vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

2.0 tfsi alavääntö kadoksissa

Poissa Ande

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 21
    • Profiili
Mitähän ihmettä, hommasin autooni OBD II -lukijan bluetoothilla, ja tämän mukaan ahtopaineet näyttäisi olevan vaivaiset 7 psi eli alle 0,5 bar? Kuitenkin sen tuntee, että turbo alkaa viheltämään siinä 3000 kierroksen paikkeilla. Mitään vikakoodia ei ole näkynyt. Autona -06 tfsi.

Muuta asteikko asetuksista bareiks. Näyttääkö se tos 3000rpm kohalla 0,5 bar ? voin aamulla katella omia ahtoja, mutta muistaakseni oli jotain seuraavaa: ~3000rpm 1,3bar   ~5000rpm 0,9bar

Nopsan googlettelun perusteella ahtopaine vissiin pitäisi olla tuo sun saamasi lukema eli 1,3 bar (n. 19 psi). Tollasta lukemaa en oo saanut, vaikka miten oon yrittänyt paineita saada aikaiseksi.


Onks sulla vakio vai lastutettu?

Täysin vakiosysteemit on autossa.

Joku fiksumpi voi korjata, mut oon ymmärtäny et näis bensavehkeis pitäis olla 0.9 maksimiahto ja huippukierroksilla about 0.7


Poissa jarppa80

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 31
    • Profiili

Mitähän ihmettä, hommasin autooni OBD II -lukijan bluetoothilla, ja tämän mukaan ahtopaineet näyttäisi olevan vaivaiset 7 psi eli alle 0,5 bar? Kuitenkin sen tuntee, että turbo alkaa viheltämään siinä 3000 kierroksen paikkeilla. Mitään vikakoodia ei ole näkynyt. Autona -06 tfsi.


Siis ei tuon ahtimen mitään vihellysääntä kuulu pitää kunnossa ollessaan. Tunnetko tuon turbon mukaan tuloa pienemmillä kierroksilla. Minulla nyt ainakin uudella ja toimivalla bypass venttiilillä huomaa jo ahtamisen alle 1500 kierroksellakin. Minullakaan ei antanut mitään vikakoodia tuo bypass


Poissa Valojuova

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 55
    • Profiili

Mitähän ihmettä, hommasin autooni OBD II -lukijan bluetoothilla, ja tämän mukaan ahtopaineet näyttäisi olevan vaivaiset 7 psi eli alle 0,5 bar? Kuitenkin sen tuntee, että turbo alkaa viheltämään siinä 3000 kierroksen paikkeilla. Mitään vikakoodia ei ole näkynyt. Autona -06 tfsi.


Siis ei tuon ahtimen mitään vihellysääntä kuulu pitää kunnossa ollessaan. Tunnetko tuon turbon mukaan tuloa pienemmillä kierroksilla. Minulla nyt ainakin uudella ja toimivalla bypass venttiilillä huomaa jo ahtamisen alle 1500 kierroksellakin. Minullakaan ei antanut mitään vikakoodia tuo bypass

Ei se turbo täysin kiistatta tunnu noin matalilla kierroksilla. Hieman vaikea sanoa, kun ei hirveästi ole kokemuksia turbokoneista.


Poissa jarppa80

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 31
    • Profiili
Eli tuleeko sulla joku selkeä turbo potku jollain tietyllä kierros alueella?


Poissa Valojuova

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 55
    • Profiili
Eli tuleeko sulla joku selkeä turbo potku jollain tietyllä kierros alueella?

Selkeämpi piikki tuntuu noin 3000 kierrosluvun kohdalla, kun Torque-softa näyttää maksimaaliset ahtopaineet. Mutta tosiaan, matalilla kierroksilla en huomaa mitään ihmeempää.


Poissa jarppa80

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 31
    • Profiili
Tuollaisen piikin se mullakin anto 2500 kierroksen kohdalla. Kokeile vaihtaa se bypass venttiilii.


Poissa Valojuova

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 55
    • Profiili
Tuollaisen piikin se mullakin anto 2500 kierroksen kohdalla. Kokeile vaihtaa se bypass venttiilii.

Sitten taas näitä amatöörikysymyksiä lisää, elikkä onko vaikea operaatio vaihtaa itse? Mitään kovin hyviä ohjeita en googlettelemalla nopsaan löytänyt.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Tuollaisen piikin se mullakin anto 2500 kierroksen kohdalla. Kokeile vaihtaa se bypass venttiilii.

Sitten taas näitä amatöörikysymyksiä lisää, elikkä onko vaikea operaatio vaihtaa itse? Mitään kovin hyviä ohjeita en googlettelemalla nopsaan löytänyt.

Täällä esimerkiksi Forge:n ohjeet sen vaihtoon. Löytyy siis apukuskin puolelta, moottorin takaa ja käsiksi siihen pääsee alakautta.



Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Kiitti Java^! Onko tämä Slamitin Bypass-venttiili ihan käypä osa? http://www.slamit.net/product/6774/20tfsi18tfsi-bypass--venttiili

Pitäisi olla. Tosin tuolla Slamit:n sivuilla toimitusajaksi annetaan 14-21 päivää, joten jopa nopeammin ja ennenkaikkea halvemmalla sen saman tavaran saa Saksasta. Marmoritiski on tietty kaikki nopein vaihtoehto, mutta hinnatkin on sitten sen mukaisia...



Poissa Valojuova

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 55
    • Profiili
Just ehti lähteä Saksan maalta Bypass. Jos se ei kestä, pitää ostaa toi kestävämpi. :D


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Tuo Motest:n myymä venttiili on sama, jonka linkkasin tuolta Ebay:n puolelta...


Poissa Valojuova

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 55
    • Profiili
Tuo Motest:n myymä venttiili on sama, jonka linkkasin tuolta Ebay:n puolelta...

Noniin, aina vaan parempi. :D Saa nähdä, tuleeko kahtena kappaleena, kun jotain erroria heitti ekan tilauksen yhteydessä luottokortin numeroiden antamisen jälkeen. No, tulispa ainakin osa varalle.


Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
Kiitti Java^! Onko tämä Slamitin Bypass-venttiili ihan käypä osa? http://www.slamit.net/product/6774/20tfsi18tfsi-bypass--venttiili

On se. Mulla on sama venttiili ollut asennettuna jo vuoden päivät ja hyvin on toiminut.
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line