 asteeseen noin 30km ajolla. Sisälle puhaltaa kyllä lämmintä ja kuumaa ilmaa vallan hyvin.
Jos laitan sisälämmityksen kokonaan pois päältä, niin noin 15km lämpenee siihen 90 asteeseen, mutta kun heitän taas ilmastoinnin päälle, ja pyynti vaikka 23 asteesee, niin koneen lämmöt tippuu heti sinne 70 asteeseen.

Termari jos on täysin auki, niin se näkyisi ajossa siten että lämmöt pysyy normaalissa silloin kun auto on paikallaan tai ruuhkassa, mutta tippuu kun ajetaan 90km/h tms.

Sama jos webastolla lämmitän autoa vaikka 20min, niin lämmöt on startatessa noin 70 astetta, mutta 100m ajo tiputtaa lämmöt nollaan.
Eli kertokaas viisaammat (java) että missä vika?

Tuollaista tipahtamista olen kyllä omissakin autoissa huomannut että mittarin neula on ennen liikkeelle lähtöä webastolla lämmittämisen jälkeen hieman noussut, mutta laskee "nollaan" kun lähtee liikkeelle. Et maininnut mitä tuo nollaan tippuminen tarkoittaa tapauksessasi? Eli mittarin näyttämää, vai VCDS:llä katsottua? Ja lämmittääkö se webasto tuossa tapauksessa kabiinia kunnolla?

Ja tuosta viisaammasta en tiedä, heitän vaan sivistyneitä arvauksia...  ::)


Poissa hajoje

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 344
    • Profiili
Auton mittarin mukaan näyttää nollaa.
Eli saattaa sitten marmori tiskin huoltomies olla oikeassa, että termarissa ei taida olla vikaa.
Tuskallisen hitaasti vaan lämpenee, jos lämpenee ollenkaan.
Pitää varmaan viedä auto mittareihin kiinni, ennenkun alkaa kunnolla kylmät kelit.


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Webastoa/eberiä käytettäessä startin jälkeen ajossa mittari tippuu niin se on normaalia. Neste kiertää paremmin auton vesipumpulla kuin noiden lämmittimien ja sillä jäähtyy, kun auton käynnistää.
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa Artturi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 89
    • Profiili
2.0 tdi rs 2010/11 +200tkm jälkeen lämmöt ei nouse kylmällä kelillä enää normaalisti mittariin 90C vaan jää 75-80,tarvii laittaa uusi termari kun en jakopää remontissa muistanut.Eberi onneksi löytyy..


Poissa hajoje

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 344
    • Profiili
Auton mittarin mukaan näyttää nollaa.
Eli saattaa sitten marmori tiskin huoltomies olla oikeassa, että termarissa ei taida olla vikaa.
Tuskallisen hitaasti vaan lämpenee, jos lämpenee ollenkaan.
Pitää varmaan viedä auto mittareihin kiinni, ennenkun alkaa kunnolla kylmät kelit.

Auto tänään 180tkm huollossa ja kaikki anturit ainakin oli kunnossa.


Poissa pessotto29

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 1
    • Profiili
Hello, auto nykii lähtiessä liikkeelle pysähdyksistä ja ei väliä onko moottori lämmin vai kylmä, ärsyttävä vaiva kun kyseessä kuitenki dsg. Onko muilla kokemuksia ja ratkaisua?
Skoda Octavia 2.0 TDI DSG -08 RS


Poissa RS_OCUstin

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 309
  • Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey
    • Profiili
Hello, auto nykii lähtiessä liikkeelle pysähdyksistä ja ei väliä onko moottori lämmin vai kylmä, ärsyttävä vaiva kun kyseessä kuitenki dsg. Onko muilla kokemuksia ja ratkaisua?

Laatikkoöljyt vaihtoon.
Jos ei niin voi olla mekatroniikka DSG6 kyllä harvemmin se menee.
Epäilisin kytkinpakkoja, kilsoja?  En ole kuullut että DSG6 ois paikkoja mennyt.
Kilkuttaako kaksoismassa?
Uudempia softia koneeseen huollossa, laatikko/kone. Laatikon nollaus ja sopeutus.

Joku muuvika.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 29, 2016, 10:00:03 ip kirjoittanut RS_OCUstin »

https://www.spritmonitor.de/en/detail/1050663.html
Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Meta


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Välkkyykö muilla sisävalot, kun auto on käynnissä ja esim. lukuvalo on päällä? Huomaa, jos vaikka lukee jotain. Itse huomasin, kun ovi oli auki ja kattovalo paloi auton käydessä.
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400



Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili

Poissa EIA

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 15
    • Profiili
http://www.obd.fi/index.php?page=shop.browse&category_id=49&option=com_virtuemart&Itemid=28

Kukaan asentanut itselleen? Mietityttää toimiikohan 07 räsässä...

Toimii. Ainakin itsellä.
Ja nimenomaan maxidot mittaristossa.
Octavia vRS Tfsi Combi -06


Poissa hajoje

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 344
    • Profiili
2.0 tdi rs 2010/11 +200tkm jälkeen lämmöt ei nouse kylmällä kelillä enää normaalisti mittariin 90C vaan jää 75-80,tarvii laittaa uusi termari kun en jakopää remontissa muistanut.Eberi onneksi löytyy..

Auttoko termarin vaihto?


Poissa Artturi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 89
    • Profiili
En oo termaria vaihtanu,on ollut niin lauhaa että nousee 90 ihan hyvin.


Poissa jumbo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 6
    • Profiili
-11 octavia tdi rs (205tkm) pari kertaa nyt sammunut ajosta, hehkun merkkivalo jää vilkkumaan samalla. Lähtee kyllä starttaamalla heti käyntiin, mutta inhottava vika. Vikakoodiksi antaa: p0091 -polttoaineenpaineensäädin, matala tulosignaali. -katkonainen.

Onko vika mahdollisesti pelkässä paineensäätimessä, vai voiko häikkää olla myös polttoainepumpussa? Muuten autossa on vedot tallella ja toimii normaalisti.