vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Kesärenkaat & vanteet, hyvissä ajoin.

Poissa a.link

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 431
    • Profiili
Nankangit on ainakin kaverin Bmw:ssä pirun äänekkäät, koko 235/35r19.
Yhdet Marshallit jotkut "racer" tjsp. olen omistanut ja ne oli todella liukkaat, koko 195/45r15. Ei kulunu juuri yhtään eli aika kova kumiseos.
Nexen 3000 on kakkosauton alla ja nekin tahtoo olla liukkaat sateella, koko 205/40r17. Kulutusta tuntuu nuokin kestävän...
Ahvenistolla joku Fabia kuski sanoi että Nexenin 3000:lla on eroa 7000:siin kuin yöllä ja päivällä.

Eikös Dalgorilla oo 18" Nexen 7000:set eturenkaina??


Poissa OctaviaRS-08

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 193
  • vRS TDi -08
    • Profiili

Jonde

  • Vieras
nyt sain tilattua kesävanteet Octavia combiin 2009. TSW Vortexiin päädyin. piti valita hypersilver koska rahat ei oikeen riittänyt kromeihin.

8/19 on koko ET45 myyjä suositteli että kumiksi tulisi 235/35/19 vaikka itse suunnittelin 225/35/19. Perusteli että 235 olisi combiin kantavuudeltaan parempi. no en tiedä?. kumit on vielä harkinnan alla, hintaan saa valita joko nangang, nexen 7000, tai marshal. mikä noista halpiskumeista paras?
Oikeesti, ota vaikka 2" pienemmät vanteet ja myy noi nykyset, jos ei muuten rahat riitä oikeisiin renkaisiin, noi luettelemasi "renkaat" on sellaisille kun on kadottanut itsesuojeluvaiston ja tahtoo päästä hengestään autolla.


Poissa Sampza

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 510
  • www.skystyle.fi
    • Profiili
joo kyllä itsekin suosittelisin ihan lämpimästi että ei kannattaisi tinkiä renkaista kovin paljoa. se on tupannut yleensä kostautumaan yllätyksinä. :P
nykyinen: Nissan Almera GTi Evolution TA
ex: Skoda Octavia RS '01


Poissa OctaviaRS-08

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 193
  • vRS TDi -08
    • Profiili
joo kyllä itsekin suosittelisin ihan lämpimästi että ei kannattaisi tinkiä renkaista kovin paljoa. se on tupannut yleensä kostautumaan yllätyksinä. :P

Jep, silti kaikille kelpaa joku kivikautinen toyo!  ;)
Octavia II vRS TDi -08   


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
Jep, silti kaikille kelpaa joku kivikautinen toyo!  ;)

Siinä Toyo:ssa on kuitenkin se, että sitä on aika paljon kehuttu. Toisin kuin näitä nangidangeja vai mitä ne oli. Ittellä ei ole kokemuksia kummastakaan renkaasta vaan olen aina ostanut tuttuja ja turvallisia Nokioita, Michelinejä ym. Nyt vaan tarvitsee suorituskykyisen renkaan joka on myös luotettava ja Toyoa on ainakin kehuttu. Kieltämättä suurin syy tällä hetkellä tuohon Toyoon on hinta. Vastaava tunnettu merkki jota ehdotettiin eli muistaakseni Bridgestonen joku supermalli oli asennettuna n.800€. Lisäksi Toyokin hyvin todennäköisesti kehittää rengastaan siinä kuin muutkin vastaamaan nykypäivän tarvetta.

Tämä foorumi on siitä hyvä keksintö, että täällä voi kysellä toisten mielipiteitä, joskus tulee hyvinkin erilaisia ja joskus taas samanlaisia. Tämä rengaskeskustelu on siitä "uniikki", että täällä on hyvin paljon kuskeja jotka ovat olleet tyytyväisiä Toyoon kun siitä on kysytty ja taas vastavuoroisesti pettyneitä näihin "koreanrenkaisiin". Tosiaan kun omakohtaisia kokemuksia ei ole, täytyy luottaa enemmistön mielipiteeseen. Toki arvostan myös sinun mielipiteitäsi, mutta tällähetkellä täytyy tietenkin luottaa enemmistöön varsinkin kun hintaero ei ole suuri. Vielä kun kaikenlisäksi rahan ei pitäisi ratkaista rengasasioita jotka vaikuttavat kuitenkin hyvin ratkaisevasti liikenneturvallisuuteen. Niinkuin totesin, arvostan myös mielipidettäsi ja se onkin arvokas siinä tapauksessa jos joskus sattuisi auto alle jossa on näitä b-luokan renkaita. Tietää ainakin, että joku on ollut tyytyväinen, eikä näinollen samantien tarvitse lähteä rengaskauppaan.


Poissa OOpee

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 34
    • Profiili
Moro,

Mulla olis semmonen pikku kysymys. Eli ostin vanteet kokoa 18" leveet 7,5 ja ET 40. Tumoset pitäis mahduttaa alle. Eikö tuo 40 et mene aika syvälle mk1 occun alla?  Mitä oon lueskellu ja katellu niin ihmisillä on tommosissa et:nä 37-35? Eikös Donitsillaki ole ne 19" 35 et:llä? Onko kellään tietoa mistä saa tilattua suht laadukkaita keskittäviä speisereitä järkihinnoin? Onko nuitten speisereitten kans kukaan enempiä värkkäillyt? Jos on niin oletteko käyttäneet pitempiä pyöränpultteja yms?  Nuille vantehille meinasin sitte pyöräyttää 225/40 renkaat. Niiden sopivuudestahan me kaikki ollaan yhtä mieltä, eli mahtuu.. ;D


















20 vt turbo


Poissa a.link

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 431
    • Profiili
Kokeile, sillähän se selviää. ;)
Spacereita saa kohtuuhintaan Slamitilta. Sieltä yhdet 10mm lätyt ostanut ja tottakai pitemmät pultit! 5mm spacerille ei tarvii pitempiä pultteja mut ei tuon paksuisia kannata ainakaan eteen laittaa koska eivät ole keskittävät, joten ratti tulee vatkaamaan häiritsevästi. Näin ainakin mulla teki.


Jonde

  • Vieras
Toyo:lla on hyviä renkaita kun ostetaan t1r tai proxes 4 tason renkaita, eikä niitä hinnat alkaen 13" renkaita. R888 on taas yksi parhaista, ellei paras katukäyttöön tehty semi-slicks rengas.

Mitä kokemukseen tulee renkaiden suhteen, ole ajanut samassa autossa 215 tai 225/45 17" koossa nankang ns-2, aurora k103, hankook 104, michelin pilot sport, nokian z, bridgestone re070, toyo r888, toyo t1r, goodyear eagle fi gsd3 ja varmaan vielä jonkun 3-4 sarjaa muita mitä en muista. Kakkos autossa ajanut 13-15 koossa sitten myös 9 eri sarjaa, aina pinnatuista renkaista sen päivän kalleimpaan renkaaseen. Joten uskallan sanoa että, puhun kokemuksesta.


Poissa OctaviaRS-08

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 193
  • vRS TDi -08
    • Profiili
^Huolella olet kumia käyttänyt.. Tosin vain yhet kunnon renkaat michelin.. ;D Mut nää on näit juttui mistä voitais jauhaa varmaan 40 sivun verran! R888 on kivat pyörät, mutta se onkin asia erikseen..
Octavia II vRS TDi -08   


Poissa KariT

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 232
    • Profiili
Eilen tilasin Englannista Nankangit kokoa 225/35/19.

Mulla on aina ollu Kumhot tai muut vastaavat kohtuullisen edulliset renkaat ja hyvin olen tiellä pysynyt. Varmasti kalliimmaat renkaat on huomattavasti paremmat, mutta 800€/sarja renkaista on mulle liikaa. Kerran olen ostanut uusiorenkaat kokoa 225/40/18 ja niihin en enää koskaan puutu. Rungolla oli varmaan miljoona kilometriä takana. Tuntui että mutkaan kovempaan ajettaessa lähtee renkaat vanteelta.


Poissa Male80

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 294
  • Superb Combi 2.0 TDI CR DSG
    • Profiili
^Kaikista vaihtoehdoista Nangkangit... ei voi ymmärtää...  ??? Kuten tossa jo mainitsin, edellisessä autossa oli Nankangit kokoa 225/35/19 ja 265/30/19.
n. 1 tkm ajon jälkeen renkaat pilalla... Tätä edeltäneessä autossa koossa 215/35/18 ja sama homma...

Älä sitten ihmettele kun auto alkaa tärisemään...

No ainakin Nankangit on ihan paskat. Kahteen edellisen autooni nettivaraosasta ostamissani vanteissa oli Nankangit päällä (toiset oli käyttämättömät) ja molemmissa tapauksissa renkaiden sisäreunan kulutuspinnasta kului jokatoinen pala välistä pois sekä edessä että takana  ???. Ajattelin ensimmäisellä kerralla että vikaa oli alustan säädöissä tai sitten kyseessä oli maanantaisarja. Mutta kun toisella kerralla oli kyseessä eri auto, vannekoko ja rengasleveys ja sama homma toistui, niin päätin etten yksiäkään halpiskumeja enää hanki.



Poissa jaripetteri

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
  • TFSi Combi -08
    • Profiili
    • OBD.fi
Itse ajellut kaksi edellistä kesää 225/40-18" Nankang NS-2:lla ja kyllä nuo ainakin ovat hommansa hoitaneet tärinöittä. Ensin vanhassa autossa (IV GTi) ja viime kesä RäSässä. Molemmat uusia sarjoja suoraan rengas-onlinestä. Aika kova rengas eli ei kulu mutta ehkä äänekkäämpi ja pitokin saattaa olla sitten huippurenkaita huonompi. Mulla ei koskaan noitten kanssa ollut minkäänlaisia ongelmia. Radalla kuulemma sulavat alle mutta siitäkään ei ole itsellä kokemuksia.

Broidilla 225/45-17" sarja samaa rengasta TDI IV Golfin alla ja faijalla 205/55-16" TDi Ocussa eivätkä hekään ole valittaneet. Molemmilla kesä takana, pitääkin käydä nuo faijan renkaat tarkastamassa miten ovat kuluneet kun niissä on noista eniten kilometrejä takana.

Tulevaksi kesäksi tekisi mieli vaihtaa viimein vanteet ja samalla varmaan vaihtuvat renkaatkin. Katotaan nyt tuleeko alle Nankangit vai jotkut muut. Voihan nuo olla vaikka kuinka paskat, en vaan tajua sitä kun edelliset "oikeat" renkaat ovat olleet loppuunajetut Nokian NRH2:set.

Male80: Olivatko nuo sun Nankangit NS-2 vai jotkut muut?


Poissa Male80

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 294
  • Superb Combi 2.0 TDI CR DSG
    • Profiili

Poissa Taneli

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 253
  • Bmw
    • Profiili
Lainaus
Jep, silti kaikille kelpaa joku kivikautinen toyo!

Oletko testannut kyseisiä renkaita? Toyoissa(T1R) kohtaa kyllä hinta ja laatu aika mukavasti. Nuo Nankangit jättäsin kyllä itsekin kauppaan.

A.link kertoikin jo spacereista tarvittavat tiedot.