vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Sadetunnistin

Vieras · 12 · 9429

Juha

  • Vieras
Morjens voorumin väki,

Nyt kun syksyn sadekelit ovat alkaneet, niin on tullut tehtyä tuttavuutta enemmin tuon pyyhinautomatiikan kanssa. Omien havaintojeni perusteella tuo sadetunnistin toimii kyllä hieman epämääräisesti. Välillä pyyhkijät viuhtovat menemään tuhatta ja sataa vaikka lasille tulee muutama hassu tippa. Toisaalta taas välillä joutuu itse pyyhkijää vivusta käyttämään kun tuulilasi on niin täynnä pisaroita, että läpi ei kunnolla näe ja automatiikka ei reagoi mitenkään.

Onko muilla samanlaisia kokemuksia vai pitääkö minun hakeutua huollon puoleen tämän suhteen? Takuuta on vielä puoli vuotta, joten hyvähän tuo olisi saada kuntoon jos tuo on vika eikä ominaisuus.

Sillä neliasentoisella sadetunnistimen herkkyydensäätökytkimellä ei näytä kyllä juuri mitään vaikutusta olevan.


Poissa VRS

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 41
    • Profiili
Minulla myös vastaavat kokemukset sadetunnistimesta,pyyhkii miten sattuu ja on myös ajonopeudesta riippuvainen.Tihkukytkinmen katkaisimen asennoilla ei mitään merkitystä.Mainitsin ensihuollossa,toimii kuulemma normaalisti(ihmettelen suuresti)Mielestäni aivan turha varuste!


Poissa Petteri

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 598
  • Ocu vRS TDi Combi
    • Profiili
Juu, samaa "ongelmaa" täällä. Välillä toimii kuin unelma ja välillä ei sitten lainkaan. Tämä on ainut asia, joka edellisessä pösössä toimi paremmin. :)
Typo sinne, toinen tänne...


Poissa Taneli

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 253
  • Bmw
    • Profiili
Kuin myös samat ongelmat eli ilmeisesti tämä on enemmänkin ominaisuus kuin vika.Ei voi kyllä ainakaan hyväksi kehua.Onneksi olen kuullut että myös monien muiden valmistajien autoissa on samanlaisia "ominaisuuksia" joten kaippa tuossa sadetunnistimessa on vielä kehittämisen varaa.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 28, 2007, 11:22:25 ap kirjoittanut Taneli »


Poissa hana79

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 240
    • Profiili
Jeps. Sama ominaisuus löytyy. Taitaa olla konsernin vakio vikoja.
I´m not as think as you confused I am.
2xRäSä(ex), Fabia 1.4 HB Sport


vilperi

  • Vieras
Joo mulla toimii myös epämääräisesti tämä sadetunnistin.. ihan uutena toimi jollain tavalla paremmin varsinkin päiväsaikaan, huomasin näin..
kun tarkemmin katson, niin pyyhinsulka jättää vesiraidan tunnistimen päälle, josta tämä epämääräisyys voi myöskin olla kiinni.  Olisikohan huollossa mahdollista, että sadetunnistimen saisi kytkettyä poies ?  Alkaa harmittaa kun pienellä tihkusateella pyyhkimet huitoo täysillä joka taas häirinee tarkkaavaisuutta liikenteeseen :)


Poissa Taneli

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 253
  • Bmw
    • Profiili
Muistaakseni sadetunnistimen saa pois päältä kun menee maxi-dotissa menu-valikkoon.


Poissa VRS

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 41
    • Profiili
Irroitin juuri omasta autostani sadetunnistimelle tulevat johdot (liitin jossa kolme johtoa)Vinkin sain jostain foorumilta.Nyt vain sadetta odotellessa.Huollossa eivät ainakaan osanneet poistaa kyseistä laitetta toiminnasta!


Poissa xLe

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 27
  • 2006 Octavia vRS Combi
    • Profiili
No toimiiko siinä tihkukytkin ja sen nopeussäätö? Vai onko nyt niin, että sulla ei enää toimi sadetunnistin ja on vain pari eri pyyhintänopeutta käytössä?


Poissa VRS

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 41
    • Profiili
Joo,kaikki toimii hienosti niin kuin pitääkin...


Hasty

  • Vieras
Itse kanssa ihmetellyt tuota sadetunnistimen heikkoa toimintaa Octaviassa. Vanhassa mk4 Golffissa -99 oli myös tuo sadetunnistin ja toimi HUOMATTAVASTI paremmin kuin tässä nykyisessä. Golffissa ei mitään säätöjä tarvinnut, toimi kuin junan vessa lukuunottamatta joitain lumisateita. Liekkö tämä Skodan versio pilattu liialla hienouksilla ja liiallisella ajonopeuteen reagoimisella. Voipi tietty olla etulasin viistoudella tai jollain muulla hommalla osuutta asiaan, mutta melko heikko esitys on.


Poissa miksa

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 128
  • Occu II RS TDi, Corrado G60 -91, Polaris XLT 600
    • Profiili
Maxi-Dot näytöllisillä varustetuissa kun menee ajotietokoneen asetuksiin, löytyy kohta mistä sen saa pois päältä. Yllättävän hyviä nuo ohjekirjat jotka tulee mukana. ;D