vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

lastutus

kt4v6 · 139 · 99281

Poissa Make51

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 28
    • Profiili
En oikein ole ihmeempää huomannut. Johtuu paljolti siitä että ajoni ovat aika vähäistä ja lyhyitä matkoja. Matka-ajossa saisi paremmin selville. Mutta noin teoriassa pitäisi kyllä laskea kun ei tartte huudattaa.


Poissa kt4v6

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
    • Profiili
Niin se on kyllä teoriassa ihan totta että kulkee paljon vähemmillä kierroksilla. Jos itekki jossai vaihees pistäis vähä tehoo lisää :)
Skoda octavia rs 06- TFSI.


Poissa LonGero

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 33
    • Profiili
Jatketaanpas hiukan kun aihe kiinnostaa eikä nyt just sattunut haullakaan silmään. Eli:

- 240hp on melko vakio jonka saa bensaräsään joka paikasta, optimoiautosi tarjoaa 260hp pakettiakin. Onko vakiopalikoissa joku bypassin lisäksi joka rupeaa antautumaan jo 260hp tehoilla melkein varmasti?
- hieman aihetta sivuten öljyjen takia, kun autoani on edellisten omistajien toimesta ajettu LL-öljyillä ja en niihin itse luota, onko öljysihti RS:n tfsi:ssä yhtä ongelmallinen kuin joissain Audin 2.0 TFSI:ssä ja menee tukkoon?

Motorbitin ohjelma on paljon saanut kehuja, onko se "the juttu" vai onko muut softat käytännössä yhtä hyviä ilman isoja eroja. Tampereelta kun on niin optimoiautosi tarjoaa täällä palveluitaan, kannattaako siis ajaa Tuusulaan asti vai ei?

EDIT: se pitikin vielä lisätä, että onko pelkkä lastutus ok vai kannattaako miettiä että lykkää ensin jotain muutakin bolt-on -palikkaa ennen custom-softan tekoa? Eli onko vakiokalut imupuolella ja putkiston suhteen ihan ok eikä niitä tarvitse miettiä jos tarkoitus on pitää auto kuitenkin käyttöautona pienellä piristyksellä?
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 15, 2013, 05:53:13 ip kirjoittanut LonGero »


Poissa mikatossa

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 151
    • Profiili
Pelkkä ohjelmointi noin 200hv/ 400-420nm. Hyvin toimii  :P ja kulutus hieman tullut alaspäin


Poissa kokkopa1

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 93
    • Profiili
Pelkkä ohjelmointi noin 200hv/ 400-420nm. Hyvin toimii  :P ja kulutus hieman tullut alaspäin

RS 2.0 TDi?
Missä teit?
Mitä maksoi?
Octavia II RS Tdi 2010


Poissa mikatossa

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 151
    • Profiili
Edellisen omistajan tekosia, minä oon vaihtanu vaan kytkimen  ;D


Poissa kt4v6

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
    • Profiili
Paljon on mikatossa kun ajelet kuopion keskustas ja muutenkin täällä niin paljon keskikulutus kun on lastutettu auto?
Skoda octavia rs 06- TFSI.


Poissa mikatossa

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 151
    • Profiili
Nurkka-ajossa 6,5-7L. Pidemmät siirtymät 5L. Paikkeilla, Ajotietokoneen mukaan, tiedä sit miten tarkkaan näyttää mut kaikki se vie mitä tankkiin laittaa   :P


Poissa kt4v6

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
    • Profiili
Niin on juu. Olikos sulla bensa vai diesel?
Skoda octavia rs 06- TFSI.


Poissa mikatossa

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 151
    • Profiili
Pensselit pestään pensalla, voima tehdään dieselillä.... dieselhän se mulla :D


Poissa kt4v6

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
    • Profiili
niinpä niin :D. En oo kyl raksa ihmisenä kertaakaa bensal pessy pensselii ;D
Skoda octavia rs 06- TFSI.


Poissa kt4v6

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
    • Profiili
paljonkoha bensa räsällä laskis kulutus kun laittais vähä tehoja lisää.? lähinnä kaupunki ajossa.
Skoda octavia rs 06- TFSI.


Poissa mikatossa

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 151
    • Profiili
Ai et oo pessy, no huomenna heti kokeilemaan  :o


Poissa kt4v6

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
    • Profiili
ei oo kyl :D. Se on rahasta ku ei oo kii nii ei tarvi pestä niitä :D.
Skoda octavia rs 06- TFSI.


Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
Jatketaanpas hiukan kun aihe kiinnostaa eikä nyt just sattunut haullakaan silmään. Eli:

- 240hp on melko vakio jonka saa bensaräsään joka paikasta, optimoiautosi tarjoaa 260hp pakettiakin. Onko vakiopalikoissa joku bypassin lisäksi joka rupeaa antautumaan jo 260hp tehoilla melkein varmasti?
- hieman aihetta sivuten öljyjen takia, kun autoani on edellisten omistajien toimesta ajettu LL-öljyillä ja en niihin itse luota, onko öljysihti RS:n tfsi:ssä yhtä ongelmallinen kuin joissain Audin 2.0 TFSI:ssä ja menee tukkoon?

Motorbitin ohjelma on paljon saanut kehuja, onko se "the juttu" vai onko muut softat käytännössä yhtä hyviä ilman isoja eroja. Tampereelta kun on niin optimoiautosi tarjoaa täällä palveluitaan, kannattaako siis ajaa Tuusulaan asti vai ei?

EDIT: se pitikin vielä lisätä, että onko pelkkä lastutus ok vai kannattaako miettiä että lykkää ensin jotain muutakin bolt-on -palikkaa ennen custom-softan tekoa? Eli onko vakiokalut imupuolella ja putkiston suhteen ihan ok eikä niitä tarvitse miettiä jos tarkoitus on pitää auto kuitenkin käyttöautona pienellä piristyksellä?

Riippuu ihan mitä haet ja kuinka pitkälle haluat virittää. Listahan on periaatteessa loputon noiden osien suhteen, taivas on vain rajana (ja lompakko). Nälkä kuitenkin kasvaa syödessä, joten jos päättä ohjelmoinnin jälkeen asentaa esim turbo-back putkiston ja uudelleen säätää niin tuskin ottavat täyttä hintaa. Se alkuperäinen DV ei välttämättä hajoa heti, mutta on alttiimpi hajoamiselle, koska ahtopaineet ovat lastuttaessa suuremmat. Motorbit tai OptimoiAutosi varmasti molemmat yhtä hyviä.

Sekin riippuu mikä on sinulle ok? Vakio downpipella hyytyy yläkierroksilla, mutta taas antaa paremman alaväännön. Eri foorumeilla on myös ollut paljon keskusteluja, joissa on vertailtu eri intake kittien virtauksia verrattuna alkuperäiseen. Terveellä järjellä suodattaa ja tekee omat johtopäätökset. ;)
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line