vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

webasto vai eber?

Poissa PainInAss

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 2
    • Profiili
Onko kellään kokemusta lisälämmittimen ostosta/asennuksesta?esim.miten pelannut , hinta ja mistä hommasitte?
Olen itse harkitsemassa lämmittäminen ostoa v.07 RS occuun.




Poissa Jyrki

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • Octavia 2.0 Tdi Rs -08
    • Profiili
Eberi. Ostettu pari vuotta sitten kesällä eeberi.comista.
Olen ollu tyytyväinen.
Eberiin kuulemma voi vaihtaa myös osia jonkin verran laajemmin kuin webastoon. Eli halvempaa sitten joskus kun vikaantuu.

Hintaa oli kesällä tonnin kieppeillä sisältäen kaukosäätimen jossa ajastusmahdollisuus vaikka viikoksi yms. säädöt.

Asensin itse mukana tulleilla kuvallisilla ohjeilla.
Asennuksen siis pystyy suorittamaan itse jos on joskus vähän asioihin perehtynyt. Poislukien sähköjen kytkentä omalla kohdalla (värisokeus aiheutti hassun hauskoja tilanteita).


Poissa kmj68

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 22
    • Profiili
Vähän off-topic... minulle ensimmäinen polttoainelämmitin farkku tdi rs Octaviassa ja vähän petyin lämmitystehoon... n. -5 asteen pakkasella puolen tunnin lämmityksellä auto/kajuutta ei ole lämmin, vaan lähinnä haalea?! En tiedä, oliko odotukseni vaan liian korkealla?? Lämppärinä 5Kw Eberi.


Poissa tmu

  • vRS jäsen
  • Varikkotyttö
  • *****
    • Viestejä: 37
  • Octavia III Combi RS 2.0 TDI -15
    • Profiili
Vähän off-topic... minulle ensimmäinen polttoainelämmitin farkku tdi rs Octaviassa ja vähän petyin lämmitystehoon... n. -5 asteen pakkasella puolen tunnin lämmityksellä auto/kajuutta ei ole lämmin, vaan lähinnä haalea?! En tiedä, oliko odotukseni vaan liian korkealla?? Lämppärinä 5Kw Eberi.

Yksi mikä tuohon ainakin vaikuttaa on se, että lämmönsäädin jää sammuttaessa siihen mihin sen automaatti on säätänyt, ja noilla säädöillä sitten tapahtuu myös Eberin lämmitys (näin ainakin minulla). Eli ennen auton sammutusta kannattaa säätää lämmöt täysille ja halutulle suunnalle.


Poissa Jyrki

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • Octavia 2.0 Tdi Rs -08
    • Profiili
Vähän off-topic... minulle ensimmäinen polttoainelämmitin farkku tdi rs Octaviassa ja vähän petyin lämmitystehoon... n. -5 asteen pakkasella puolen tunnin lämmityksellä auto/kajuutta ei ole lämmin, vaan lähinnä haalea?! En tiedä, oliko odotukseni vaan liian korkealla?? Lämppärinä 5Kw Eberi.

Yksi mikä tuohon ainakin vaikuttaa on se, että lämmönsäädin jää sammuttaessa siihen mihin sen automaatti on säätänyt, ja noilla säädöillä sitten tapahtuu myös Eberin lämmitys (näin ainakin minulla). Eli ennen auton sammutusta kannattaa säätää lämmöt täysille ja halutulle suunnalle.

Juurikin näin. Mutta kannattaa muistaa että nimenomaan tuo puhallus syö akulta virtaa rutkasti.
Itse pidän aina puhallusta tuulilasi asennolla ja toisessa pykälässä voimakkuudeltaan (autom.ilmastointi)
Se on ollu aika sopiva sulattamaan lasit. Jännä vaan että eeberissäkin on kai oma termostaatti koska esim. viiden asteen pakkasessa auto on kylmempi sisältä jos vertaa lämmitykseen 15 asteen pakkasessa. Jännä juttu.


Poissa kmj68

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 22
    • Profiili
Vähän off-topic... minulle ensimmäinen polttoainelämmitin farkku tdi rs Octaviassa ja vähän petyin lämmitystehoon... n. -5 asteen pakkasella puolen tunnin lämmityksellä auto/kajuutta ei ole lämmin, vaan lähinnä haalea?! En tiedä, oliko odotukseni vaan liian korkealla?? Lämppärinä 5Kw Eberi.

Yksi mikä tuohon ainakin vaikuttaa on se, että lämmönsäädin jää sammuttaessa siihen mihin sen automaatti on säätänyt, ja noilla säädöillä sitten tapahtuu myös Eberin lämmitys (näin ainakin minulla). Eli ennen auton sammutusta kannattaa säätää lämmöt täysille ja halutulle suunnalle.

Juurikin näin. Mutta kannattaa muistaa että nimenomaan tuo puhallus syö akulta virtaa rutkasti.
Itse pidän aina puhallusta tuulilasi asennolla ja toisessa pykälässä voimakkuudeltaan (autom.ilmastointi)
Se on ollu aika sopiva sulattamaan lasit. Jännä vaan että eeberissäkin on kai oma termostaatti koska esim. viiden asteen pakkasessa auto on kylmempi sisältä jos vertaa lämmitykseen 15 asteen pakkasessa. Jännä juttu.


Jos automaatti-ilmastointi, niin ei siinä pysty vaikuttamaan puhaltimen pyörintänopeuteen, vaan se säädetään vakioksi asennusvaiheessa?? Puhalluksen suunnan voi valita ja ilm. säätämällä lämmöt täydelle teholle saadaan paras lopputulos??


Poissa Klasu81

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 400
  • Skoda Octavia Combi vRS 2.0 TSI -14
    • Profiili
Juurikin näin. Eli puhaltimen nopeutta säätää se IPCU-rele. Suuntaukseen ja lämpötilaan se ei vaikuta, vaan ne asetetaan ennen auton sammutusta. Ja suositus on että lämpö HI:lle ja suuntaus tuulilasille, mutta ei huurteenpoistolla vaan sillä suuntauksen valinnalla.
Bad company corrupts


Poissa Jyrki

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • Octavia 2.0 Tdi Rs -08
    • Profiili
Juurikin näin. Eli puhaltimen nopeutta säätää se IPCU-rele. Suuntaukseen ja lämpötilaan se ei vaikuta, vaan ne asetetaan ennen auton sammutusta. Ja suositus on että lämpö HI:lle ja suuntaus tuulilasille, mutta ei huurteenpoistolla vaan sillä suuntauksen valinnalla.

Hmm. Pitänee ihan kaivaa ohjeet jostain jemmasta.
Mutta olen aika varma että nimenomaan se huurteenpoisto nappi päälle ja itse valitaan nopeus.
Ei ainakaan minulla muutu se nopeussäätö mihinkään eikä säädä automaattisesti.
Vai puhutaanko nyt samasta asiasta edes.

Eli lämpö asentoon HI, Painetaan huurteenpoisto päälle (toki saa käyttää mitä asentoa haluaa), ja nopeus kakkoselle. Jos nopeuden laittaa vaikka täysille niin täysillä se myös huutaa niin kauan kun akku riittää.



Poissa Pante

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 52
  • Octavia Combi RS TFSI -07
    • Profiili
Automaatti ilmastoinnissa ei ole väliä mihin säädät sen nopeuden koska sen hoitaa juurikin tuo äly rele(ipcu), ellei se ole toteutettu vastus kytkennällä jolloin se vastus hoitaaa asian!
Manuaali ilmstoinnissa taas on normaali rele kytkentä jolloin siihen vaikuttaa se mihin nopeuteen itse asetat puhalluksen koska lämmitin antaa vain syötön paneeliin/vastukseen.