vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Tuoreimmat viestit

1
Octavia vRS II / Facelift valot pre faceliftiin
« Uusin viesti kirjoittanut Carnage Syyskuu 09, 2024, 07:09:13 ip »
Moi

Pienestä ojaanajosta johtuen ja kustannuksia säästääkseni, joudun laittamaan -06 räsään -09 facelift ocun (ei rs) keulan ja valot.
Facelift -09 ocussa on siis kaarrevalot, päiväajovalot, kulmavalot (eli nuo päiväajovalot lähivalojen päällä ollessa syttyvät kääntyessä, luulisin) ja sumuvalot.
Mielestäni pelkästään lähivalot ovat xenonit, muutoin jotain peruskauraa.

Kaikki muu suunnilleen selvää, mutta osaisiko kukaan auttaa valojen johdotusten kanssa? Tiedän, että joku norjalainen jamppa on kyseisen toimenpiteen joskus tehnyt, mutta ei tarkemmin eritellyt johdotuksen osalta. Enkä voi kysyäkään, koska hän ei enää aktiivinen kyseisellä palstalla ole.

Syy miksi tällaiseen ratkaisuun päädyin, on se, että sattuu pihalla seisomaan elinkaarensa lopussa oleva -09 ocu.


2
Octavia vRS II / Aux/usb-tikku.
« Uusin viesti kirjoittanut Skodisti Elokuu 14, 2024, 08:13:38 ip »
Osaako joku neuvoa miten tuon aux:in kautta saa kuunneltua musaa?
Tökkäsin keskikonsolissa olevaan aux in:niin letkun jossa toisessa päässä musausb-tikku.
Mankasta laitoin auxin on:nille,mutta ei sieltä tikulta kyllä mitään musaa saa pihalle.
Mankka siis alkuperäinen ja luulis auxin kautta pystyvän kuunnella musaa kerran on sille paikka ja mankan valikosta myös aux löytyy.
-07 combi rs kyseessä.
3
Octavia vRS II / Vs: "Pakokaasujen valvontajärjestelmä" -merkkivalo ja 3 moottorihäiriötä VCDS:llä
« Uusin viesti kirjoittanut JaVa^ Heinäkuu 26, 2024, 10:25:19 ip »
Bypass kalvon tarkistaisin nyt ensin. Sen hajoamisella on ilmennyt tuota samaa P0299 vikakoodia.
4
Octavia vRS II / "Pakokaasujen valvontajärjestelmä" -merkkivalo ja 3 moottorihäiriötä VCDS:llä
« Uusin viesti kirjoittanut Automated Heinäkuu 24, 2024, 09:46:51 ip »
2009 vuoden bensa räsä pukkasi "Pakokaasujen valvontajärjestelmä" -merkkivalon (eli keltainen moottorin symboli) päälle tänään. Rauhallisessa kotia ajelussa ei havaittavissa muuta ihmeellistä kuin ajoittain aavistuksen koholle jäävä tyhjäkäynti. VCDS sovellus pukkasi kuitenkin ilmoille kolmekin eri moottorin häiriötä (alla).

Olisiko arvon herrasväellä ehdotuksia, mikä voisi olla mäsänä. Voiko liittyä samaan ongelmaan kaikki vai onkohan useampi erillinen vika?

01-Engine -- Status: Malfunction 0010

Address 01: Engine (CCZ)       Labels:. 06J-907-115-CCZ.clb
   Part No SW: 1Z0 907 115 AF    HW: 1Z0 907 115 F
   Component: 2.0l R4/4V TFSI     0010
   Revision: AAH08---    Serial number:               
   Coding: 0203000C18070160
   Shop #: WSC 62046 443 70259
   VCID: 79F9136330F7735E84-802C
   VINID: 91D4A558606A15108014120818A3BBD9DA

3 Faults Found:
000665 - Boost Pressure Regulation
               P0299 - 000 - Control Range Not Reached
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100000
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 3
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 188796 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2018.12.15.
                    Time: 13:05:26

             Freeze Frame:
                    RPM: 2844 /min
                    Load: 94.5 %
                    Speed: 97.0 km/h
                    Temperature: 96.0°C
                    Temperature: 3.0°C
                    Absolute Pres.: 970.0 mbar
                    Voltage: 14.224 V

000369 - Fuel Trim; Bank 1
               P0171 - 000 - System Too Lean - MIL ON
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 11100000
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 209323 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2018.12.15.
                    Time: 20:01:45

             Freeze Frame:
                    RPM: 996 /min
                    Load: 15.3 %
                    Speed: 19.0 km/h
                    Temperature: 96.0°C
                    Temperature: 57.0°C
                    Absolute Pres.: 1000.0 mbar
                    Voltage: 13.589 V

001287 - Idle Control System RPM
               P0507 - 000 - Higher than Expected.
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100000
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 2
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 209383 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2018.12.15.
                    Time: 18:51:02

             Freeze Frame:
                    RPM: 988 /min
                    Load: 15.7 %
                    Speed: 0.0 km/h
                    Temperature: 91.0°C
                    Temperature: 36.0°C
                    Absolute Pres.: 1000.0 mbar
                    Voltage: 14.097 V
5
Octavia vRS II / Vs: Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...
« Uusin viesti kirjoittanut Automated Heinäkuu 24, 2024, 08:57:11 ip »
2009 vuoden bensa räsä pukkasi "Pakokaasujen valvontajärjestelmä" -merkkivalon (eli keltainen moottorin symboli) päälle tänään. Rauhallisessa kotia ajelussa ei havaittavissa muuta ihmeellistä kuin ajoittain aavistuksen koholle jäävä tyhjäkäynti. VCDS sovellus pukkasi kuitenkin ilmoille kolmekin eri moottorin häiriötä (alla).

Olisiko arvon herrasväellä ehdotuksia, mikä voisi olla mäsänä. Voiko liittyä samaan ongelmaan kaikki vai onkohan useampi erillinen vika?

01-Engine -- Status: Malfunction 0010

Address 01: Engine (CCZ)       Labels:. 06J-907-115-CCZ.clb
   Part No SW: 1Z0 907 115 AF    HW: 1Z0 907 115 F
   Component: 2.0l R4/4V TFSI     0010 
   Revision: AAH08---    Serial number:               
   Coding: 0203000C18070160
   Shop #: WSC 62046 443 70259
   VCID: 79F9136330F7735E84-802C
   VINID: 91D4A558606A15108014120818A3BBD9DA

3 Faults Found:
000665 - Boost Pressure Regulation
               P0299 - 000 - Control Range Not Reached
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100000
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 3
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 188796 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2018.12.15.
                    Time: 13:05:26

             Freeze Frame:
                    RPM: 2844 /min
                    Load: 94.5 %
                    Speed: 97.0 km/h
                    Temperature: 96.0°C
                    Temperature: 3.0°C
                    Absolute Pres.: 970.0 mbar
                    Voltage: 14.224 V

000369 - Fuel Trim; Bank 1
               P0171 - 000 - System Too Lean - MIL ON
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 11100000
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 209323 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2018.12.15.
                    Time: 20:01:45

             Freeze Frame:
                    RPM: 996 /min
                    Load: 15.3 %
                    Speed: 19.0 km/h
                    Temperature: 96.0°C
                    Temperature: 57.0°C
                    Absolute Pres.: 1000.0 mbar
                    Voltage: 13.589 V

001287 - Idle Control System RPM
               P0507 - 000 - Higher than Expected.
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100000
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 2
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 209383 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2018.12.15.
                    Time: 18:51:02

             Freeze Frame:
                    RPM: 988 /min
                    Load: 15.7 %
                    Speed: 0.0 km/h
                    Temperature: 91.0°C
                    Temperature: 36.0°C
                    Absolute Pres.: 1000.0 mbar
                    Voltage: 14.097 V

6
Octavia vRS II / Ripaus lisää voimaa+ääntä.
« Uusin viesti kirjoittanut Skodisti Heinäkuu 10, 2024, 08:17:11 ap »
Tervehdys kaikille!

Tuli ostettua elämäni ensimmäinen Skodillack (elikkä octavia rs combi -07 tfsi 2.0).
Moottorina mitä ilmeisemmin tuo Ea113 mallimerkinnältään (aj.n.280tkm).
Kokemuksia kyseisestä automerkistä siis ei juurikaan ole.
Ainaisen ajanpuutteen takia päädyin tälle palstalle esittämään kysymyksiä josko joku avulias osaisi auttaa ja kenellä olisi omakohtaisia kokemuksia vastaavista asioista.
Toki olen koittanut pintaraapaisulla etsiä netistä hyvää komboa,mutta tosiaan tuntuu olevan aina liian kiire jottei oikein keskittyminen riitä asioiden perinpohjaiseen tutkimiseen.

Hakusessa siis olisi maltillinen/edukas+toimiva voimanlisäys sekä saada pikkaisen jotain ”suhinaa” aikaiseksi.

Eli ilmeisesti lastutus,vapaavirtaussuodatin ja blow off olisi oikea kokoonpano?
Olisiko jollakulla ehdottaa oikeita osia/myyntipaikkoja tuommoiseen komboon?

Ja tulisiko jotain muuta mieleen mitä pitäisi samalla vaihtaa?
Putkisto on alkuperäinen.

Kiitoksia jo suuresti etukäteen avusta!
7
Octavia vRS II / DPF häiriövalo.
« Uusin viesti kirjoittanut Sokotti01 Kesäkuu 11, 2024, 07:46:49 ip »
Moikka vaan kaikille. Uutena RS TDI n omistajana tarttis saada vinkkejä tietäjiltä. Auto siis on Ocu Rs tdi 2,0 2007 BMN kone. Vaihdettu on uusi DPF pytty alle 5 tkm sitten ja ollut edellisellä siis tosi vähällä ajolla sen jälkeen. Nyt mulla vakikäytössä syttyi DPF merkkivalo palamaan. Ei sammu ajamalla ohjeiden mukaisesti, eikä sammu ajamalla pitkään ja kovilla kierroksilla. Eli ei siis millään. Käytetty katiska pajalla, jossa mitattu, että melkolailla uusi DPF pytty on. Opettivat autolle uudestaan DPF pytyn vaihdon ja kuittasivat valon pois. Kestihän toi sitten n. 15 km ajaa ja taas mollottaa sama varoitusvalo taulussa. Ei siis tule sitä Workshop tekstiä eikä tunnu vaikuttavan ajoon millään lailla, tyhjäkäynnillä kierrokset ovat tasaisesti jossain alle tonnissa. Kuluttaa ei niin säästäväisellä ajolla n. 6 - 6,5 l. Ainoa outo on tyhjäkäynnillä melko kitkerä pakokaasun haju. Mutta ei pölläyttele eikä puske savua. Mikähän voisi olla ongelmana?

Vielä voisin edelliseen tehdä lisäkysymyksen, että jos/kun tuo regeneroinnin häiriövalo ei sammu ja jatkan vain normaaliajoa, niin hajottaako se seuraavaksi jotain muuta esim. kattia tms. Ajattelin vielä varmuudeksi vaihtaa ton DPF:n paine-eroanturin uuteen ja pistää kädet ristiin taivasta kohden, että valo sammuisi. Yksi vaihtoehto olisi viedä se merkkihuoltoon ja sanoa, että hoitakaa kuntoon, mutta jos siihen olisi varaa, niin en ajaisi 15 v. vanhalla autolla. Vaihtoehtonahan toki olisi myös raapaista koko kamina sieltä pois EGR:n kanssa ja optimoida vehje samalla hiukan pirteämmäsi. Tiedän, on laitonta, ei saa leimaa jne..mutta se on jo eri keskustelu se.
8
Octavia vRS III / Vs: Skoda Octavia vrs 2.0tdi 2014 täristää syytä ei löydy.
« Uusin viesti kirjoittanut Joni84 Toukokuu 12, 2024, 09:11:56 ip »
Kysyisin ei kai tässä nyt 2massapyörä pidä ääntä. Tosin eihän se tee  vatkausta 90Kmh jälkeen??.https://youtube.com/shorts/rXiRekHOOxY?si=TmGa9kLtIPOeqj30
9
Octavia vRS III / Skoda Octavia vrs 2.0tdi 2014 täristää syytä ei löydy.
« Uusin viesti kirjoittanut Joni84 Toukokuu 12, 2024, 09:09:53 ip »
Täristää 90-120kmh nopeudella ja yli 120 kmh täristää vähemmän alle 90kmh ei mitään. Alusta katsottu läpi korjaamolla, muuta vikaa ei ollut kuin vetareiden sisäpäät. Vetarit vaihdettu kokonaan molemmin puolin. Taka-auraus pielessä, tehty suuntaukset, 2 kertaan ,renkaat painotettu. Apurunkoon vaihdoin helat ja se tuki mikä tulee laatikon alle ,ja koneen kannattimen laatikon yläpuolelle. .  Vaihdoin vielä etu palat, ja levyt  ei apua.
Myös isoilla vaihteilla pienillä kierroksilla jyristää ja d päällä paikallaan pientä jurinaa ja tärinää .Apua kaivataan kun ei oikein vikaa löydy.
10
Octavia vRS II / Vs: 01809 vikakoodi
« Uusin viesti kirjoittanut cleaf Toukokuu 11, 2024, 07:37:51 ip »
komento takaisin, lähtihän tuo pelittämään kun muuutaman kerran yritti uudestaan