vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Hölmöjä pikakysymyksiä

Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
-11 octavia tdi rs (205tkm) pari kertaa nyt sammunut ajosta, hehkun merkkivalo jää vilkkumaan samalla. Lähtee kyllä starttaamalla heti käyntiin, mutta inhottava vika. Vikakoodiksi antaa: p0091 -polttoaineenpaineensäädin, matala tulosignaali. -katkonainen.

Onko vika mahdollisesti pelkässä paineensäätimessä, vai voiko häikkää olla myös polttoainepumpussa? Muuten autossa on vedot tallella ja toimii normaalisti.

Veikkaan että vika on johdotuksessa, joka olisi halpa, mutta ei helposti paikallistettava.  :) Selitykset koodille löytyy Rosstech:n sivuilta. Aika vähän tuosta löytyi netistäkään tietoa, joten taitaa olla vähän harvinaisempi vika...


Poissa hajoje

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 344
    • Profiili
-11 octavia tdi rs (205tkm) pari kertaa nyt sammunut ajosta, hehkun merkkivalo jää vilkkumaan samalla. Lähtee kyllä starttaamalla heti käyntiin, mutta inhottava vika. Vikakoodiksi antaa: p0091 -polttoaineenpaineensäädin, matala tulosignaali. -katkonainen.

Onko vika mahdollisesti pelkässä paineensäätimessä, vai voiko häikkää olla myös polttoainepumpussa? Muuten autossa on vedot tallella ja toimii normaalisti.

Veikkaan että vika on johdotuksessa, joka olisi halpa, mutta ei helposti paikallistettava.  :) Selitykset koodille löytyy Rosstech:n sivuilta. Aika vähän tuosta löytyi netistäkään tietoa, joten taitaa olla vähän harvinaisempi vika...
[/quote

Mulla oli tää sama vikakoodi omassa, kun oli johtosarjasta pari piuhaa poikki.
Tää ei varmaan Javalle tullu yllätyksenä :)


Poissa jumbo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 6
    • Profiili

Poissa laba

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 2
    • Profiili
Pystyykö sadetunnistimella varustetusta autosta saamaan tunnistimen pois päältä niin että pyyhkijät toimisivat manuaalisesti ja nopeuden säätö onnistuisi?


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Pystyykö sadetunnistimella varustetusta autosta saamaan tunnistimen pois päältä niin että pyyhkijät toimisivat manuaalisesti ja nopeuden säätö onnistuisi?

Ei pysty. Sadetunnistimen herkkyyttä voi säätää, mutta ihan tuohon haluttuun lopputulokseen ei silläkään pääse. Ross-Tech


Poissa kaveri

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 2
    • Profiili
BWA TFSI-kone ei oikein nosta ajaessa lämpöjä käyntilämpöihin. Tyhjäkäynnillä nousee diagnostiikasta katsottuna 90 asti n. vartissa. Ajossa liikkuu 65-75 välillä. Ilmeisesti termostaatti on vaihtokunnossa.
Kylmänä käymisestä johtuen öljykorkin alle on kertynyt jonkinverran majoneesia. Kun öljyjä ei saa ajamalla kunnolla lämpimäksi ja majoneeseja poistumaan, niin kannattaisiko öljynvaihdon yhteydessä tehdä "engine flush" -käsittely jotta majoneesit saisi venttiilikoneistosta pois? Katselin vaihtoehtoina STP:n tai Liqui Molyn tuotteita.


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
BWA TFSI-kone ei oikein nosta ajaessa lämpöjä käyntilämpöihin. Tyhjäkäynnillä nousee diagnostiikasta katsottuna 90 asti n. vartissa. Ajossa liikkuu 65-75 välillä. Ilmeisesti termostaatti on vaihtokunnossa.
Kylmänä käymisestä johtuen öljykorkin alle on kertynyt jonkinverran majoneesia. Kun öljyjä ei saa ajamalla kunnolla lämpimäksi ja majoneeseja poistumaan, niin kannattaisiko öljynvaihdon yhteydessä tehdä "engine flush" -käsittely jotta majoneesit saisi venttiilikoneistosta pois? Katselin vaihtoehtoina STP:n tai Liqui Molyn tuotteita.

Majoneesin kertyminen on ominaisuus näissä varsinkin, jos lyhyttä ajoa ajaa. Katsoitko lämpöjä climatronicin näytöltä kanavalta 19.2 vai miten? Minulla oli termostaatti rikki niin ilmeni sillein, että auton mittaristo näytti 90, mutta alamäkeen ajaessa kuorman hävitessä lämpö tippui noin 85 mittarin mukaan. Auton mittarin näyttäessä 90 clima näytti 75. Kun auton mittarin mukaan tippui 85 niin clima näytti 72. Nyt uudella termarilla climan näyttämä pyörii 93-96, kun oma mittari pysyy kokoajan 90 auton lämmettyä, lisäksi auto lämpenee nopeammin.

Vanhalla termarilla climan lukeman mukaan moottori ei lämmennyt koskaan kuin enintään 76 asteeseen.
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa kaveri

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 2
    • Profiili
Majoneesin kertyminen on ominaisuus näissä varsinkin, jos lyhyttä ajoa ajaa. Katsoitko lämpöjä climatronicin näytöltä kanavalta 19.2 vai miten? Minulla oli termostaatti rikki niin ilmeni sillein, että auton mittaristo näytti 90, mutta alamäkeen ajaessa kuorman hävitessä lämpö tippui noin 85 mittarin mukaan. Auton mittarin näyttäessä 90 clima näytti 75. Kun auton mittarin mukaan tippui 85 niin clima näytti 72. Nyt uudella termarilla climan näyttämä pyörii 93-96, kun oma mittari pysyy kokoajan 90 auton lämmettyä, lisäksi auto lämpenee nopeammin.

Vanhalla termarilla climan lukeman mukaan moottori ei lämmennyt koskaan kuin enintään 76 asteeseen.

Joo, climatronicin kanavasta 19.2 katsoin lämmöt. Termarin vaihdon tarve on aika selvä.

Oon ajanut pidempääkin ajoa, mutta kun lämmöt ei nouse, niin kosteus (eli mayot) ei öljystä lähde.

Mielipiteitä tuosta engine flushista? Liuottaako majoneesit? Tekeekö tukoksia öljykanaviin? Pilaako jäämät seuraavien öljyjen ominaisuuksia?


Poissa Artturi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 89
    • Profiili
Oletteko muuten tietoisia että Rinta-Jouppi on ruvennut myymään tarvike osia.Vauhtipyörän vaihto kannattaa ehkä sittenkin "kotona".Takuun alaisiin autoihin näitä ei todennäköisesti tarjota.

Ilmast.kompressori SANDEN 360€, tuote on siis alkuperäisen kanssa samanmerkkinen.

Kaksoismassavauhtipyörä 515€ LUK, eli tämänkin alkuperäisen kanssa samanmerkkinen.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 07, 2017, 12:00:05 ip kirjoittanut Artturi »


Poissa jumbo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 6
    • Profiili
-11 octavia tdi rs (205tkm) pari kertaa nyt sammunut ajosta, hehkun merkkivalo jää vilkkumaan samalla. Lähtee kyllä starttaamalla heti käyntiin, mutta inhottava vika. Vikakoodiksi antaa: p0091 -polttoaineenpaineensäädin, matala tulosignaali. -katkonainen.

Onko vika mahdollisesti pelkässä paineensäätimessä, vai voiko häikkää olla myös polttoainepumpussa? Muuten autossa on vedot tallella ja toimii normaalisti.

Veikkaan että vika on johdotuksessa, joka olisi halpa, mutta ei helposti paikallistettava.  :) Selitykset koodille löytyy Rosstech:n sivuilta. Aika vähän tuosta löytyi netistäkään tietoa, joten taitaa olla vähän harvinaisempi vika...
[/quote

Mulla oli tää sama vikakoodi omassa, kun oli johtosarjasta pari piuhaa poikki.
Tää ei varmaan Javalle tullu yllätyksenä :)

Nii selviskö että missäpäin johtosarjaa vika oli? Tässä nyt autoliikkeen virhevastuuhommia ja eivät saa vikaa kuntoon.


Poissa kt4v6

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
    • Profiili
Hei. minulla on pieni ongelma radion kanssa. kyse ei ole rs mallista mutta vaggilainen. 2005 vuoden golffi niin saattaa radio keskellä yötäki itestään mennä päälle ja akku tyhjenee. autossa on tehdas radio. onko jollai kokemuksia mikä olisi vikana?
Skoda octavia rs 06- TFSI.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Hei. minulla on pieni ongelma radion kanssa. kyse ei ole rs mallista mutta vaggilainen. 2005 vuoden golffi niin saattaa radio keskellä yötäki itestään mennä päälle ja akku tyhjenee. autossa on tehdas radio. onko jollai kokemuksia mikä olisi vikana?

Googlen mukaan ihan normaali vika alkupään V -korimallin Golffeissa. Vika on korjaantunut joko radion vaihdolla tai canbus gateway -modulin päivityksellä tuoreampaan versioon. Jossain oli onnistuneesti kokeiltu sellaistakin poppakonstia, että oli jätetty CD soittimeen sisään, jonka jälkeen soitin ei enää käynnistynyt itsekseen... Tuosta viimeisestä en tiedä kuinka siihen suhtautua, mutta on ainakin edullinen temppu kokeilla.  ;)


Poissa kt4v6

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
    • Profiili
Okkei. täytyy testailla. Kiitos jälleen kerran java :)
Skoda octavia rs 06- TFSI.


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Saako VCDS.llä koodattua takaluukun automaattilukituksen pois päältä? Entä pyyhkimien asennon vaihdon auton sammutuksen yhteydessä?
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Saako VCDS.llä koodattua takaluukun automaattilukituksen pois päältä? Entä pyyhkimien asennon vaihdon auton sammutuksen yhteydessä?

Takaluukun automaattilukitus menee varmaan täältä pois päältä:

09-Cent.Electr
Coding
Long Coding Helper
Byte 2
Bit 1 ja Bit 3 (Auto-Lock/Unlock for Rear Lid Active, Central Locking (CL) Rear Lid Active)
(Ei ole varmaa tietoa pitääkö molemmat ottaa pois päältä, vai vaan ensimmäinen)

Pyyhkimien "parkkeeraus -asennon" poistosta lueskelin Briskoda:n puolelta jonkun väittäneen sen mahdolliseksi, mutta en löydä mistään miten se tapahtuisi...