vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1866 · 1189047

Poissa Ärrässä

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 27
  • -06 RS Blue
    • Profiili
Tietääkö joku BWA moottorikoodilla olevan 2.0Tfsi pcv venttiilin varaosanumeron? Auto viheltää täyskaasulla oudosti, vuotoja ei ahtoputkissa/turbossa/venttiileissä ole ( paitsi varmaan pcv ). Auton käynti ei muutu kun avaa öljykorkin ja kuuluu vaimea vinkuna. ?-ljykorkin vierestä on öljyä hikoillut. Onkohan iso ero Ebay:n tai marmorin kautta hinnassa?


Poissa Uge

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 44
  • Octavia II RS
    • Profiili
Just pari viikkoa sitten omaani hankin venttiilin ja tiivisteen. 06F129101R venttiili, 06F103483E tiiviste. Maksoi yhteensä pyöristyksen jälkeen juuri alle satasen marmorilla.


Poissa Ärrässä

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 27
  • -06 RS Blue
    • Profiili
Just pari viikkoa sitten omaani hankin venttiilin ja tiivisteen. 06F129101R venttiili, 06F103483E tiiviste. Maksoi yhteensä pyöristyksen jälkeen juuri alle satasen marmorilla.


Okkei. Tuli myös tilattua jo mutta kiitosta kuitenkin, oliko tiiviste huonossa kunnossa kun vaihdoit? Tiivistettä en tilannut.


Poissa Uge

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 44
  • Octavia II RS
    • Profiili
Just pari viikkoa sitten omaani hankin venttiilin ja tiivisteen. 06F129101R venttiili, 06F103483E tiiviste. Maksoi yhteensä pyöristyksen jälkeen juuri alle satasen marmorilla.


Okkei. Tuli myös tilattua jo mutta kiitosta kuitenkin, oliko tiiviste huonossa kunnossa kun vaihdoit? Tiivistettä en tilannut.

Kyllähän se ehjä oli, mutta kun kyseessä sellainen kuminen tiiviste joka tahtoo kovettua ajan kanssa niin laitoin varmuuden vuoksi uuden. Ehkä korjausohjeen mukaan pitäisi aina vaihtaakin kun auki käyttää.


Poissa Bazeeba

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 129
    • Profiili
Onkos miten yleistä että näistä menee polttoainepumpun ohjainlaite? Mulla pumppu pyörii koko ajan ja vikakoodia antaa liian alhasesta paineesta. Auto siskolla lainassa ja akku aivan kaput tänä aamuna, lukkosylinteri ovessa tietenki niin jumissa ettei mihinkään.


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
2.0 TFSI (BWA) hukkaa jäähdytin nestettä. Arviolta noin 1dl/1000km. Pääseekö auton alta näkemään vuotaako vesipumppu? Toki auto ilmaan ja pohjamuovi ensin pois. Kilsoja pumpulla takana noin 110tkm ja kylmänä startin jälkeen moottori hetken aikaa "viheltää" kimeesti kierrosten mukaan.

?-ljyt näyttää hyvälle ja samoin jäähdytinneste.
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa juissis83

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 19
    • Profiili
MORO   mikähän johto mahtaa olla kuskinoven johtosarjassa keltaisessa liittimessä ruskee johto...mulla poikki ja airbaggivalo palaa...antaa vikakoodin P01221  Törmäystunnistin, sivuilmatyyny, kuskin puoli -oikosulku + napaan tai avoin virtapiiri...? ja autohan oli 06 ocu RS TFSI
Octavia RS 2.0 TFSI -06


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2426
    • Profiili
MORO   mikähän johto mahtaa olla kuskinoven johtosarjassa keltaisessa liittimessä ruskee johto...mulla poikki ja airbaggivalo palaa...antaa vikakoodin P01221  Törmäystunnistin, sivuilmatyyny, kuskin puoli -oikosulku + napaan tai avoin virtapiiri...? ja autohan oli 06 ocu RS TFSI

Eikös tuo nyt jo kerro aika olennaisesti mikä johto se on? Kuskin ovessa on tuo airbagien törmäystunnistin ja autossasi on nyt sen johto poikki. Akun navat irti, tinaa ja kolvia johdolle ja VCDS:llä vikakoodien kuittaus, koska se ei muuten nollaannu.


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
?-ljytikku murenee. Johan on vika. Luulis, että öljytikku on viimeinen osa mikä voi hajota. Tikussa oleva "ohjainpallo" mureni koneeseen. Toivottavasti öljypohjassa oleva sihti plokkaa murut kierrosta. Myös tikun kahvan pää murenee tiivisterenkaaseen asti.

Tsekatkaa öljytikkunne. Maailmalla paljon samaa ongelmaa.
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa Jani89

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 19
    • Profiili
Morjes!

Nyt tarvis vähän fiksumman kaverin tulkkausta VCDS logista. Tuli ostetua piuha Ocuun kun ei nuo normi OBDII lukijat suostuneet toimimaan -06 Combi RS:ssä. Ja voi pojat tulihan tuolta dataa vähän enemmän ulos kuin olin toivonut. Ilmeisesti vikamuistiin jää kaikki virheet talteen ja nähtävästi ei auton oston jälkeen 182tkm kertaakaan ole nollattu vikakoodeja, vaikka auto on ollut autohuollossa. Huoltovalon nollaus ei ilmeisesti tee vikakoodeille mitään?

Katsastus jäi kiinni P0462 OBDII vikakoodista, joka ilmeisesti liittyy pakokaasujärjestelmään. N. 2vkoa ennen katsastusta paloi koti-työ välin pakokaasunvalvontajärjestelmän valo, mutta sammui ja oli sammuneena n. 3vkoa kun taas syttyi palamaan n. 1 päivän ajaksi. Merkkivalo syttyi kaupunkiajossa, kun moottori oli lämmöt 90 asteessa ja liikenne valoissa ajelua. Mahtaako olla kyseessä anturivikaa vai jotain isompaa? Nyt taas ollut poissa häiritsemästä. Auto toiminut aivan normaalisti kokoajan.

Mutta tosiaan tuolta logista tuli nähtyä hieman enemmän näitä vikakoodeja ja osa oli turboon liittyviä. Nämä oli kirjattu 182tkm alueelle ja nyt ajettu 206tkm. Pitääkö näistä vanhoista vikakoodeista huolestua vai riittääkö että nollaan vain kaikki vikakoodit pois ja käytän jälkitarkastuksessa? Myös VCDS näköjään kirjannut LED-polttimo vaihdot ja xenon-lisäsarjan vaihdot pitkien tilalle. Vaikka näistä en muista nähneeni vikakoodia kojelaudassa.

Linkki VCDS logii Dropboxiin: https://db.tt/7MB0QCAmiu

- Jani


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2426
    • Profiili
Morjes!

Nyt tarvis vähän fiksumman kaverin tulkkausta VCDS logista. Tuli ostetua piuha Ocuun kun ei nuo normi OBDII lukijat suostuneet toimimaan -06 Combi RS:ssä. Ja voi pojat tulihan tuolta dataa vähän enemmän ulos kuin olin toivonut. Ilmeisesti vikamuistiin jää kaikki virheet talteen ja nähtävästi ei auton oston jälkeen 182tkm kertaakaan ole nollattu vikakoodeja, vaikka auto on ollut autohuollossa. Huoltovalon nollaus ei ilmeisesti tee vikakoodeille mitään?

Katsastus jäi kiinni P0462 OBDII vikakoodista, joka ilmeisesti liittyy pakokaasujärjestelmään. N. 2vkoa ennen katsastusta paloi koti-työ välin pakokaasunvalvontajärjestelmän valo, mutta sammui ja oli sammuneena n. 3vkoa kun taas syttyi palamaan n. 1 päivän ajaksi. Merkkivalo syttyi kaupunkiajossa, kun moottori oli lämmöt 90 asteessa ja liikenne valoissa ajelua. Mahtaako olla kyseessä anturivikaa vai jotain isompaa? Nyt taas ollut poissa häiritsemästä. Auto toiminut aivan normaalisti kokoajan.

Mutta tosiaan tuolta logista tuli nähtyä hieman enemmän näitä vikakoodeja ja osa oli turboon liittyviä. Nämä oli kirjattu 182tkm alueelle ja nyt ajettu 206tkm. Pitääkö näistä vanhoista vikakoodeista huolestua vai riittääkö että nollaan vain kaikki vikakoodit pois ja käytän jälkitarkastuksessa? Myös VCDS näköjään kirjannut LED-polttimo vaihdot ja xenon-lisäsarjan vaihdot pitkien tilalle. Vaikka näistä en muista nähneeni vikakoodia kojelaudassa.

Linkki VCDS logii Dropboxiin: https://db.tt/7MB0QCAmiu

- Jani

No siinä on jo miehekäs vikakoodilista...  ;D

Vikakoodit ei nollaannu huollon yhteydessä (ilman erillistä pyyntöä), eikä huoltovalon nollauksella. Itse kuittaisin kaikki koodit nyt pois ja katsoisin mitä tulee takaisin, jos tulee. Vaikuttaisi kyllä vähän siltä että virran vähyys tjsp. olisi jossain vaiheessa laukonut noita vikakoodeja tuonne. Ei oikein kannata spekuloida vian aiheuttajaa sen enempää ennenkuin nollaat kaikki koodit pois ja ajelet sillä hetken. Sitten lukee koodit uudelleen ja katsotaan onko sinne tullut tuo P0462 uudelleen.

Jos on vastuksettomat led-polttimot, niin kyllä ne vikakoodit generoi. Joillain on jälkiasenteiset pitkien xenonit polttanut myös keskuselektroniikan ohjausyksikön, mutta itsellä oli usean vuoden ne omassa autossa, eikä mitään ongelmaa. Tiedä sitten mikä joissakin autoissa sen on tehnyt. Täältä forumilta löytyy lisäjuttua asiasta.


Poissa rawpower

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 5
    • Profiili
Morjens,

Morjens,

Autona Skoda octavia RS 2.0 tdi 2010 CEGA moottorilla.

Ongelmana ajon jälkeen ajanut parkkiin niin alkaa hehkun merkkivalo vilkkua ja näyttöö engine fault workshop. Ekalla kerralla kuittaantui kun pisti virrat pois sen jälkeen uusi käynnistys ei mitään.

Kävin sitten viikko tästä lukemassa koodit ja siellä oli tuo P2563 koodi.

Tästä meni sitten noin 2 viikkoa jonka jälkeen sama homma. Tuli sitten useampana päivänä peräkkäin, mutta kuittaantui pois aina sammuttamisen jälkeen. Kuitenkin sitten neljännen kerran kun tuli perättäisenä päivänä syttyi sittten keltainen moottorikuva (pakokasujärjestelmän merkkivalo) ja käytin taas pajalla luetuttamassa koodit viime viikon keskiviikkona. Sama homma P2563. implausible signal - intermittent- MIL ON Turbocharger boost control position sensor circuit

Vika tulee aina ajon jälkeen kun pysähtyy. Ei kuitenkaan tee tätä liikennevaloissa ym???

Nyt sitten keskiviikon jälkeen taas kovaa ajoa ollut ja vikaa ei ole näkynyt. Auto toiminut normaalisti. NYty sitten tänään äsken kotiin tullessa ja talliin ajettaessa taas hehku vilkkumaan ja engine fault workshop. Käynnissä ei mitään. Ajossa ei mitään ennen kuin hehku alkoi vilkkumaan. Eli todennäköisesti sama koodi siellä kummittelee.


Huollossa epäilivät, että jumittaako turbon siivet? Mutta tätä vikaa selvitelleenä nyt niin on oireillut enemmänkin ajossa kovassa vedätyksessä jolloin vetää limp modeen? Minulla ei siis ajossa tule vaan ajon jälkeen kun pysähtyy esim talliin. Sitten huomasin äsken myös sen kun pysähdyin kävin aukaisemassa tallin oven laitoin vaihteen silmään ja lähin ajamaan niin hehkun valo lopetti vilkkumasta? Sitten taas talliin pysähtyessä alkoi vähän ajan kuluttua vilkkumaan??? Aika kummallista..

Tässä vähän kun olen itse selvitellyt asiaa..

Löytyi näköjään tämmöinen ketju googlesta.

Täysin samat oireet kuin minulla.

Eli voisko olla että egr cooleri ei pidä paineita ja siksi tyhjäkäynnillä kun paineet tippuu yli 10% niin alkaa hehku vilkkumaan ja kun lähtee ajamaan niin loppuu??

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=207403

Tuossapa linkki

Aika tyyriitä näkyy olevan nuo egr coolerit. 300-500€ liekkö marmorilta vielä kalliimpaa....

Onko kenelläkään kokemuksia jos tuo poistais kokonaan ja laittaa korvaussarjaa tilalle samalla ohjelmoi sitten sen ja egr venttiilin samalla pois.

Darkside developments näyttäisi myyvän tämmöistä:

Darkside 1.6 & 2.0 Common Rail EGR Blanking Kit and EGR Cooler Delete

https://www.darksidedevelopments.co.uk/products/darkside-1-6-2-0-common-rail-egr-blanking-kit-and-egr-cooler-delete.html

Hintaa 75 puntaa ja sitten vaan ohjelmointi päälle. ALkaa kyllä houkuttaa tämä vaihtoehto, jos vika nyt on EGR Coolerissa...


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2426
    • Profiili
Morjens,

Morjens,

Autona Skoda octavia RS 2.0 tdi 2010 CEGA moottorilla.

Ongelmana ajon jälkeen ajanut parkkiin niin alkaa hehkun merkkivalo vilkkua ja näyttöö engine fault workshop. Ekalla kerralla kuittaantui kun pisti virrat pois sen jälkeen uusi käynnistys ei mitään.

Kävin sitten viikko tästä lukemassa koodit ja siellä oli tuo P2563 koodi.

Tästä meni sitten noin 2 viikkoa jonka jälkeen sama homma. Tuli sitten useampana päivänä peräkkäin, mutta kuittaantui pois aina sammuttamisen jälkeen. Kuitenkin sitten neljännen kerran kun tuli perättäisenä päivänä syttyi sittten keltainen moottorikuva (pakokasujärjestelmän merkkivalo) ja käytin taas pajalla luetuttamassa koodit viime viikon keskiviikkona. Sama homma P2563. implausible signal - intermittent- MIL ON Turbocharger boost control position sensor circuit

Vika tulee aina ajon jälkeen kun pysähtyy. Ei kuitenkaan tee tätä liikennevaloissa ym???

Nyt sitten keskiviikon jälkeen taas kovaa ajoa ollut ja vikaa ei ole näkynyt. Auto toiminut normaalisti. NYty sitten tänään äsken kotiin tullessa ja talliin ajettaessa taas hehku vilkkumaan ja engine fault workshop. Käynnissä ei mitään. Ajossa ei mitään ennen kuin hehku alkoi vilkkumaan. Eli todennäköisesti sama koodi siellä kummittelee.


Huollossa epäilivät, että jumittaako turbon siivet? Mutta tätä vikaa selvitelleenä nyt niin on oireillut enemmänkin ajossa kovassa vedätyksessä jolloin vetää limp modeen? Minulla ei siis ajossa tule vaan ajon jälkeen kun pysähtyy esim talliin. Sitten huomasin äsken myös sen kun pysähdyin kävin aukaisemassa tallin oven laitoin vaihteen silmään ja lähin ajamaan niin hehkun valo lopetti vilkkumasta? Sitten taas talliin pysähtyessä alkoi vähän ajan kuluttua vilkkumaan??? Aika kummallista..

Tässä vähän kun olen itse selvitellyt asiaa..

Löytyi näköjään tämmöinen ketju googlesta.

Täysin samat oireet kuin minulla.

Eli voisko olla että egr cooleri ei pidä paineita ja siksi tyhjäkäynnillä kun paineet tippuu yli 10% niin alkaa hehku vilkkumaan ja kun lähtee ajamaan niin loppuu??

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=207403

Tuossapa linkki

Aika tyyriitä näkyy olevan nuo egr coolerit. 300-500€ liekkö marmorilta vielä kalliimpaa....

Onko kenelläkään kokemuksia jos tuo poistais kokonaan ja laittaa korvaussarjaa tilalle samalla ohjelmoi sitten sen ja egr venttiilin samalla pois.

Darkside developments näyttäisi myyvän tämmöistä:

Darkside 1.6 & 2.0 Common Rail EGR Blanking Kit and EGR Cooler Delete

https://www.darksidedevelopments.co.uk/products/darkside-1-6-2-0-common-rail-egr-blanking-kit-and-egr-cooler-delete.html

Hintaa 75 puntaa ja sitten vaan ohjelmointi päälle. ALkaa kyllä houkuttaa tämä vaihtoehto, jos vika nyt on EGR Coolerissa...

Turbon alipainekelloa itse ensin epäilisin. Alipaineistamalla sen vissiin saa testattua. Ross-tech:n mukaan tuo koodi on myös 009571 ja sen korjaamista on käsitelty Briskoda:n puolella ja siellä on osanumeroitakin ilmeisesti tarjolla ongelman korjaamiseen...


Poissa rawpower

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 5
    • Profiili
Moi,
Kiitos nopeasta vastauksesta. Itsekin aluksi kun tuota vikakoodia tarjosi aloin epäilemään alipainekelloa, mutta vika tulee vaan tyhjäkäynnillä ja ajamaan lähtiessä loppuu vähän niin kuin tuossa FFP foorumin ketjussa. Alipainekellokin mahdollinen. Auto menee nyt ensiviikolla tutkimuksiin ja testataan alipaineet coolerilta ja alipainekellolta.

Eilen vika oli taas hävinnyt eikä tullut myöskään ajon jälkeen.

jos se tuo alipainekello on niin onneksi korjaussarjaa saa aika huokealla myös briteistä.

https://www.darksidedevelopments.co.uk/products/electronic-vacuum-actuator-for-2-0-16v-tdi-cr-engines-round-port.html

e. ALkaa kyllä houkuttaa tämä vaihtoehto, jos vika nyt on EGR Coolerissa...

Turbon alipainekelloa itse ensin epäilisin. Alipaineistamalla sen vissiin saa testattua. Ross-tech:n mukaan tuo koodi on myös 009571 ja sen korjaamista on käsitelty Briskoda:n puolella ja siellä on osanumeroitakin ilmeisesti tarjolla ongelman korjaamiseen...
[/quote]
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 22, 2017, 07:06:54 ap kirjoittanut rawpower »


Poissa rawpower

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 5
    • Profiili
Morjens

Päivitellääs vähän. Ennen kuin auto pääsi pörhölle valohoitoon ongelma loppui kuin seinään kun laitoin maskipeitteen keulalalle. Lämpenee paremmin ja nopeemmin. Sen jälkeen ei ole hehkua vilkuttanut paikalleen pysähtyessä. Heräsi epäilys olisko sittenkin kun ekat pakkaset tuli ja kelit vaihteli niin kosteutta päässyt antureihin. Nyt menty jo reilusti yli kuukaus viimeisimmästä hehkuvilkusta.  Tehot tallellA ja auto toimii muutenkin moitteetta.

Tuskin vuotava alipaine korjaantuisi maskipeiton laitolla?

Jos vika uusiutuu niin sit pörhölle alipaineiden mittaukseen. Kovan hanakasti yrittivät tarjota myös softapäivitystä
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 12, 2018, 10:27:27 ap kirjoittanut rawpower »