vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Alusta-asiaa

risu · 92 · 72714

Poissa risu

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 4
    • Profiili
Päivää vaan kaikille.
Meikäläinen vaihtoi tuossa viime viikolla kulkinetta Audi A4 B6 1.8T:stä tälläiseen HB vRS II:een.
Täytyy sanoa että olen varsin positiivisesti yllättynyt kulkineesta, ei tee mieli takasin A4:n rattiin.. Mutta asiaan:
Eli eli kaipailisin hiukan kokemuksia noista H&R:n alustasarjoista octavian alla, esim. tuo H&R:n cup-kit jota slamit.net myy kahtena? eri versiona. Paljonko oikeasti
auto tipahtaa kohti tonttia? Ja kumpikohan halkaisija tuossa minun pirssissäni on? Olisi hienoa jos joku voisi laittaa jopa kuvan kulkineesta moisella sarjalla. Kiitokset etukäteen.

ps. löysin haulla jonkun vanhan threadin jonka kuvat eivät enää toimineet.
RS TFSi -07


Poissa TomR_S

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 123
    • Profiili
Tolpan halkaisija tiedät vain sinä..joten mittaa etutolpan halkaisija.
Myös akselimassat tulee imoittaa sarjaa tilatessa.Nämä löytyy kun avaat kuskin oven niin keskipilarin alareunassa on tarra joss ne ilmoitetaan..luultavimmin 1100 per akseli.
Itsellä ollut nyt kuukauden paikallaan tuo sarja..madallusta tulee noin 30mm joten jos ihan tonttiin auton haluat niin ota säädettävä sarja.
Ajo tuntuma, mitä nyt talvella voinut kokea, on sen sijaan aivan helvetin hyvä.

Itsellä on cup kit joka madaltaa 55/40..tällä sarjalla autoon tuli todella hyvä ryhti,kun nämä tohtii vakio alustalla hitusen keulia.
-Hey we all know how we gonna die, baby. We gonna crash & burn."


Poissa Kri

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 414
    • Profiili
Kyllähän RäSässä toi tolppa taitaa aina olla 55mm


Poissa Male80

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 294
  • Superb Combi 2.0 TDI CR DSG
    • Profiili
^Juu kyllä tolppa on aina 55 mm. Itse tilasin edelliseen RS Ocuun H&R:n coiloverit www.mdcomprex.fi, eikä sinne tarvinnut ilmoittaa muuta kuin auton merkki, malli ja valmistusvuosi. Ainakin tuo säädettävä sarja oli reilusti halvempi kuin esim slamitilla...


Poissa RäsäSokota

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 385
  • Octavia Combi vRS 4x4
    • Profiili
Itse tilasin edelliseen RS Ocuun H&R:n coiloverit www.mdcomprex.fi, eikä sinne tarvinnut ilmoittaa muuta kuin auton merkki, malli ja valmistusvuosi. Ainakin tuo säädettävä sarja oli reilusti halvempi kuin esim slamitilla...

Ja takuuvaihtokin toimii mdcomprexilla!  :)


Poissa jaripetteri

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
  • TFSi Combi -08
    • Profiili
    • OBD.fi
Onkos porukka muuten muutoskatsastanut noita 55/40 CupKittejä millaisella menestyksellä? Laki kun ei salli yli 50mm madaltamista ja tuohan on speksattu ja tyyppihyväksytty edestä 55m madallukseen vaikka toteutunut madallus ei noin paljoa olekkaan. Eli onko tuon kanssa ollut jotain ongelmia?

Vai olenko nyt tulkinnut tuota lakia väärin?

Lainaus
12 §
Auton korkeuden muuttaminen

1. Auton alustan korkeutta verrattuna pyörien keskiöön saa alentaa tai korottaa enintään 50 mm jousia säätämällä, takomalla tai vaihtamalla taikka asentamalla jousen ja akselin tai rungon väliin korotus- tai laskupalat. Heiluriakselistolla varustettua autoa ei kuitenkaan saa korottaa.

2. Maastoautoa saa kuitenkin korottaa 1 momentissa tarkoitetulla tavalla 64 mm.

3. Auton korkeutta verrattuna pyörien keskiöön saa myös alentaa käyttämällä akseliston osia, jotka eivät vaikuta joustovaroihin ja jotka ovat tarkoitetut kyseiseen automalliin. Muutoskatsastuksessa on tarvittaessa esitettävä selvitys osan soveltuvuudesta autoon.

4. Auton madalluksen jälkeen on maavaran auton ollessa kuormaamaton oltava ainakin niin suuri, että yhden akseliston joustovaran loppuessa tai toisen puolen renkaiden tyhjentyessä mikään alustan osa ei osu maahan. Maavaran on kuitenkin oltava vähintään 80 mm.


Poissa risu

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 4
    • Profiili
Kiitoksia vinkeistä, H&R:n coiloverit lähtee MDComprexilta tilaukseen lähipäivinä. Hinta kun oli huomattavasti edukkaampi kuin esim. slamitilla.
RS TFSi -07


Poissa KariT

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 232
    • Profiili
Onkos porukka muuten muutoskatsastanut noita 55/40 CupKittejä millaisella menestyksellä? .

Mikä muutoskatsastus 8) Ensimmäiseen katsastukseen aikaa vielä reilu 1,5 vuotta ;D


Poissa RäsäSokota

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 385
  • Octavia Combi vRS 4x4
    • Profiili
Onkos porukka muuten muutoskatsastanut noita 55/40 CupKittejä millaisella menestyksellä? .

Mikä muutoskatsastus 8) Ensimmäiseen katsastukseen aikaa vielä reilu 1,5 vuotta ;D


Ja sit jos sattuu jotain, ni pahimmassa tapauksessa vakuutus ei taida korvata kun ei ole rekisteriotteen mukainen auto. Tosin ei ole kyl tullut itselle vastaan tapausta, jossa olisi ko.tilanne ollut kyseessä.


Poissa JVTL

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 17
  • RS TFSI
    • Profiili
On muutoskatsastettu H&R:n sarja, ei mitään ongelmia. Mitattuna tuo madaltui 38/25mm ja muistaakseni saksankielisessä TUV-paperissa on maininta että Sport/RS -mallit madaltuvat 10-15mm ilmoitettua vähemmän. Tuossa muuten kuva vanhoilla 16" talvirenkailla josta muutoksen näkee aika selkeästi ja ennenkaikkea miten keulii vakioalustalla: http://img.photobucket.com/albums/v608/Lindroos/alusta_setti1.jpg

Itse olen hyvinkin tyytyväinen alustaan, muutaman millin saisi olla ehkä matalampikin mutta toimii täällä maalla ihan hyvin:
http://img.photobucket.com/albums/v608/Lindroos/kuva_5.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v608/Lindroos/Ocu1.jpg


Poissa risu

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 4
    • Profiili
Hmm. Tuohan näyttää meikäläisen silmään varsin hyvältä, iteasiassa juur passelilta.. Harkitaan siis vielä sitä säädettävyyttä :D 18" vanteet noissa alemmissa kuvissa?
RS TFSi -07


Poissa JVTL

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 17
  • RS TFSI
    • Profiili
Kyl ne 19" on vaikka pieniltä näyttää.


Poissa jaripetteri

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
  • TFSi Combi -08
    • Profiili
    • OBD.fi
Lainaus
On muutoskatsastettu H&R:n sarja, ei mitään ongelmia.

No hyvä sitten, pitää kaivaa jostain se TUV-paperi ennen kun käy näyttää. Allahan nuo on ollut jo vuoden verran ei vaan oo ollut asiaa konttorille.


Poissa jarasqi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 20
    • Profiili
Kirjottelempa ongelmani vaikka tähän topicciin.. Mulla on h&r coilover alustasarja RS ocussani (vm06) edellisen omistajan toimesta laitettuna. Muutoskatsastus on tehty 2011 ja nyt eilen leimalla käyttäessäni vasen takaiskari oli ihan kaput ja hylsy tuli että paukahti. Noh koska en niin kauheasti välitä koko alustasarjasta (jonkin verran ajoa sorateillä) niin en viitsi alkaa yhteen nurkkaan uutta iskaria hommaamaan koska luultavasti vuoden päästä seuraava nurkka on huollon kohteena. (us-parts kai on paikka mistä yksittäisiä iskareita ehkä saisi) Menin sitte varaamaan huoltoajan jotta hommataan koko alusta takas vakioksi.. Hinta on mikä on. Tuli nyt vaan mieleen että käyköhän nyt alla olevan alustasarjan jouset vakioiskareiden kanssa yks yhteen?? tilasin kyllä vakiojousetkin huoltoon mutta nyt jälkikäteen aloin vaan asiaa miettiin. Ja jälkikäteen aloin miettiin myös sitä että toivottavasti ne tilas nyt rs alustan eikä tavan ocun alustaa. Tolppien vahvuudessa kai eroja?! Huoltoaika on vasta viikonpäästä joten tässä ehtii vielä säveltää ja säätää. Mukavintahan tässä vielä on se että nyt häätyy sitte auto taas muutoskatsastaa =)


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2426
    • Profiili
Kirjottelempa ongelmani vaikka tähän topicciin.. Mulla on h&r coilover alustasarja RS ocussani (vm06) edellisen omistajan toimesta laitettuna. Muutoskatsastus on tehty 2011 ja nyt eilen leimalla käyttäessäni vasen takaiskari oli ihan kaput ja hylsy tuli että paukahti. Noh koska en niin kauheasti välitä koko alustasarjasta (jonkin verran ajoa sorateillä) niin en viitsi alkaa yhteen nurkkaan uutta iskaria hommaamaan koska luultavasti vuoden päästä seuraava nurkka on huollon kohteena. (us-parts kai on paikka mistä yksittäisiä iskareita ehkä saisi) Menin sitte varaamaan huoltoajan jotta hommataan koko alusta takas vakioksi.. Hinta on mikä on. Tuli nyt vaan mieleen että käyköhän nyt alla olevan alustasarjan jouset vakioiskareiden kanssa yks yhteen?? tilasin kyllä vakiojousetkin huoltoon mutta nyt jälkikäteen aloin vaan asiaa miettiin. Ja jälkikäteen aloin miettiin myös sitä että toivottavasti ne tilas nyt rs alustan eikä tavan ocun alustaa. Tolppien vahvuudessa kai eroja?! Huoltoaika on vasta viikonpäästä joten tässä ehtii vielä säveltää ja säätää. Mukavintahan tässä vielä on se että nyt häätyy sitte auto taas muutoskatsastaa =)

Coilovereiden jouset ei kyllä käy vakioiskareiden kanssa. Esim. etupäässä jousen alapään halkaisija on paljon pienempi, kuin vakioalustassa. Puhumattakaan sitten pituuseroista.
Tavan Octavian iskunvaimentimen alapään halkaisija edessä tosiaan on 50mm kun RS:n taas 55mm.