vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Kesärenkaat & vanteet, hyvissä ajoin.

Poissa KariT

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 232
    • Profiili
Meinasin ajella huhtikuun loppuun nastoilla. Pari talvea ajetut, niin ei niillä ensi talvena mitään enää tee.


Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
omassa 1 räsässä ollu tollaset 18" etat alla 2 viikkoo

http://www.rautamo.fi/rimdisplay_fi.aspx?rim=114
faster than a fast thing going fast


Poissa Dalgor_

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 905
    • Profiili
Meinasin ajella huhtikuun loppuun nastoilla. Pari talvea ajetut, niin ei niillä ensi talvena mitään enää tee.

Meinasin ajella ihan loppuun kitkat. Viisi (kyllä, 5) talvea ajetut, niin ei niillä ensi talvena mitään enää tee.

:D
Oli ennen Fabia RS. Nyt Seat.


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
Meinasin ajella huhtikuun loppuun nastoilla. Pari talvea ajetut, niin ei niillä ensi talvena mitään enää tee.

Millai sä oikein ajelet niillä renkailla kun parissa talvessa menee piloille  ??? Mä olen nyt ajanut mun michelinin nastoilla neljä talvea ja varmaan kaikki nastat tallella + uraakin on vaikka muille jakaa. Jos ens talvena on akuutti rahapula niin menee ne vielä ensi talvenkin. Kumiseos tietty on vähän kovaa mutta niin on elämäkin  :)


Poissa Jukka

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 748
  • Aivan vakio bensakone
    • Profiili
2 talvea ajetuilla Bridgestonen kitkarenkailla saa heittää vesilintua tämän kevään jälkeen, joten ajellaan niillä nyt vielä hetki. Pitäisi keretä tilaamaan uudet kesärenkaat.


Poissa KariT

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 232
    • Profiili
Meinasin ajella huhtikuun loppuun nastoilla. Pari talvea ajetut, niin ei niillä ensi talvena mitään enää tee.

Millai sä oikein ajelet niillä renkailla kun parissa talvessa menee piloille  ??? Mä olen nyt ajanut mun michelinin nastoilla neljä talvea ja varmaan kaikki nastat tallella + uraakin on vaikka muille jakaa. Jos ens talvena on akuutti rahapula niin menee ne vielä ensi talvenkin. Kumiseos tietty on vähän kovaa mutta niin on elämäkin  :)

Mää oon niillä ajellut yli 50000km ja renkaat on Nokia hakka II:set vuodelta 2004! Että semmosta.


Poissa TomR_S

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 123
    • Profiili
Tuossa oma kesäsillä.

-Hey we all know how we gonna die, baby. We gonna crash & burn."


Poissa betamax

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 212
  • ex. facelift vRS TDI -09
    • Profiili
Meinasin ajella huhtikuun loppuun nastoilla. Pari talvea ajetut, niin ei niillä ensi talvena mitään enää tee.

Millai sä oikein ajelet niillä renkailla kun parissa talvessa menee piloille  ??? Mä olen nyt ajanut mun michelinin nastoilla neljä talvea ja varmaan kaikki nastat tallella + uraakin on vaikka muille jakaa. Jos ens talvena on akuutti rahapula niin menee ne vielä ensi talvenkin. Kumiseos tietty on vähän kovaa mutta niin on elämäkin  :)
Mulla 15tkm (eli tämän talven) ajetut Hakkapeliitta 7:at ja edestä kaikki nastat lähteny, takana tietysti vielä kaikki tallella.


Poissa TomR_S

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 123
    • Profiili
No kyllä jos talvessa ajaa nastat renkaista pois niin jossain on vikaa. Mitä luultavimmin ajotyylissä.
-Hey we all know how we gonna die, baby. We gonna crash & burn."


Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili


näillä olis tarkotus ainakin tää kesä mennä
faster than a fast thing going fast


Poissa betamax

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 212
  • ex. facelift vRS TDI -09
    • Profiili
No kyllä jos talvessa ajaa nastat renkaista pois niin jossain on vikaa. Mitä luultavimmin ajotyylissä.
Luultavammin juuri siinä. Tai mun mielestä se vika on tuon auton vetotavassa.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 11, 2010, 04:29:35 ip kirjoittanut betamax »


Poissa TomR_S

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 123
    • Profiili
Tuolla ajotyylillä, olkoon vetotapa mikä tahansa, lähtee nastat helposti talvessa :)
-Hey we all know how we gonna die, baby. We gonna crash & burn."


Poissa betamax

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 212
  • ex. facelift vRS TDI -09
    • Profiili
Tuolla ajotyylillä, olkoon vetotapa mikä tahansa, lähtee nastat helposti talvessa :)
Se vaan että kun neliveto ei sudi nii ei ne nastatkaa lähe, siis nimenomaan tolla ajotyylillä :) Saahan ne nelivedollakin lähtemään mut vaatii sitte tosissaan sitä leikkimistä.

No onneksi nuo HKPL7 pitää kyllä hyvin ilman nastojakin että pärjäilee ainakin ensi talven vielä :D

Kesävanteita vaan täs etsiskelen kuumeisesti.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 11, 2010, 06:24:10 ip kirjoittanut betamax »


Poissa ram1

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 130
    • Profiili
Kyllähän renkaissa vikaa jos kaikki nastat talvessa lähtee.Mulla oli softatussa Räsässä Hkpl4 renkaat 3 talvea, eikä yhtään nastaa lähtenyt.Tossa firman pihassa kävi yksi asiakas T5 volvolla, jossa oli kanssa Hkpl7 alla ja näytti olevan sama ongelma.Kannattaisi yrittää valittaa, etenkin jos heti alkutalvesta tuntuu irtoavan kaikki nastat.Toki jos sudittelee koko talven niin kai ne sitten lähtee.


Poissa betamax

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 212
  • ex. facelift vRS TDI -09
    • Profiili
Kyllähän renkaissa vikaa jos kaikki nastat talvessa lähtee.Mulla oli softatussa Räsässä Hkpl4 renkaat 3 talvea, eikä yhtään nastaa lähtenyt.Tossa firman pihassa kävi yksi asiakas T5 volvolla, jossa oli kanssa Hkpl7 alla ja näytti olevan sama ongelma.Kannattaisi yrittää valittaa, etenkin jos heti alkutalvesta tuntuu irtoavan kaikki nastat.Toki jos sudittelee koko talven niin kai ne sitten lähtee.
Saa olla kyllä mukava rengasliike jos uudet antaa tilalle :P Sisäänajoa ne mullekki korosti kun kävin ne alle laitattamas ja ajoinkin samalla kun ajoin auton sisään eli tosiaan ei tullut kyllä suditettua yhtään ekan 1000km aikana. Ei edellisessä Polossanikaan lähtenyt kaikkia nastoja vaikka oli enemmän potkua kun tässä. Ja siis emmä mielestäni ole mitenkään erityisemmin suditellut, ESP on ollut lähes koko ajan päällä, mutta antaahan se tietysti silti hieman sutia kun valoista lähtee.

En oo talven aikana muuten paljoa seurannut nastatilannetta, nyt vasta parin viikon aikana kattonu että muutama nasta enää jäljellä.