vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Uusi keskustelualue aukaistu Fabia RS II

Jukka · 383 · 283174

Poissa felizimo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 2
    • Profiili
Tarkoitus oli eilen koeajaa rs fabiaa, vaikka autonvaihto on todennäköinen aikaisintaan ensi keväänä, mutta aina olen hyvissä ajoin alkanut tunnustella kilpailijoita. Hyvin olin varannut aikaa, ja mielellään autokauppiaan kanssa enemmänkin jutellut, mutta käynnistä tuli varsin lyhyt. Perusoletukseni oli, että RS fabiaa ei varmaan ole, kun viimeksi x-xx kuukautta sitten käydessäni ei ollut 1.8 TSI octaviaa, saati RS ocua ajoon, joten kysyin suoraan dsg fabiaa, että edes melutasoa pääsen kuulostelemaan ja tiloja tutkimaan. Keskustelut meni näin:
Myyjä: Mitä saisi olla
Minä: Lähdin katsomaan, olisko ollu fabiaa DSG vaihteistolla ajoon
Myyjä: Ei ole. Oliko muuta?
Siis täh, yleensä tässä vaiheessa on automyyjät ehdottaneet sitten sitä manuaalia, kyselleet kiinnostaako diesel vai bensa, farkku vai combi, kertoneet sujuvasti milloin on tulossa mitäkin ajoon, kyselleet vaihtoajankohdasta, ja vähintään tarjonneet esitettä. Ja huom. Liikkeessä ei edes ollut muita asiakkaita!
En sitten jäänyt kerjäämään jotain käytettyä tdi fabiaa ajoon vaan lähdin pois, vaikka alunperin olisin sellaista melutasoa tunnustellakseni ollut valmis koeajamaan. Pihassa katsoin tarkemmin rivissä olevat autot, ja yhdessä pilkotti vRS logo keulassa. Jollekkin on joko tilattu, ja toimitusta vaille musta RS fabia? Tai sitten myyjä todellakin teki analyysin laina-autoni perusteella siitä, olenko maksukykyinen asiakas, ja ei vaan halunnut antaa RSää ajoon.  ??? Temmi, ilmeisesti ostit samasta liikkeestä auton. Oliko joku karkkipäiväkiertue jolloin RS fabiaa oli koeajoon, vai onko tuo musta autoliikkeen oma koeajoihin tarkoitettu peli?

Että näin meillä joensuussa. Ja seatti ja DS3 on pois omalta listalta, kun ei saa 5 ovisena farkkuna.


Poissa Keni1

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 32
    • Profiili
Tilaa koeajo netin kautta tai ens kerralla alota keskustelu jollain toisella lauseella esim. olen ostamassa uutta autoa ja Fabia RS kiinnostaisi kovasti jne...sit kannattaa selvittää kaikki kiinnostuksen kohteena olevan auton tärkeimmät faktat etukäteen, Fabia RS:ää ei edes saa manuaalilla joten turha mainita mitään vaihteistosta kun vaihtoehtoja ei ole. Kyllä ne myyjät haistaa millä asiolla 'ostaja' on, en mäkään antas kellekään autoa vain potkittavaks oli niissä omavastuuta tai ei, nää nääs mitään 'leluja' ole.

Mä ostin ite Polo GTI:n mut nää on vain makuasiaoita kyllä tolla Skodallakin ajelee. Oli mullakin pientä ongelmaa noiden Skodakauppiaitten kanssa...mutta loppujen lopuksi aivan asiallisesti saimme neuvoteltua kaupoista joita ei sit koskaan tullu. Tsemppiä!
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 24, 2010, 11:53:03 ap kirjoittanut Keni1 »


Poissa Temmi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 52
  • Tulossa Ocu III Combi vRS
    • Profiili
Tarkoitus oli eilen koeajaa rs fabiaa, vaikka autonvaihto on todennäköinen aikaisintaan ensi keväänä, mutta aina olen hyvissä ajoin alkanut tunnustella kilpailijoita. Hyvin olin varannut aikaa, ja mielellään autokauppiaan kanssa enemmänkin jutellut, mutta käynnistä tuli varsin lyhyt. Perusoletukseni oli, että RS fabiaa ei varmaan ole, kun viimeksi x-xx kuukautta sitten käydessäni ei ollut 1.8 TSI octaviaa, saati RS ocua ajoon, joten kysyin suoraan dsg fabiaa, että edes melutasoa pääsen kuulostelemaan ja tiloja tutkimaan. Keskustelut meni näin:
Myyjä: Mitä saisi olla
Minä: Lähdin katsomaan, olisko ollu fabiaa DSG vaihteistolla ajoon
Myyjä: Ei ole. Oliko muuta?
Siis täh, yleensä tässä vaiheessa on automyyjät ehdottaneet sitten sitä manuaalia, kyselleet kiinnostaako diesel vai bensa, farkku vai combi, kertoneet sujuvasti milloin on tulossa mitäkin ajoon, kyselleet vaihtoajankohdasta, ja vähintään tarjonneet esitettä. Ja huom. Liikkeessä ei edes ollut muita asiakkaita!
En sitten jäänyt kerjäämään jotain käytettyä tdi fabiaa ajoon vaan lähdin pois, vaikka alunperin olisin sellaista melutasoa tunnustellakseni ollut valmis koeajamaan. Pihassa katsoin tarkemmin rivissä olevat autot, ja yhdessä pilkotti vRS logo keulassa. Jollekkin on joko tilattu, ja toimitusta vaille musta RS fabia? Tai sitten myyjä todellakin teki analyysin laina-autoni perusteella siitä, olenko maksukykyinen asiakas, ja ei vaan halunnut antaa RSää ajoon.  ??? Temmi, ilmeisesti ostit samasta liikkeestä auton. Oliko joku karkkipäiväkiertue jolloin RS fabiaa oli koeajoon, vai onko tuo musta autoliikkeen oma koeajoihin tarkoitettu peli?

Että näin meillä joensuussa. Ja seatti ja DS3 on pois omalta listalta, kun ei saa 5 ovisena farkkuna.

Mutaselta tosissaan ostin Räsäseni, ekan kerran olin yhteydessä liikkeeseen jo heinäkuussa, tarkoituksena oli päivittää kaksoisveljen kanssa kerralla molempien autot uusiin, itselle RS ja veljelle etuveto Yeti (tarkoitus selvästi hyvässä käteistarjouksessa). Elokuun alkuun sovimme puhelimella "treffit" myyjän kanssa, ja myös veli tuli toiselta paikkakunnalta samaan tilanteeseen. Tällöin ajoin ensimmäisen kerran koeajon RS:llä ja tuolloin teimme suoraan kaupat molemmista autoista, kun pääsimme sopivaan tarjoukseen molempien autojen osalta. Se musta RS HB harmaalla katolla on Mutasen koeajoauto, jolla on päässyt ajelee jo heinäkuun lopusta (?) alkaen. Edelleen oli perjantaina ainaskin koeajokäytössä, kun hain oman RS:n kotio. Omani oli Joensuun eka asiakas RS. Liikkeeseen astuessa eikun suoraan sanomaan että nyt se Räsä ajoon mulle!  ;D Sano vaikka että ostat samanlaisen UPEAN valkoisen kuin olet nähnyt kaupungilla, niin oman auton markkina-arvo tiedostetaan liikkeellä, ja ens kerralla pystyn tinkaamaan entistä kovemmin  ;)

Omalla kohdalla palvelu pelasi hyvin liikkeen kanssa, mutta huomattavaa se että perheellä on pitkä asiakassuhde ko. liikkeen kanssa. Isäkin osti lokakuussa liikkeen essarin Fabia Combi 1.6Tdin, joten syksyn aikana perheeseen tuli 3 uutta autoa samalta myyjältä. Aiemmin isällä yksi uusi ja yksi käytetty Skoda + lukuisia käytettyjä Mitsuja ostettuna ko. liikkeestä.

Myyntialan kokemuksella sanoisin että myyjä on olettanut että katselet "normaalia perheautoa" etkä RSää. Myyjänä en todellakaan lähtisi tarjoamaan RSää, mikäli asiakas ei ota millään tavalla noita kahta kirjainta esille. Normi-Fabian ja RSn ero kuin yö ja päivä. Toisaalta myyjä kuitenkin ollut aika passiivinen ja laiska tossa tilanteessa, kun ei ole sen suuremmin lähtenyt kartoittamaan sinun tilannettasi :-\ Myyjiä on erilaisia, mutta kun itse olen katsonut autoja liikkeessä, olen aina sanonut, että "olen ostamassa autoa.." Ja tuolloin myyjänkin mielenkiinto varmasti kasvaa, ja olettavasti lähtee kartoittamaan tilannetta.

Tänään taas 80km lenkki rauhallista ajoa maantie/motari/kaupunki, kulutus 6.7L sadalle  :) Kyydissä lisäksi talvirengassetti lisäpainona. Tankissa 98E.
Tulossa Corrida Red Octavia III Combi vRS 2.0TSI man.

- ex. vRS Fabia 1.4TSI DSG7 (2010)


Poissa Temmi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 52
  • Tulossa Ocu III Combi vRS
    • Profiili
Sunnuntain ratoksi kävin Joensuun VW-liikkeessä kattelee olisiko Polo GTIsta essaria liikkeessä, ei ollut, eikä siinä mitään. Kävin istumassa käytetyssä VW Golf GTD:ssa jonka penkille tiputin sitten puhelimeni. Kerkesin jo olla lähdössä omalle autolle, kun tajusin että puhelin on kateissa. Palasin liikkeeseen ja löysin luurin. Samalla myyjän kanssa tuli juttua, ja yhtäkkiä olimme myyjän kanssa katselemassa pihalla minun autoa. Pienen ihastelutuokion jälkeen myyjä, kertoi että hänellä on omassa "käytössään" Focus ST, joka löytyi liikkeen takapihalta. Hän tarjosi koeajoa tällä vehkeellä, ja eiköstä vaan myyjä kohta apukuskin paikalta yllytä tekee lähes täyskiihdytyksen valoista-> 80km/h alueelle. HUI  ;D ST vähän villimpi laite kuin Sotka...

Saman myyjän kanssa jäin juttelee vielä vartin liikkeen mentyä jo kiinni, mm. puhelimista ja myyntityöstä. Tämä oli IMO asiakaspalvelua ja myyntiä parhaimmillaan   :)
Tulossa Corrida Red Octavia III Combi vRS 2.0TSI man.

- ex. vRS Fabia 1.4TSI DSG7 (2010)


Poissa felizimo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 2
    • Profiili
Joo pitää ensikerralla ilmoittaa suoraan mitä tahtoo, ja pitää puolensa. Olin jotenkin liian leppoisalla asenteella liikkeellä. En vaan halunnut liian ostavaa esittää, koska oikeasti haluan pitää tulevan merkin ja mallin loppuun saakka auki, ja haluan nähdä miten asenne pelaa sitten jos rahaa ei tule. (takuukorjaustilanteet) Ja kuvio vaan oli niin vastakohta sille, mitä esim. citikan palvelu oli. Sanoin siellä suoraan että aikaisintaan keväällä vaihdan, enkä merkkiä vielä ole päättänyt, ja 4 oveakin tarviisin, mutta DS3nen kiinnostaisi kattoa silti. (jos myyjä olisi lyhytnäköinen, olisi tässä vaiheessa etsinyt seuraavan asiakkaan, niitä riitti hallissa) Myyjä todella aktiivisesti kyseli ja keskusteli, ja lähetti koeajolle. Ennenkuin oli moottirikiinnostuksestani puhetta, pahoitteli valmiiksi ettei ole kuin tuo sporttivarustelulla oleva ajoon, mutta sillä kyllä pääsee ajamaan. Ajon jälkeen vielä toivotti tervetulleeksi ajamaan keväällä DS4sen, siitä löytyisi sama kone, ja 4 ovea. Jäi todella hyvä kuva, vaikka eihän se tuohon temmin saamaan palveluun sentään yllä :) Jäi myös hyvä kuva siitä DS3sen "bemarin" myllystä. Herää todella hienosti alhaalta, mitä tietysti sopii odottaakin twin scroll turbosta ja pakopulssien tahdistuksesta johtuen.
Focus ST:n ja RS:n olen itsekin ajanut, niissä olisi kyllä ajettavuus, tilat ja tehot just passelit. RS malli yllättävän race henkinen äänten ja alustan osalta. Siitä jäi fiilis, että hieno ajaa lyhyt lenkki, mutta taitaisi melu ja alusta vähän pitkillä reissuilla ja rueta ahdistamaan. (olettaen että olisi sellainen vara tuosta vaan ostaa ja ajaa)
No, tilanne vielä elää, nyt alla diesel, ja jatkossakin ehkä joku diesel, mutta fabia vaan on ainakin virallisesti niin taloudellinen, että voi harkita bensamalliakin.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 24, 2010, 06:40:17 ip kirjoittanut felizimo »


Poissa salama

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 340
  • Fabia vRS Combi vm-11
    • Profiili
Jep 98:a kannattaa rs:n tankkiin lorottaa ja varsinkin shellin+ sitä. Pysyy taloudellisuus kurissa ja tehot tallella. Kesä kummeilla ajelen vielä, kyllä ne näytti liukkailla pitävän hyvin ja ensi viikon loppuna on taas hyvät ilmat? Rengas paineita mitä käytätte 205/40/17"? Mulla on 2,9 vaikka Bensatankinläppä opastaa 2,5 bariin. Vai laittaako myyjäliike tahallaan vähän yli uuteen.
Niin kylmänä mitattu. Kulutus: no 6 litraankin voi päästä körötelen. Mutta 790 ajettu 7,5 l/100.


Poissa Matijas

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 14
  • Fabia Combi RS vm -10
    • Profiili
Ajelitko 98:lla vai 95:sella. No joko auto on tehoton tai... Mutta ei rs alle 6.8l keskikulutuksiin mene ainakaan uutena. Ajoin tänään 700 täyteen  keskikulutus on 7,5 l/100 km. E10 ei kannata laittaa tankkiin, kuin silloin tällöin, koska kulutus nousee varmasti ja kone ei tykkää hyvää.  Auto toimii kuin unelma ja renkaissa ei ole valittamista (conti super 2). Pestä auton joutuu joka ajon jälkeen ilman takaroiskeläppiä. Talvi tulee, mutta en tykkää nastojen rahinasta!

98E on valmistajankin suositus ja nyt kyseessä on maantieajo ilman voimakkaita kiihdytyksiä, mitä nyt joskus nopeusrajoituksen noustessa.

Kuten sanottu se 430 km normaaliajoa meni keskikulutuksella 7,2 l/100 km. Kelien huonontuessa ja rajoitusten laskettua ei paljon RS:n tarvitse revitellä selviytyäkseen. Katsotaan totutteluajojen jälkeen, miten paljon hörppii.


Poissa Litti

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 234
    • Profiili
Peesasin muutamaa muuta foorumin jäsentä ja laitoin linkin kulutuslukemiin tuonne footteriin...

- Litti
Citigo 75 Dynamic


Poissa ToniT

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 86
  • Skoda Fabia vRS -11
    • Profiili

Räsä Rules Okei Rok Rok ;D

Tässä kuvaa Polon tikkauksista, ja vieläkö joku ihmettelee autojen hintaeroa??? Toinen on mustasta muovista toinen jostain ihan muusta...
http://www.automobilesreview.com/gallery/2011-volkswagen-polo-gti/2011-volkswagen-polo-gti-08.jpg

Ja tässä kuva hienosta skodasta joka on paljon halvempi:
http://www.carsendse.com/wp-content/uploads/2010/05/2011-Skoda-Fabia-RS-Dashboard.jpg

Kattos tota sun postaamaa youtuubi videoo siittä n 2:50 min kohdalta.
Kovasti näyttää samalta ratilta kun skodassa varsinkin kun jossain kohdin aurinko osuu sopivasti.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 27, 2010, 09:29:19 ap kirjoittanut ToniT »


Poissa Keni1

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 32
    • Profiili

Räsä Rules Okei Rok Rok ;D

Tässä kuvaa Polon tikkauksista, ja vieläkö joku ihmettelee autojen hintaeroa??? Toinen on mustasta muovista toinen jostain ihan muusta...
http://www.automobilesreview.com/gallery/2011-volkswagen-polo-gti/2011-volkswagen-polo-gti-08.jpg

Ja tässä kuva hienosta skodasta joka on paljon halvempi:
http://www.carsendse.com/wp-content/uploads/2010/05/2011-Skoda-Fabia-RS-Dashboard.jpg

Kattos tota sun postaamaa youtuubi videoo siittä n 2:50 min kohdalta.
Kovasti näyttää samalta ratilta kun skodassa varsinkin kun jossain kohdin aurinko osuu sopivasti.

Ei nyt ihan auennu ToniT:n viestin pointti mut sanottakoon että molemmat ratit nähty ja koettu livenä voi niiden runko olla pitkälti sama mut hiukka eri kuosi laitettu. Fabian hytti näyttää pakun hytiltä, Polossa taas on just sellanen hytti mikä GTI -autossa tulee olla...ohjaamo on iso osa siitä GTI -fiiliksestä junou, Fabia on todella pettymys kun kuskin paikalle istahtaa, tulee vaan mieleen että eikö tästä todellakaan saanu hiukka paremman näköstä, ei olis tarvinu nätimpää tehä olisivat edes hiukka race henkisemmän tehny, aivan kauhee on nykynen. Ja kato kuvan kännykkää taitaa olla Nokialainen jostain reilu kymmenen vuoden takaa aivan kuten auton sisustakin on LOL, asiaa.


Poissa Tunpero

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 12
    • Profiili

Räsä Rules Okei Rok Rok ;D

Tässä kuvaa Polon tikkauksista, ja vieläkö joku ihmettelee autojen hintaeroa??? Toinen on mustasta muovista toinen jostain ihan muusta...
http://www.automobilesreview.com/gallery/2011-volkswagen-polo-gti/2011-volkswagen-polo-gti-08.jpg

Ja tässä kuva hienosta skodasta joka on paljon halvempi:
http://www.carsendse.com/wp-content/uploads/2010/05/2011-Skoda-Fabia-RS-Dashboard.jpg

Laittaisit nyt edes samanlaatuiset kuvat molemmista autoista.

Fabia RS http://www.automobilesreview.com/gallery/2010-skoda-fabia-vrs/skoda-fabia-vrs-2010-02.jpg
POLO GTI http://www.automobilesreview.com/gallery/2011-volkswagen-polo-gti/2011-volkswagen-polo-gti-08.jpg

Polossa on tuossa sitäpaitsi kaikki mittarinvalot ym. päällä eli nekin tuovat "tunnelmaa". Fabiassa taas ei.


Poissa Keni1

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 32
    • Profiili

Laittaisit nyt edes samanlaatuiset kuvat molemmista autoista.

Fabia RS http://www.automobilesreview.com/gallery/2010-skoda-fabia-vrs/skoda-fabia-vrs-2010-02.jpg
POLO GTI http://www.automobilesreview.com/gallery/2011-volkswagen-polo-gti/2011-volkswagen-polo-gti-08.jpg

Polossa on tuossa sitäpaitsi kaikki mittarinvalot ym. päällä eli nekin tuovat "tunnelmaa". Fabiassa taas ei.



Skarpin kuvan oot löytäny mut ei muuta asetelmaa mihinkään suuntaan, sori vaan mut Skoda on liian tavallisen näkönen sisältä. No mut jostain pitää säästää jotta voi 'halvalla' myydä nyt on säästetty suunnitelussa ja 'ehkä' materiaaleissa.


Poissa betamax

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 212
  • ex. facelift vRS TDI -09
    • Profiili
Onhan tuo Fabia vähä liian harmaa sisältä. Polossa on kuitenkin kromia ja punaisia tikkauksia jne. Pisti kyllä silmää Keni1:n kommentti "Toinen on mustasta muovista toinen jostain ihan muusta...", pahoin luulen että taitaa justiin samanlaisesta muovista olla, ja yhtä mustaa molemmissa.

Mut hei, eikö se oma auto oo aina paras kaikista ;)


Poissa Tunpero

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 12
    • Profiili
Onhan tuo Fabia vähä liian harmaa sisältä. Polossa on kuitenkin kromia ja punaisia tikkauksia jne. Pisti kyllä silmää Keni1:n kommentti "Toinen on mustasta muovista toinen jostain ihan muusta...", pahoin luulen että taitaa justiin samanlaisesta muovista olla, ja yhtä mustaa molemmissa.

Mut hei, eikö se oma auto oo aina paras kaikista ;)

Fabia RS:sän voi valinnaisesti ottaa myös Tempo Red sisustalla. Matot ja penkit ovat silloin punaisilla tikkauksilla...


Poissa Keni1

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 32
    • Profiili
Onhan tuo Fabia vähä liian harmaa sisältä. Polossa on kuitenkin kromia ja punaisia tikkauksia jne. Pisti kyllä silmää Keni1:n kommentti "Toinen on mustasta muovista toinen jostain ihan muusta...", pahoin luulen että taitaa justiin samanlaisesta muovista olla, ja yhtä mustaa molemmissa.

Mut hei, eikö se oma auto oo aina paras kaikista ;)

Tästähän tuli loputon väittely  ;D

Eron huomaa kuvien lisäksi parhaiten käymällä tsekkaamassa molemmat autot, muovia tai ei niin Polossa ei ole vähääkään muovista vaikutelmaa ja kabiinissa oikeesti viihtyy. Joo ja jokainen tekee ite omat valintansa, ite katoin että Polon antaa vähintään hintaeron verran enempi karkkia päivittäisessä käytössä, Skodaan tyympiinnyin alta aikayksikön. Sithä on vielä ne melut eli mulla tuli pää kipeeks Skodan koeajolla sen kabiini kumisee kuin ontto tynnyri LOL, uus Polo oli kivan hiljanen vain ruoheet pakoäänet kuuluu kun anto läpää...GTI:tä vielä koeajanu mut eiköhän se oo lähes yhtä hiljanen kuin 1.2 TSI mallikin on...