vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

missä raitisilmasuodatin sijaitsee? Alustan säätö?

Poissa HenTo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • A4 B8 2.7 TDI, Ex Octavia RS TDI :(
    • Profiili
Terve vaan kaikille, olen uusi tällä foorumilla ja yleensäkin VAG-konsernin autoilla (aikasemmat autot 5 kpl Fordeja). Nyt tuli kuitenkin ostettua RS TDI Combi ja ensitöikseni ajattelin vaihtaa suodattimet, mutta raitisilmasuodatin hukassa. Alkaa olemaan sellanen fiilis että ei taida olla konehuoneen puolella.
Muuten vaikuttaa aika mukavalta kärryltä, tosin alusta vedetty ihan katuun, johon sitten seuraavaksi paneudutaan. Onko muuten vaikea säätää ylöspäin, tarviiko erikoistyökalujan?


Tässä "uuden" Sokotani tietoja, jos jotain kiinnostaa ;D

-06/2007 46tkm
-Black Magic
-H&R korkeussäädettävä alusta
-defa häly asentotunnistimella
-Webasto + Telestart T100 HTM
-Cobra Parkmaster
-Dinitrol alustamassattu/äänieristetty -08
-Finikor Brilliant maalipinnankäsittely -08
-karalan softa 200hv/400Nm
-kesällä Tomason 18" TN4 (menee myyntiin, varmaan OZ Ultraleggerat tilalle)
-talvella Zenith 17" + Nokian kitkat

Kiitos jo etukäteen!
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 18, 2008, 12:15:43 ip kirjoittanut HenTo »



Poissa hana79

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 240
    • Profiili
Erikois kaluja ei tarvita. Esim. talttapää meisselillä napautat säätö/lukitus prikat erilleen. Edestä helppo. Takaa joutuu muistaakseen irroittamaan iskarin alapään? Takapään säätö on hankalasti siellä tukivarren kupissa. Varmuutta tiedoista ei ole kun en oo viel säätänyt omaani, enkä säädä;) Parisen vuotta sitten sen asensin kyllä ja huono muisti kun on...
I´m not as think as you confused I am.
2xRäSä(ex), Fabia 1.4 HB Sport


Poissa Ville

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 31
    • Profiili
Riittää kun takaanta irroittaa tukivarren ulomman pultin, eli ei tarvi iskarin alapäätä irroittaa.


Poissa HenTo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • A4 B8 2.7 TDI, Ex Octavia RS TDI :(
    • Profiili
Ok, täytyypä kaivaa huomenna suodatin esiin.
Alustasta sen verran että edellinen omistaja sanoi että säädöt on kaksi kierrosta pohjasta (maximi säädöistä)! Näyttää muutenkin että takaa camber säädöt ei ole riittäneet madallukseen. Joutuu ajamaan aika paljon duuniajo, n. 45tkm vuodessa niin noilla säädöillä ei ole oikein käytännöllinen, kun kuormaakin on aina takaluukussa. Missäs kannattais käydä pääkaupunkiseudulla säädättämässä, jos en itse jaksa alkaa ruuvaamaan? En tosin halua tehdä samallaista maasturia kuin vakioalusta on...


Poissa HenTo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • A4 B8 2.7 TDI, Ex Octavia RS TDI :(
    • Profiili
Viikonloppuna tuli alustaa säädetty ylöspäin noin 1,5 senttiä joka kulma, takaa oli aivan pohjassa :-\. Olin yllättynyt kuinka helppo homma loppupelissä oli, tosin kyllä aikaa vievää. Kiitos vaan ohjeista. Muutamaan otteeseen sai säätää että sai koslan oikeeseen asentoon. Maanantaina kävin säädättämässä kulmat Hertsikan Vianorilla, tuolla säätänyt edellisiäkin autojani ja tulee aina takuuvarmasti kohdilleen. Kävivät heittämässä lenkin säädön jälkeen ja säätivät vielä uudestaan hitusen että ratti tuli aivan suoraan, oli pieni heitto, köyhdyin 100€. Hyvä palvelu/ammattitaito ja hyvä säätöpenkki, suosittelen lämpimästi kaikille. Sitten ajoin naapuriin Laakkoselle jossa opettivat ajovalot uudestaan, kun oli alustanoston jälkeen liian alhaalla, velottivat 20€...