vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Hölmöjä pikakysymyksiä

Poissa hautami

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 19
    • Profiili
Tulin tuossa PE-iltana kotiin ja juuri ennen kun pääsin perille alkoi hehkun valo vilkkumaan, sammui juuri parkkipaikalle mutta lähti heti käyntiin.
Seuraavan päivänä vikakoodien luku (tällä matkalla syttyi jo moottorin vikavalokin).

Koodiksi antoi jonkun kaasuläpän asentotunnistin polkimessa tms.
Vikakoodit nollattiin ja mikään valo ei pala auton ollessa käynnissä/ajossa, mutta hehkun valo edelleen vilkuttaa kun laittaa virrat päälle.

Meneekö vaihtoon koko kaasupoljinpaketti? Ymmärtääkseni tuota "pedal sensoria" ei saa erikseen ostettua?
Missäköhän hinnoissa tälläinen pyörii? Vaihdossa mitään erikoista?


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2426
    • Profiili
Tulin tuossa PE-iltana kotiin ja juuri ennen kun pääsin perille alkoi hehkun valo vilkkumaan, sammui juuri parkkipaikalle mutta lähti heti käyntiin.
Seuraavan päivänä vikakoodien luku (tällä matkalla syttyi jo moottorin vikavalokin).

Koodiksi antoi jonkun kaasuläpän asentotunnistin polkimessa tms.
Vikakoodit nollattiin ja mikään valo ei pala auton ollessa käynnissä/ajossa, mutta hehkun valo edelleen vilkuttaa kun laittaa virrat päälle.

Meneekö vaihtoon koko kaasupoljinpaketti? Ymmärtääkseni tuota "pedal sensoria" ei saa erikseen ostettua?
Missäköhän hinnoissa tälläinen pyörii? Vaihdossa mitään erikoista?

Olisiko heittää sitä tarkkaa vikakoodia? En ole kuullut että noista olisi kaasupoljin hajonnut... Ettei koodi viitannut kuitenkin sammutusläppään, kun varsinaista kaasuläppää ei dieselissä ole?


Poissa biglimited

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 58
    • Profiili
Ilmastointi temppuilee, automaattinen.. auto huurtuu melkoisesti vrt parin viikon taakse. Huurteenpoistonapista puhallus ei menee iha täysille ja ilmastointi ei mene päälle edes lämpimässä autotallissa. Ilmastointi huollettu kun aateltii et kaasut vähissä mut liki täys oli. Vikakoodeissa ei ilmastointiin mitään. Lisäksi puhalluksen säätö täysille ääntää mielestäni aavistuksen vrt ennen tätä tilaa... onko ajatuksia mitä seuraavaksi?
RS Octavia III dieselfarkulla ja Possulla mennään... Kaks prätkää myös tallissa


Poissa hautami

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 19
    • Profiili
Tulin tuossa PE-iltana kotiin ja juuri ennen kun pääsin perille alkoi hehkun valo vilkkumaan, sammui juuri parkkipaikalle mutta lähti heti käyntiin.
Seuraavan päivänä vikakoodien luku (tällä matkalla syttyi jo moottorin vikavalokin).

Koodiksi antoi jonkun kaasuläpän asentotunnistin polkimessa tms.
Vikakoodit nollattiin ja mikään valo ei pala auton ollessa käynnissä/ajossa, mutta hehkun valo edelleen vilkuttaa kun laittaa virrat päälle.

Meneekö vaihtoon koko kaasupoljinpaketti? Ymmärtääkseni tuota "pedal sensoria" ei saa erikseen ostettua?
Missäköhän hinnoissa tälläinen pyörii? Vaihdossa mitään erikoista?

Olisiko heittää sitä tarkkaa vikakoodia? En ole kuullut että noista olisi kaasupoljin hajonnut... Ettei koodi viitannut kuitenkin sammutusläppään, kun varsinaista kaasuläppää ei dieselissä ole?

"Throttle / pedal position sensor faulty"
En tietenkään laittanut mihinkään ylös sen tarkemmin, mutta jotain tuonnepäin koodi oli  :)

Nyt auto toiminut päivän ilman mitään vikavaloja tai hehkun vilkkumista, oliko sitten joku hetkellinen häiriö....  ???


Poissa Saabmis

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 10
    • Profiili
Hyvää joulua kaikille!

Tyhmät kysymykset jatkuu, kertokapaas koordinaatit vcdsään mistä saan koodattua takavalot päälle päivävalojen kanssa. Alkanut nyppimään kun eivät pala. Auto rs tdi fl octavia. Kiitos taas!


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2426
    • Profiili
Hyvää joulua kaikille!

Tyhmät kysymykset jatkuu, kertokapaas koordinaatit vcdsään mistä saan koodattua takavalot päälle päivävalojen kanssa. Alkanut nyppimään kun eivät pala. Auto rs tdi fl octavia. Kiitos taas!

Täältä löytyy listaa ja lue pieni präntti ensimmäisen viestin pohjalta ennen muutoksia...  ;)


Poissa Immunity

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 39
    • Profiili
Olenko nyt aivan väärässä, mutta ohjekirja antaa ymmärtää, että rengaspaineita (pyörimiseroja) tarkkailee ABS-anturi. Eli renkaassa itsessään ei tarvitse olla mitään anturia? Nollasin napista rengaspainejärjestelmän, ajoin 2 km, jonka jälkeen tiputin toisen takarenkaan painetta 0,5bar. Ajoin 5km, ei mitään. Tiputin lisää ja ajoin 3km, eikä mitään. Tiputin vielä lisää ja ajoin 2km huoltsikalle, jossa mittari kertoi jäljellä olevan 1 bar (1,5 bar vähemmin kuin muissa). Mitään varoitusta ei tullut. Onko järjestelmä risa, vai tarvitseeko renkaat anturit?  ???
Skoda Octavia TDI RS 2011 Combi


Poissa Bazeeba

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 129
    • Profiili
Tuntuu että tuo systeemi toimii miten sattuu. Mulla ainakin varottelee välillä vaikka paineet ok mutta sitte ei kumminkaa näyttäny ku rengas puhkes.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2426
    • Profiili
Samaa ongelmaa on täälläkin havaittavissa. Viimeksi eilen syttyi tuo rengaspainevalo palamaan ja kun aamulla katsoin paineet, niin yhdestäkään renkaasta ei ollut hävinnyt painetta. Tosin jotenkin nyt yhdistän tuon oman ongelmani siihen että renkaat pyörivät hieman eri tahtiin, kun edessä on 225/40 kumi 8,5" vanteella ja samankokoinen kumi on takana 9,5" vanteella. Kesärenkailla ei ongelmaa esiintynyt, kun oli samanlevyiset vanteet ja renkaat edessä ja takana.

Viimeksi kesällä, kun renkaaseen ilmestyi ruuvi jostain, tuo painevahti kyllä huomasi sen ennen allekirjoittanutta...


Poissa RekkaSeppo

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 132
  • Skoda Fabia vRS -11
    • Profiili
Olenko nyt aivan väärässä, mutta ohjekirja antaa ymmärtää, että rengaspaineita (pyörimiseroja) tarkkailee ABS-anturi. Eli renkaassa itsessään ei tarvitse olla mitään anturia? Nollasin napista rengaspainejärjestelmän, ajoin 2 km, jonka jälkeen tiputin toisen takarenkaan painetta 0,5bar. Ajoin 5km, ei mitään. Tiputin lisää ja ajoin 3km, eikä mitään. Tiputin vielä lisää ja ajoin 2km huoltsikalle, jossa mittari kertoi jäljellä olevan 1 bar (1,5 bar vähemmin kuin muissa). Mitään varoitusta ei tullut. Onko järjestelmä risa, vai tarvitseeko renkaat anturit?  ???

Olet oikeassa, antureita ei erikseen tarvita koska pyörimisnopeutta tarkkaillaan jo. Mutta mitä tulee tuohon tekemääsi empiiriseen testiin, matka lienee liian lyhyt. Itsellä ainakin on renkaiden vaihdon jälkeen herjannut paineista vasta parin-kolmenkymmenen kilometrin jälkeen.
Felicia 50 kW, Xsara 55 kW, Corolla 81 kW, Fabia 132 kW -->


Poissa mijupe

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 12
    • Profiili
Omassa on muutaman kerran varoitellu turhaan ja 2 kertaa siten kun kumi on ollu jo tyhjä.ekalla kerralla kerkes runko mennä ja toisella kerralla selvis ilman uuen ostoa.eli varoittelee liian myöhään.voikohan tota säätää mitenkään vcds:llä?


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
puhaltaakos muilla ihmisillä jääkylmää ilmaa tuolta vaihdekepin edessä olevan lokeron kannen takaa, sekä apparin jalkatilaan keskikonsolista jostain muovien välistä, vaikka säätimet ois missä asennossa tahansa?
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2426
    • Profiili
Omassa on muutaman kerran varoitellu turhaan ja 2 kertaa siten kun kumi on ollu jo tyhjä.ekalla kerralla kerkes runko mennä ja toisella kerralla selvis ilman uuen ostoa.eli varoittelee liian myöhään.voikohan tota säätää mitenkään vcds:llä?

Sen saa kyllä pois päältä VCDS:llä, mutta säätää sitä ei käsittääkseni mitenkään pysty.

Briskodan puolelta löydettyä jorinaa tuon TPMS:n toiminnasta:

Lainaus
Believed to be a second Generation Indirect TPMS system as it utilises the wheel speed sensors of the ABS system to learn the radii and various sensors to learn frequency characteristics of tyres what correctly inflated are able to meet the requirements of FMVSS 138 and will be able to be used on vehicles sold in the US.
The requirements of the FMVSS are that the TPMS must be able to detect 25% pressure drops in one, two, three or four tyres within 20 minutes whilst driving between 50 and 100 km/h.

This system is also able to warn which tyre has suffered the pressure loss however will still take up to a few minutes to warn of large pressure loss when driving or when driving off on a flat tyre.

The calibration process is generally very similar for different variations of second generation Indirect TPMS and only requires the driver to drive normally, the times vary depending on driving style and speed variations. The calibration process will continue to be performed each time the car is started until complete.

    *0 -> 5 minutes – system able to detect tyre deflation greater than 25%
    *5 -> 20 minutes – system able to detect tyre deflation of up to 25%
    *20 -> 120 minutes – system fully calibrated


Poissa Uge

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 44
  • Octavia II RS
    • Profiili
puhaltaakos muilla ihmisillä jääkylmää ilmaa tuolta vaihdekepin edessä olevan lokeron kannen takaa, sekä apparin jalkatilaan keskikonsolista jostain muovien välistä, vaikka säätimet ois missä asennossa tahansa?

Olisko raitisilmasuodattimen kansi irti? Itse onnistuin saamaan saman efektin aikaiseksi kun vaihdoin suodattimen ja tämmösenä räppäkäpälänä ei kansi mennyt kunnolla paikalleen ja irtosi myöhemmin.


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
puhaltaakos muilla ihmisillä jääkylmää ilmaa tuolta vaihdekepin edessä olevan lokeron kannen takaa, sekä apparin jalkatilaan keskikonsolista jostain muovien välistä, vaikka säätimet ois missä asennossa tahansa?

Olisko raitisilmasuodattimen kansi irti? Itse onnistuin saamaan saman efektin aikaiseksi kun vaihdoin suodattimen ja tämmösenä räppäkäpälänä ei kansi mennyt kunnolla paikalleen ja irtosi myöhemmin.

totta... pitääpä tarkistaa kunhan toi pakkanen vähän hellittää, eli illalla  :D
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela