Morjens,
Morjens,
Autona Skoda octavia RS 2.0 tdi 2010 CEGA moottorilla.
Ongelmana ajon jälkeen ajanut parkkiin niin alkaa hehkun merkkivalo vilkkua ja näyttöö engine fault workshop. Ekalla kerralla kuittaantui kun pisti virrat pois sen jälkeen uusi käynnistys ei mitään.
Kävin sitten viikko tästä lukemassa koodit ja siellä oli tuo P2563 koodi.
Tästä meni sitten noin 2 viikkoa jonka jälkeen sama homma. Tuli sitten useampana päivänä peräkkäin, mutta kuittaantui pois aina sammuttamisen jälkeen. Kuitenkin sitten neljännen kerran kun tuli perättäisenä päivänä syttyi sittten keltainen moottorikuva (pakokasujärjestelmän merkkivalo) ja käytin taas pajalla luetuttamassa koodit viime viikon keskiviikkona. Sama homma P2563. implausible signal - intermittent- MIL ON Turbocharger boost control position sensor circuit
Vika tulee aina ajon jälkeen kun pysähtyy. Ei kuitenkaan tee tätä liikennevaloissa ym???
Nyt sitten keskiviikon jälkeen taas kovaa ajoa ollut ja vikaa ei ole näkynyt. Auto toiminut normaalisti. NYty sitten tänään äsken kotiin tullessa ja talliin ajettaessa taas hehku vilkkumaan ja engine fault workshop. Käynnissä ei mitään. Ajossa ei mitään ennen kuin hehku alkoi vilkkumaan. Eli todennäköisesti sama koodi siellä kummittelee.
Huollossa epäilivät, että jumittaako turbon siivet? Mutta tätä vikaa selvitelleenä nyt niin on oireillut enemmänkin ajossa kovassa vedätyksessä jolloin vetää limp modeen? Minulla ei siis ajossa tule vaan ajon jälkeen kun pysähtyy esim talliin. Sitten huomasin äsken myös sen kun pysähdyin kävin aukaisemassa tallin oven laitoin vaihteen silmään ja lähin ajamaan niin hehkun valo lopetti vilkkumasta? Sitten taas talliin pysähtyessä alkoi vähän ajan kuluttua vilkkumaan??? Aika kummallista..
Tässä vähän kun olen itse selvitellyt asiaa..
Löytyi näköjään tämmöinen ketju googlesta.
Täysin samat oireet kuin minulla.
Eli voisko olla että egr cooleri ei pidä paineita ja siksi tyhjäkäynnillä kun paineet tippuu yli 10% niin alkaa hehku vilkkumaan ja kun lähtee ajamaan niin loppuu??
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=207403Tuossapa linkki
Aika tyyriitä näkyy olevan nuo egr coolerit. 300-500€ liekkö marmorilta vielä kalliimpaa....
Onko kenelläkään kokemuksia jos tuo poistais kokonaan ja laittaa korvaussarjaa tilalle samalla ohjelmoi sitten sen ja egr venttiilin samalla pois.
Darkside developments näyttäisi myyvän tämmöistä:
Darkside 1.6 & 2.0 Common Rail EGR Blanking Kit and EGR Cooler Delete
https://www.darksidedevelopments.co.uk/products/darkside-1-6-2-0-common-rail-egr-blanking-kit-and-egr-cooler-delete.htmlHintaa 75 puntaa ja sitten vaan ohjelmointi päälle. ALkaa kyllä houkuttaa tämä vaihtoehto, jos vika nyt on EGR Coolerissa...