vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Hölmöjä pikakysymyksiä

Poissa Kylähullu

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 20
    • Profiili
Nyt koitin värkkäillä niin halvaantu pyyhkijätkin :D Ei vittu mikä vehe...

Edit: Vahva siirtyminen hamekauppaan, noukkapelti auki  ;D
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 04, 2018, 03:50:13 ip kirjoittanut Kylähullu »


Poissa Migeh

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 45
    • Profiili
Missäs octaviassa sijaitsee climatronicin sisälämpötilan anturi? Siinä vissiin vikaa kun puhaltaa lämmintä niin kauan kunnes ollaan jo LO asennossa, jolloin alkaa tulla kylmää.
Octavia vRS TDI -08 combi


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Missäs octaviassa sijaitsee climatronicin sisälämpötilan anturi? Siinä vissiin vikaa kun puhaltaa lämmintä niin kauan kunnes ollaan jo LO asennossa, jolloin alkaa tulla kylmää.

Antureita on itseasiassa neljä. Alla olevassa kuvassa kohdat 2, 27, 29 ja 31:



2 haistelee auringonvalon määrää ja säätää sen mukaan ilmastointia, 27 ja 29 haistelevat kanavien lämpötiloja ja 31 taas raitisilmalämpötilaa (tätä anturia ei tosin kai ole uudemmissa II korimallin Octavioissa).


Poissa hansen

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 7
    • Profiili
08 tdi RS, voiko akun ottaa huoletta irti ja pistää latinkiin ja iskeä sen jälkeen takaisin kiinni? Vai vaatiiko jotain erikoiskikkoja vai sekoaako koko auto? Akkua siis ei saa latinkiin auton tämän hetkisessä sijainnissa, eikä lähde apuvirrallakaan käyntiin. Ainakaan toisen auton apuvirralla...


Poissa corex

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 3
    • Profiili
Voi ottaa irti ihan huoletta irti. Takaisin asentaessa jää muutama valo palamaan mittaristaan jotka lähtee pois kun ajaa n. kymmenen metriä


Poissa RS_OCUstin

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 309
  • Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey
    • Profiili
Olikos täällä Vihtiläisiä Räsästelijöitä muita? Vois kupposet nauttia kylillä?
Hiidenrannassa tulee asusteltua.

https://www.spritmonitor.de/en/detail/1050663.html
Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Meta


Poissa ttll

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 299
    • Profiili
    • lindholm.1g.fi
Vikavaloja syttyy vaihtelevasti.. EGR:n puhdistuksen jälkeen on sen vikavalo jäänyt käynnistyksen jälkeen palamaan muutaman kerran. Nyt on myös DPF:n valo jäänyt palamaan pysyvästi ja hehkun valo alkaa vilkkumaan muutaman minuutin ajon jälkeen. Ja kun tuo varo-ohjelmakin meni päälle tänään, niin kysymyshän kuuluu, että pääsenkö näistä kaikista ongelmista eroon uudella softalla, sisältäen tietysti EGR:n disabloinnin ja DPF:n tyhjennyksen?

Vai voisiko tuollainen merkkivalo-combo johtua jostain muustakin?

Olisko Espoossa vikakoodien lukua ja DPF:n pakkopolttoa mahdollista järjestää jonkun toimesta?


Poissa RS_OCUstin

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 309
  • Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey
    • Profiili
Vikavaloja syttyy vaihtelevasti.. EGR:n puhdistuksen jälkeen on sen vikavalo jäänyt käynnistyksen jälkeen palamaan muutaman kerran. Nyt on myös DPF:n valo jäänyt palamaan pysyvästi ja hehkun valo alkaa vilkkumaan muutaman minuutin ajon jälkeen. Ja kun tuo varo-ohjelmakin meni päälle tänään, niin kysymyshän kuuluu, että pääsenkö näistä kaikista ongelmista eroon uudella softalla, sisältäen tietysti EGR:n disabloinnin ja DPF:n tyhjennyksen?

Vai voisiko tuollainen merkkivalo-combo johtua jostain muustakin?

Olisko Espoossa vikakoodien lukua ja DPF:n pakkopolttoa mahdollista järjestää jonkun toimesta?

Lähtisin paine-eroanturin vaihdolla, vikakoodien poistolla ja pakkopoltolla alkuun. Sitten seurata mitä siellä vaivaa... Softalla loput.

https://www.spritmonitor.de/en/detail/1050663.html
Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Meta


Poissa JayEll

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 2
    • Profiili
Uusi sankari näillä kulmilla. :)
Tuli vaihdettua -12 Räsään, AP fahrwerken coiloverit. Muuten meni hyvin, mutta oikeaan takanurkkaan saatiin kolina aikaiseksi. ?"äni kuuluu ihan mitättömistä epätasaisuuksista ja ei oikeen keksi mikä tuota voi aiheuttaa. Kaikki on kiristetty ja tarkistettu pariinkin kertaan mutta kolina vaan pysyy.. ideoita?
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 28, 2018, 07:18:02 ip kirjoittanut JaVa^ »


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Uusi sankari näillä kulmilla. :)
Tuli vaihdettua -12 Räsään, AP fahrwerken coiloverit. Muuten meni hyvin, mutta oikeaan takanurkkaan saatiin kolina aikaiseksi. Ääni kuuluu ihan mitättömistä epätasaisuuksista ja ei oikeen keksi mikä tuota voi aiheuttaa. Kaikki on kiristetty ja tarkistettu pariinkin kertaan mutta kolina vaan pysyy.. ideoita?

Sieltä takaa kun ei tarvitse kovinkaan montaa pulttia avata, jotta jouset ja iskarit saa vaihdettua, niin vaihtoehtoja ongelman ratkaisuun ei liene muuta kuin ottaa asennetut osat irti ja katsoa esimerkiksi että iskarin yläpää on kunnolla kiinni, kallistuksen vakaajan pultit on kunnolla kiinni molemmin puolin autoa jne. Onhan jousi / säätölautanen asennettu oikein päin? Tuohon on hankala antaa mitään viisastenkiviä, kun ei pääse itse kuuntelemaan sitä kolinaa ja katsomaan alustaa.


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Onko pre FL takajarrupaloissa kulumisvaroitinta? Ja onko edessäkin vain toisella puolella?
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa spottti

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 14
  • Octavia vRS tdi dsg -08 Race blue
    • Profiili
Noniin, 08/2008 rs tdi ocu+dsg päätyi pihaan.

Vasta kauppojen jälkeen, kun oltiin rouvan kanssa lähdössä ajolenkille, kiinnitin huomiota kolkotukseen. Ääni kuuluu vain tyhjäkäynnillä, ja jos käyttää vaihteita päällä hetken tai nostaa hiukankin kierroksia, ääni häviää täysin.
Suurempaa tärinää en havainnut tyhjäkäynnillä. Huomenna oikein kiinnitettävä huomiota, jos ajaessa esiityy tärinöitä tms.
Hetken googlettelun perusteella arvatenkin vauhtipyörä siellä ilmoittelee olemassaolostaan?  :-[


Poissa RS_OCUstin

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 309
  • Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey
    • Profiili
Noniin, 08/2008 rs tdi ocu+dsg päätyi pihaan.

Vasta kauppojen jälkeen, kun oltiin rouvan kanssa lähdössä ajolenkille, kiinnitin huomiota kolkotukseen. ?"äni kuuluu vain tyhjäkäynnillä, ja jos käyttää vaihteita päällä hetken tai nostaa hiukankin kierroksia, ääni häviää täysin.
Suurempaa tärinää en havainnut tyhjäkäynnillä. Huomenna oikein kiinnitettävä huomiota, jos ajaessa esiityy tärinöitä tms.
Hetken googlettelun perusteella arvatenkin vauhtipyörä siellä ilmoittelee olemassaolostaan?  :-[

Kolkotus kuin marakassit. Kaksoismassavautipyörä. 1000e alennusta kaupasta tai uuden asennus.

https://www.spritmonitor.de/en/detail/1050663.html
Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Meta


Poissa spottti

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 14
  • Octavia vRS tdi dsg -08 Race blue
    • Profiili
Kolkotus kuin marakassit. Kaksoismassavautipyörä. 1000e alennusta kaupasta tai uuden asennus.

Jep, tai kauppojen purku. Taistelin yhden penarin kanssa yli puoli vuotta eikä liike saanut autoa tärinättömäksi, lopulta purettiin kaupat.

Onko noissa vauhtipyörissä laadullisesti eroja jos vertaa oem tai esin LUK? Ja kuinkas kytkimen kanssa?


Poissa RS_OCUstin

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 309
  • Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey
    • Profiili
Kolkotus kuin marakassit. Kaksoismassavautipyörä. 1000e alennusta kaupasta tai uuden asennus.

Jep, tai kauppojen purku. Taistelin yhden penarin kanssa yli puoli vuotta eikä liike saanut autoa tärinättömäksi, lopulta purettiin kaupat.

Onko noissa vauhtipyörissä laadullisesti eroja jos vertaa oem tai esin LUK? Ja kuinkas kytkimen kanssa?

Eiköhän se LUK ole paras.

https://www.spritmonitor.de/en/detail/1050663.html
Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Meta