vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Kesärenkaat & vanteet, hyvissä ajoin.

Poissa L18

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 118
  • Skoda Fabia vRS -06 (Myyty :( )
    • Profiili
Uusilla nastarenkailla on kyllä tosiaan parempi tehdä kunnolla se sisäänajo, vaikuttaa todella paljon siihen nastojen kiinnipysyvyyteen.


Poissa Micho

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 11
    • Profiili
Terve,

pitäisi nyt ostaa octavia 1 rs vanteet+renkaat ja katselin englannista näitä vanteita 18 tuumaisina:

http://www.alloywheels.com/product.asp?P_ID=2182&V_ID=113216&strPageHistory=search&strKeywords=5x100%20et30,5x100%20et33,5x100%20et35,5x100%20et37,5x100%20et38,5x100%20et40,5x100%20et42,5x100%20et45,5x100/57-1%20et35,5x100/57-1%20et38,5x100/57-1%20et40,5x100/57-1%20et42,5x100/57-1%20et45&numPageStartPosition=27&strSearchCriteria=any&PT_ID=all&strSort=Low&Make=Skoda&Model=Octavia%20%2097%3E&strSize=18%22&searchSize=18%22

Sivusto sanoo että sopivat, mutta vanteissa ET vaihtoehdot 42 ja 45 vaikka ensimmäisissä tämän aiheen viesteissä oli että maksimi olisi 40.
Kysynkin että onko jollain kokemusta että menevätkö nyt sitten vai eivät?

regastus tosiaan sitten tuo 225/40 18"
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 14, 2010, 03:31:56 ip kirjoittanut Micho »


Poissa Mankku

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 46
  • Skoda Octavia RS Combi -06
    • Profiili
Tänään FedEx kiikutti uudet vanteet kotiin :) Eilen tuli 2 rengasta ja huomenna toiset kaksi, jotka olivat jo hetken "kateissa". Sitten vaan varailemaan aikaa alle laittoa varten :D
Vanteet tuli ostettua ebay Uk:sta ja renkaat Camskillistä.
8,5*19 ET45 ja renkaat 235/35, Kumho ecsta ku31


Poissa MMRS07

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 48
  • RaceBlue TFSI RS Combi -07
    • Profiili
Tänään tuli hommattua kesänakeiksi Bridgestone Potenza:t, kokoa 225/40R18. Samalla meni sitte 2kpl Zenithejä oikaisuun kun oli ottanut pientä osumaa joskus :) Kuka ikinä Kouvolan seudulla pyörii niin ainekin omasta puolesta voin suositella Rengaspalvelua(.fi) todella lämpimästi. Niillä oli tuo vanteen oikaisu konekkin vaikka olin jo varautunut viemää lappeenrantaan tai pääkaupunkiin. Katsotaan nyt sitte onko melultaan hiljasemmat kuin edelliset Nokian Hakka Z:tat..


Poissa Japoff

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
    • Profiili
micho:
piru kun en muista enää mikä et omissa olikaan, mutta vanteen leveyshän vaikuttaa asiaan kanssa.
Nuo sinun vanteesi oli vissiinkin "vain" 7,5 tuumaa leveät, omat oli kaiketi 8"..
Miten tuntuu et ne olis ollu ET35 ? (olikohan ne sitte vaan 7" ???)
kun muuten ne olis voi ottaa kakkoskoriinkin mutta kun et oli noin pieni... (niissä oli tuplajako 5x100 ja 5x112)
Ne oli RS4 replicat....
V70 Sportswagon


Poissa jehu87

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 41
    • Profiili
Otetaas sen verta aihetta ylöspäin, että pitäis nyt tilata kesäks uudet kesärenkaat 1-koppasee ocu räsään. Viime kesänä kun hommasin auton, niin mukana tuli mulle jotkut ihan tuntemattomat kesärenkaat, jotka oli lähes loppuun ajettu ja ikäkin painoi niissä jo vastaan. Nyt sitten ajattelin jo tässä vaiheessa hommata etukäteen kesäks uudet kesäkumit, mutta mitkä? Laitanko suoraan järjettömän hinnan heti parhaimpiin ja kalleimpiin kumeihin, vai osaisko joku antaa osviittaa ja kokemuksia esim viime kesältä, että millä olette ajaneet tai mitkä olette kokeneet hyviksi renkaiksi. Aiemmin oli alla 225/40/18koossa, joten ois ideana pysyä samoissa luvuissa ellei sit muuttais tota kokoa jopa tohon 235/40/18kokoon. Joten kertokaas niitä kokemuksia tai ideoita mitkä kumit ostais. Sen verta taustatietoa, että pikkasen alta 2-vee poika kulkee vähän väliä kyydissä, joten tässä tapauksessa turvallisuus ennenkaikkea muuta. =)


Poissa Erno

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 744
    • Profiili
Otetaas sen verta aihetta ylöspäin, että pitäis nyt tilata kesäks uudet kesärenkaat 1-koppasee ocu räsään. Viime kesänä kun hommasin auton, niin mukana tuli mulle jotkut ihan tuntemattomat kesärenkaat, jotka oli lähes loppuun ajettu ja ikäkin painoi niissä jo vastaan. Nyt sitten ajattelin jo tässä vaiheessa hommata etukäteen kesäks uudet kesäkumit, mutta mitkä? Laitanko suoraan järjettömän hinnan heti parhaimpiin ja kalleimpiin kumeihin, vai osaisko joku antaa osviittaa ja kokemuksia esim viime kesältä, että millä olette ajaneet tai mitkä olette kokeneet hyviksi renkaiksi. Aiemmin oli alla 225/40/18koossa, joten ois ideana pysyä samoissa luvuissa ellei sit muuttais tota kokoa jopa tohon 235/40/18kokoon. Joten kertokaas niitä kokemuksia tai ideoita mitkä kumit ostais. Sen verta taustatietoa, että pikkasen alta 2-vee poika kulkee vähän väliä kyydissä, joten tässä tapauksessa turvallisuus ennenkaikkea muuta. =)

Itse olen huomannut Hankookit hyviksi, tuli kokeiltua noiden talvirenkaitakin ja ei voi valittaa. Tällä hetkellä kesärenkaina Hankook Ventus S1 evo2:t
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 14, 2016, 06:03:37 ip kirjoittanut Erno »


Poissa mehtäkonekuski

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 130
    • Profiili
Omasta mielestä ei nuo linglong greenmaxitkaan mitkään älyttömän huonot ole.
Skoda Octavia RS 2.0 TSI, FL Combi -2010


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2426
    • Profiili
Omasta mielestä ei nuo linglong greenmaxitkaan mitkään älyttömän huonot ole.

Ostin vastaavat renkaat viime syksynä tiguun ja yllättäen ne oli mukavat ja aika hiljaisetkin. Valuvikaa niissä tosin taisi hieman olla, kun täristi ~70 km/h nopeudessa, vaikka tasapainotus ja vanteet tarkistettiin pariin kertaan... Tosin kokokin oli hieman eksoottisempi 245/40R19.


Poissa mehtäkonekuski

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 130
    • Profiili
En muista monta grammaa painoja laitettiin vanteisiin mutta niitä painoja tuli sinne aikamoinen rivi. Sen huomasin että nää linglongit ajautuu urissa ihan törkeesti enemmän verrattuna vanhoihin concintentalin sport contact 5 renkaisiin. Koko on siis 225/40/18
Skoda Octavia RS 2.0 TSI, FL Combi -2010


Poissa Bazeeba

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 129
    • Profiili
Joku 300 grammaa enemmän oli goodrideissä painoja mitä misukoihin meni. En kyllä itelle enää nuita halvimpia kiinalaisia huoli, sateella ainaki hengenvaarallisia.


Poissa jehu87

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 41
    • Profiili
Itse olen huomannut Hankookit hyviksi, tuli kokeiltua noiden talvirenkaitakin ja ei voi valittaa. Tällä hetkellä kesärenkaina Hankook Ventus S1 evo2:t


Mulla ollu nyt toista talvea alla itselläni Continental Conti Viking Contact 6, ja todennut ne erittäin hyviksi kanssa. Tosin nyt puhun tässä välissä talvikumeista, kun otit aiheeksi itse tuon kokemuksen Hankookin talvirenkaista, ja siitä kokeillut heidän kesärenkaitaan. =)
Mutta eipä olisi varmaan huono valinta tuo Hankookin rengas myöskään. Saas nähdä, jos lähtis jo tällä viikolla tilaukseen toi 235x40x18. ;)


Poissa Erno

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 744
    • Profiili
Itse olen huomannut Hankookit hyviksi, tuli kokeiltua noiden talvirenkaitakin ja ei voi valittaa. Tällä hetkellä kesärenkaina Hankook Ventus S1 evo2:t


Mulla ollu nyt toista talvea alla itselläni Continental Conti Viking Contact 6, ja todennut ne erittäin hyviksi kanssa. Tosin nyt puhun tässä välissä talvikumeista, kun otit aiheeksi itse tuon kokemuksen Hankookin talvirenkaista, ja siitä kokeillut heidän kesärenkaitaan. =)
Mutta eipä olisi varmaan huono valinta tuo Hankookin rengas myöskään. Saas nähdä, jos lähtis jo tällä viikolla tilaukseen toi 235x40x18. ;)

Siis ensiksi oli kesärenkaat käytössä ja hyvän, muistaakseni TM;n, testituloksen pohjalta otin talvirenkaat kokeiluun. Mutta Hankookin kesärenkaita suosittelen lämpimästi..
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 15, 2016, 10:25:36 ip kirjoittanut Erno »


Poissa mehtäkonekuski

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 130
    • Profiili
Paikallinen rengasliike ei edes suosittele enään continentalin renkaita kenellekkään. Yli puolet myydyistä renkaista tullut takasin asiakkaan toimesta runkovikasena.
Skoda Octavia RS 2.0 TSI, FL Combi -2010


Poissa jehu87

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 41
    • Profiili
Alkuviikosta, sitten lähti nuo hankookit tilaukseen rengas-online.comilta. :thup: Tiistaina pitäis olla toimitettuna. Pitäsköhän sitä käydä jo etukäteen hinkkaamassa kesävanteet puhtaaks jossain.  ;)